Kesäaika tuli, oletko sekaisin kuin seinäkello?
Kommentit (83)
En ole aikaisemmin ollut moksiskaan kellojen siirtelystä mutta tänään olen ollut koko päivän väsynyt ja olen nukkunu useita tunteja päivällä, olisin voinnut nukkua varmaan koko päivän. Tai sitten tämä on koronaa kun läheisellä on pari päivää sitten todettu korona?
Käkenä mennään. Ihan ding dong tämä päivä. Ensi viikolla helpottaa. Taisi viime vuonnakin olla sama juttu. Tästä saatanallisesta kellojen siirtelystä saisi jo luopua.
Harmittaa valoisuus, vaikka kello on liki kahdeksan illalla. Tunnin päästä pitäisi mennä nukkumaan, muttei taatusti onnistu. Jokunen viikko menee, että jotenkin tottuu. Oikeaa aikaa odotellessa sitten taas.
Työviikonvaihteesta nipistettiin tunti. Olin eilen superväsynyt. Töistä palatessa olin moottoritiellä massiivisessa ketjukolari ruuhkassa. En osallisena kolariin.
Huomenna vapaa. Jos lakko tulee ti-ke lakossa. En ole ollut koskaan ennen.
En olisi edes huomannut koko juttua ellei puhelin olisi itsekseen vaihtanut kellonaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Työviikonvaihteesta nipistettiin tunti. Olin eilen superväsynyt. Töistä palatessa olin moottoritiellä massiivisessa ketjukolari ruuhkassa. En osallisena kolariin.
Huomenna vapaa. Jos lakko tulee ti-ke lakossa. En ole ollut koskaan ennen.
Sittenhän sinulla on ti-ke hyvin aikaa levätä :)
Vierailija kirjoitti:
En olisi edes huomannut koko juttua ellei puhelin olisi itsekseen vaihtanut kellonaikaa.
Mistä tiedät että se vaihtoi itsestään kellonaikaa? Ei minun puhelin ainakaan mitään ilmoittanut.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun on valoisaa illalla 😍
Ei edes ole. Ihan hämärää jo tässä vaiheessa iltaa. Ja ilta on vielä nuori.
Iloinen siitä, että siirryttiin mummoajasta normi-ihmisten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että se vaihtoi itsestään kellonaikaa? Ei minun puhelin ainakaan mitään ilmoittanut.
Siitä kun seinäkello oli eri ajassa kuin puhelin. Siitä tajusin, että jaahas, taas on se aika vuodesta kun mammat sekoavat viisareiden kääntelystä :D
Ei pidä olla niin herkkis että joku tunnin kellon siirto suuntaan tai toiseen vaikuttaa.
En tiedä miten ilta menee, kun nukuin viime yönä 13 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä kun seinäkello oli eri ajassa kuin puhelin. Siitä tajusin, että jaahas, taas on se aika vuodesta kun mammat sekoavat viisareiden kääntelystä :D
Mitä jos sun seinäkello no jätättäny yön aika, vaihda patteri ja kato jätättääkö se taas :O
En todellakaan. Matkustelen työkseni mannerten välillä, joten yhden tunnin "jetlag" on minulle yhtä suuri "haitta" kuin se, että elefantti aivastaa Afrikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sun seinäkello no jätättäny yön aika, vaihda patteri ja kato jätättääkö se taas :O
Olihan se jätättänyt. Se oli jäänyt talviaikaan eli tunnin jälkeen voimassaolevasta ajasta. Ehe-ehe-ehe-...
Vierailija kirjoitti:
Harmittaa valoisuus, vaikka kello on liki kahdeksan illalla. Tunnin päästä pitäisi mennä nukkumaan, muttei taatusti onnistu. Jokunen viikko menee, että jotenkin tottuu. Oikeaa aikaa odotellessa sitten taas.
Huomenna kauppaan ostamaan pimennysverhot. Vai miten ajattelit selvitä kun tulee kesä ja oikeasti valoisat illat?
Ei ole vielä vaikutusta, mutta ainakin ensi viikolla tulee kertymään univajetta. En voi mennä kerralla tuntia aikaisemmin nukkumaan. Nyt viime aikoina on ollut siitä hyvä tilanne, ettei ole joutunut odottamaan että naapurit menevät ensin nukkumaan. Se on usein se mikä estää menemästä aikaisemmin nukkumaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä vaikutusta, mutta ainakin ensi viikolla tulee kertymään univajetta. En voi mennä kerralla tuntia aikaisemmin nukkumaan. Nyt viime aikoina on ollut siitä hyvä tilanne, ettei ole joutunut odottamaan että naapurit menevät ensin nukkumaan. Se on usein se mikä estää menemästä aikaisemmin nukkumaan.
Ei sinun tarvitsekaan mennä tuntia aikaisemmin nukkumaan. Ihan voit mennä sillä samalla kellonlyömällä kuin menit viime viikollakin. Kesäaikaan siirtyminen ei tarkoita, että pitää muuttaa nukkumaanmeno- tai heräämisaikaansa. Kellon viisareita vaan liikutetaan.
Eilen meillä oli sähköt poikki koko illan joten menin nukkumaan noin klo 21.00. Heräsin aamulla ennen viittä tätä uutta aikaa ja nousin, nukahdin tuossa alkuillasta sohvalle liian pitkäksi aikaa ja nyt mietin miten hitossa saan unta ensi yönä. Eli heti meni sekaisin!
Ihanaa kun on valoisaa illalla 😍