Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelen HELSINGIN YLIOPISTOSSA, kateellisuutesi ast. 0-5?

Vierailija
11.09.2015 |

Eli ei mikään savonia amk, vaan HELSINGIN YLIOPISTO!! ymmärtäkää.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4,5 

Yliopistosta en ole kateellinen, mutta jouduin muuttamaan työn perässä pääkaupunkikotiseudulta pois  ja se v*ttaa.

Vierailija
42/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasan 0. Kuulostaa todella tylsältä, ja Helsingissä kun asuin 90-luvun, se saa riittää mulle, sinne sikalaan en enää koskaan muuttaisi, kaikki kylähullut on kerääntyneet sinne koko maasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateellisuus 0. Haluaisin Turun Yliopistoon-siihen ensimmäiseen ja oikeaan. Turun Akatemia, Helsinki on vain keisarin määräyksestä suosta nostettu tuppukylä.

Vierailija
44/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ainakaan suomen kieltä opiskele. Kannattaa ottaa pari kurssia.

Vierailija
45/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3, koska haluaisin takaisin opiskelemaan lisää. Olen suorittanut yhden maisterintutkinnon siellä kylläkin jo.

Vierailija
46/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Yliopisto ohi osaltani tällä erää. Työllistyin heti esimiestehtäviin omalle alalle. Ei enää köyhäilyä, vaan uusi omakotitalo aviomiehen kanssa 5 kilometriä keskustasta. Vapaa-aika on oikeasti vapaata. Lasissa laadukasta valkoviiniä kulahtaneen hanakoffin sijaan. Juu, ei ole ikävä. ;)

Vierailija
47/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0, koska Aallon kylteri. 

Vierailija
48/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen opiskellut Jyväskylän, Helsingin ja Turun yliopistossa edelämainitussa järjestyksessä. Opiskelualojeni (OKL/Yhteiskuntatieteet) kohdalla Helsingin yliopisto oli väistämättä heikkotasoisin, mikäli asiaa mitataan opettajien ja professorien motivaatiolla (ja sitä myötä opetuksen tasolla), byrokratian toimivuudella ja opiskelijoiden tarpeiden ja ongelmien huomioimisella. Kateellisuusasteeni on todella kovin pakkasella. Kokeilisit sinäkin ap vaikka JOO-opintojen tai vaihdon kautta muita opinahjoja, niin saisit käsityksesi perspektiiviin! Helsingin yliopistossa ylivertaista on lähinnä brändäyksen taso. :)

Vierailija
49/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eppaa mitä ainetta opiskelet? En ole kateellinen jos opiskelet jotain metsätieteitä

Vierailija
50/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 :D paikka AMKssa, varma työllistyminen ja hyvä palkka tiedossa, olen tähän hyvin tyytyväinen. enkä haluaisi asua helsingissä.

Vierailija
51/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0, olen itsekin siellä opiskelijana, mutta mulla on ikuisuus opiskeluoikeus eikä pakkoa valmistua.

Vierailija
52/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 11:13"]

Missä on Helsinki?

[/quote]

Pääsin helsingin yliopistoon. Harhailin aikani pitkin eteläsuomea ensimmäisenä syksynä mutta en koskaan löytänyt helsinkiä joten piti lopettaa opiskelu ja mennä takaisin isukin firmaan kehitysjohtajaksi.

Vierailija
53/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Opiskelin toisessa suomalaisessa yliopistossa ja tällä hetkellä työskentelen Helsingin yliopistossa. Olen hyvin tyytyväinen työhöni täällä, mutta huomaan että opiskelijoiden kesken on enemmän kilpailua, byrokratiaa on enemmän ja suhteet opettajiin ja professoreihin etäisemmät, mitä omassa yliopistossani ja siksi olen ihan tyytyväinen omaan opinahjooni.

Vierailija
54/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 13:33"]

0. Opiskelin toisessa suomalaisessa yliopistossa ja tällä hetkellä työskentelen Helsingin yliopistossa. Olen hyvin tyytyväinen työhöni täällä, mutta huomaan että opiskelijoiden kesken on enemmän kilpailua, byrokratiaa on enemmän ja suhteet opettajiin ja professoreihin etäisemmät, mitä omassa yliopistossani ja siksi olen ihan tyytyväinen omaan opinahjooni.

[/quote] Tämän etäisyyden olen huomannut itsekin. Tehdään ehkä enemmän tunnettua tutkimusta ja keskitytään siihen omaan tutkimus-ja julkaisutyöhön, mutta opiskelijoille ei ole aikaa.

Vierailija
55/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateusaste 0, mikäli opiskelet humanistisessa tiedekunnassa ja jotain muuta kuin ruotsia tai englantia (tällöin kateusaste 0,5), kateusaste 1, mikäli saat lukion lehtorin pätevyyden jostakin aineesta. Kateusaste pieni  myös, mikäli opiskelet valtsikassa jotain diibadaabatieteitä, joihin on helppo päästä sisälle ja joita opiskelevat vain naiset. Matalapalkkanaisten "tieteet" ja teologia: kateusaste miinus 1.

Vierailija
56/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:24"]

Eli ei mikään savonia amk, vaan HELSINGIN YLIOPISTO!! ymmärtäkää.

[/quote]

Opiskelin HY:ssä. Kateutesi aste ap?

tj

Vierailija
57/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Olisin päässyt sisään pelkillä papereilla mutta valitsin aikoinani TKK:n.

Vierailija
58/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0. Opiskelen itse Turun yliopistossa ja olen onnellinen, ettei tarvinnut muuttaa mihinkään.

Vierailija
59/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä, miksi kannattaisi opiskella Helsingissä, jos samaa ainetta voi opiskella muualla. Nimittäin muualla Suomessa asuminen on edullisempaa eli ei tarvitse käydä töissä tai nostaa lainaa ainakaan yhtä paljon kuin Helsingissä. Siksi jää paremmin aikaa ja voimavaroja opiskeluun.

Vierailija
60/63 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0

Olin siellä aikani, mutta en saanut gradua väännettyä. 

Ihan kivaa oli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi