Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** LOKAKUISTEN tiistaijutut **

Kommentit (69)

Vierailija
21/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1200 g /vko tullut painoa - kivakiva! Turvottaa... Terkka sanoi että kannattaa jättää kaikki meetwurstit, pizzat, homejuustot ja muut pois. Niin, koskakohan mä oon niitä syönyt?! Elelen aika lailla jugurtilla, ruisleivällä, hedelmillä ja tavallisella kotiruoalla. Juon paljon vettä. Jätäpä siitä pois ylimääräinen suola... (Tosin eilen sorruin syömään suklaata ja jätskiä). Tulee ihan mieleen Je_Nin taistelu piilosuoloja vastaan - kohta tälläkin varmaan keitellään suolatonta kaurapuuroa ja leivotaan leipää ilman mausteita:):) Jospa sitä pääsis synnyttämään pian niin ei tarvitsisi enää niin paljon miettiä näitä turvotusjuttuja... Ostin kesällä mansikoita pakkaseen - nehän vie nesteitä, joten täytyy varmaankin ottaa sulamaan rasia mansikkaa iltaa varten!

Muuten neuvolassa oli kaikki ok. SF-mitta oli 32 cm, viime viikolla se oli 34 cm eli hieman pienetynyt minullakin. Ainoa asia mikä jäi hämäämään oli terveydenhoitajan painoarvio 2800 g. Samaa nimittäin arvioi neuvolalääkäri 2 viikkoa sitten... Molemmat tosin arvioivat vain käsikopelolla,mutta silti. Jos vauvan on tarkoitus viimeisinä viikkoina kasvaa jopa 200g viikossa niin olis kiva tietää kuka arvioi pieleen ja kuinka paljon... Tekis mieli mennä yksityiselle painoarvioon,mutta viittiikös tuosta maksaa taas toista sataa kun ei ole mitään muuta syytä mennä. Ehkäpä luotan vain omaan vaistooni siitä, että vauva kasvaa:)

Nyt vois taas mennä vähän katselemaan BB-talon elämää... Taitaa olla nimeämiset käynnissä kun porukka juoksee päiväkirjahuoneessa.

Onnea kaikille vauvansa saaneille!!!!!!

Bluewish 37+6

Vierailija
22/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Taas on yksi lokamasu haljennut. Meille syntyi perjantaina klo 16.05 suloinen tyttövauva rv:lla 38+2. Tytön mitat olivat 3090 g ja 49 cm.

Lähdin to-iltana klo 23.30 synnärille heti kun kaksi ekaa supparia olivat tulleet säännöllisesti, koska esikoinen tuli niin vauhdilla maailmaan. Puolenyön aikaan kohdunsuu olikin auki jo lähes 5 cm, mutta sitten homma pysähtyi ja tyttö odotutti itseään seuraavaan iltapäivään. Aika jännää, että esikoinen syntyi 5 tunnissa ja kuopus 17:ssa :)

Kaikkeen saa varautua! Synnytys oli aivan ihana kokemus ja pärjäsin luomusti viimeiseen tuntiin asti ja silloinkin mentiin ilokaasulla eteenpäin! Imetys yms. ovat lähteneet mukavasti käyntiin. Ja mikä tärkeintä, esikoinen 1 v 5 kk on ottanut vauvan aivan ihanasti vastaan!

Tsemppiä kaikille vauvanhakumatkalle!

Ninni ja tytöt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

BB: Kaarlo ja Sari äänestykseen vakavien sääntörikkomuksten takia - juonittelua uusia asukkaita vastaan, viestejä ulkomaailmaan jne... tms.

Tämä siis tiedoksi kaikille kanssasisarilleni, jotka viettävät epätoivoisen kotirouvan elämää viihdykkeinään netti ja telkkari:)

ONNEA NINNILLE!!

Näyttäis olevan toistaiseksi tyttöpainotteisia nämä lokamasujen vauvauutiset. Ehkä pian Je_Ni tuo meille poikauutisia?!??

Bluewish

Vierailija
24/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljon kaikille vauvaantuneille, Opokas, Ninni,Muija ja Flower!!!

Aika tyttövoittoista taitaa olla lokakuisilla ollut :)

Onnellista vauva-arkea ja toivottavasti pian tullaan perässä :o)

Ulkona tulikin kylmä, hyrrr...Kiva kun ei mikään mahdu päälle. Takkikin on niin nafti mahan kohdalta että näyttää että repeää hetkellä millä hyvällä :O

Liberolta tuli postia. Vaippanäytteitä ja saa pehmosammakon ja vauvahierontajulisteen kun vastaa kyselyyn ja laittaa sen postiin. Vinkkinä kaikille, että kannattaa liittyä. Esikoisen aikanakin saatin vaikka mitä kivaa kun kerättiin niitä vaippamerkkejä...

Liittyä voi vissiin liberovaipat.fi sivuilla :o)

Mutta jos vaikka syömään menis ja sitten päikkäreille, mä en yksinkertaisesti jaksa iltaan asti ilman nukkumista. Torstaina pitäis mennä siskon muutossa auttamaan, lähinnä miehen mutta me lähdetään mukaan kanssa. Jos se synnytys vaikka siitä lähtis käyntiin ;)

Tilasin imetystopinkin netistä, toivottavasti tulispian. Tykkään pitää neuleita ja topit on sinne alle käteviä...:)

Mutta nyt lopetan tään jaarittelun ja menen sinne syömään. Huomenna neuvolan vaaka menee rikki, mutta se on sen ajan murhe =O

Vierailija
25/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meneekin jännäks tuo BB touhu :)

Vierailija
26/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIXELINA: Oikeassa olet ;) Mulla on vauva laskeutunut jo useampi viikko sitten. H36 alkaen vihlonta on ollut " kunnollista" , supistukset kipeytyneet (39-viikon jälkeen tosin muuttuneet vielä selkeästi kipeämmiksi) ja vatsan ripulointiakin oli jo pari viikkoa sitten... Ja tässä sitä edelleen mennään :)

A & Kirppu h39+5

Vierailija
27/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LÄMPIMÄT ONNITTELUT Ninni, Opokas, Muija, Flower!!

Tyttöjä on paljon jo tullut, mutta kyllä näitä poikia vielä perässä tulee :) Muistaakseni oli kuitenkin aika poikavoittoista tää lokakuu.

Kivaa, että BB:ssä tapahtuu. Aloin jo ihan tympääntymään noihin liittoutumiin ja Sorellan tulon jälkeisiin tapahtumiin. Jenni, Hanne ja Kaarlo ovat mielestäni liian " kylmiä" ym. ja jotenkin liittoutuneet liikaa, joten kivaa tosissaan, kun tulee lisää uutta porukkaa. Toivottavasti Kaarlo tippuu pian - se on kyllä välillä tosi ärsyttävä!

Enhän mä eilen mitään kummempaa saanut kuitenkaan tehtyä..! Tarkistin terkkarin ajan papereista ja se olikin eilen. Onneksi se oli iltapäivällä, niin ehdin vielä sinne. Jossakin kaupassa kävin, mutt sitt tulin kotiin ja söin ja nukuin päikkärit - jonka jälkeen isäni tulikin jo kylään ja mies kotiin - rakensivat terassia loppuillan, ja mä keittelin kahvia ym. Että siinä taas se päivä meni!

Katotaas miten tänään käy... Nytkin kello jo pian puol kakstoista!

Tekonimestä ja tulevasta nimestä: Me ei oo keksitty mitään...ei oo kunnolla yritettykään. Ja sen jälkeen kun kuultiin, että poika tulossa, niin on vauvan ym. lisäksi puhuttu pojasta ja poitsusta ym. Olis kyllä ollut kiva toisaalta, kun olis ollut joku tekonimi! Mutta ei sitä nyt väkisin kannata enää keksiä. Oikea nimi puolestaan on jäänyt hautumaan. Muutamia ehdotuksia mietittiin toden teolla tuossa kesällä, tai ainakin mä mietin. Nyt kun vauva syntyy, niin täytyy yrittää sitt päättää mikä niistä valitaan, vai keksitäänkö vielä jokin ihan uusi nimi!

Niin, terkkarikuulumisia: Painoa tullut vähän vajaa 600 g/vko (vaikka viikonloppuna pitkästä aikaa kävin kotona vaa' alla ja ei ollut tullut yhtään) ja sf-mitta kasvanut n. sentin - eli oli n. 33,5. Vauvan syke vaihteli 130-150 välillä. Hemoglobiini noussut ja oli nyt 132 (ei oo tarvinnut syödä yhtään rautaa, jippii!). Mutta alapaine oli ekaa kertaa hieman kohollaan eli 189. Mutta kun lähtöalapaineena oli 185, niin siihen verrattuna ei oo huolestuttavaa. Kuulemma noin 15 yksikköä pitää nousta, ennen kuin ollaan tosi huolestuneita. Eli pitäisi olla muka 100 paikkeilla ennen kuin huolestutaan! Kyllä mä ainakin huolestun sitt jo hieman aiemmin!! Täytyy nyt yrittää kanss toden teolla vältellä tuota suolaa - mitä en oo tähän asti tehnyt, sillä turvotustakaan ei juuri ole ollut.

Nyt täytyy pukea päälle ja ryhtyä tekemään jotakin!

T: Peggy-75 rv 36 !!!

Vierailija
28/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama asia unohtui.

Mulla kanssa ollut nyt pari päivää nännit kipeät - viittaakohan johonkin (?)

Camelot: Koska sä muuten liityit Libero-kerhoon? Mä oon liittynyt siihen jo aikaa sitten, mutt ei oo vielä kuulunut mitään :(

T: Peggy-75

29/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis painoarvion takia ultrassa käyty, ja ihan soppelia vauvaa ennusti :) Vauvalla oli nyt painoa 2670g ja lääkäri veikkas syntymäpainoksi n.3,5kg. Saapas nähdä miten pitää paikkansa, esikoisen kohalla ku paino heitti kilolla.

Teki sisätutkimuksen, paikat oli pehmenneet, kanavaa edelleen 3cm ja sormelle auki :O Tuosta olin ihan mielissään, että onhan ne supparit edes jotain saanu aikaan :) Tässä nyt sitte vaan ootellaan.

Oli hauska ku lääkäri koitti sitä napavirtausta saada mitattua, niin aina vaan käsi vilahti ku vauva vetäs napanuoran pois, vasta kolmannella kerralla anto olla sen verran paikallaan että sai täti mittauksensa tehtyä. Hih :) Ihanaa, saispa jo sen vauvan pian syliin! Nyt ei enää pelota, että vauva olis mitenkää hirmu iso ja on sellanen luottavainen mieli..odottaa vaan innolla millon pääsee synnyttämään, että pääsis tästä masusta jo eroon.

En oo ehtiny vielä pinoa lukea, teen sen kunhan tyttö menee unille. Mutta nyt pitää lähtä tsekkaan ruoka uunista ettei käy köpelösti sen kanssa.

Jääsydän ja NYT se rv 36

Vierailija
30/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi CAMELOTille: mistä tilasit imetystopin ? Munkin pitäisi vähän täydentää varastoja ja helposti se kävisi netin kautta tänään, kun neitikin on mummin hoivissa hela dagen.

VAUVAonnea kaikille toivottelen minäkin !!!! Ihanaa...

Täällä taidettiin selvitä flunssassa säikähdyksellä. JOtain muutosta olossakin on tapahtunut eli eilen tunsin ekaa kertaa selkeästi supistuksia, jotka jo tuntuivat alaselässä. Esikoisen kohdalla siis synnytys alkoi rv 41 heti napakoilla supistuksilla, tosin niitä sitten kestikin lähes 2 vrk ennen kuin neiti maialmassa.... En kuitenkaan ennen tuota rv 41 tuntenyt YHTÄÄN MITÄÄN SUPISTUSTA tai oiretta siitä, että vauva alkaisi syntymään. Silloin eleltiin ihan alkukevättä ja kävin vielä pitkillä kävelylenkeillä jäällä juuri ennen h-hetkeä.

Huhuilin viikonloppuna pienimasuisia. Itseäni asia on nyt alkanut viime päivinä jopa vaivata ja aion huomenna neuvolassa mainita asiasta. Tuntuu, että masu ei ole nyt kasvanut yhtään ja eilen ollessani kaupassa, yksi myyjäkin taas ihmetteli, että oho, miten pieni. Nyt kuin luin vielä COen kertomuksen esikoisen kohdalla ilmenneestä lapsiveden vähyydestä, aloin todella mietitiä kaikkea mahdollista. Minulla siis ultrattu viimeksi noin 4 viikkoa sitten ja silloin lääkäri arvioi vauvan painavan laskettuna aikana noin 2,8 kg.

COEllle erityiskiitos Englanti-kommenteista jonkun päivän pinossa (näin tämä ajantaju alkaa taas jo mennä, kun ei päivissä pysy perässä) Me siis muutetaan, jos lähdetään, jonnekin LÄnsi-Lontooseen noin puolen tunnin junamatkan päähän Oxfordilta. Nyt odotellaan kokonaistarjousta miehen työnantajalta... Olen jo allkanut kyllä innostuakin asiasta. Nyt tai ei koskaan, kun lapset vielä pieniä.

FIIKUNA kyseli tuplavaunuista eilen.. Käytetyistä pyydetään hirmuhintoja, saman minäkin olen huomannut. Millaiset haluaisit? Yhdellä tuttavapariskunnalla saattaisi olla ylimääräiset ja asuvat Espoossa. Tiedän, että he eivät mitään kiskurihintaa pyydä ja perheen rouva ei ihan huonoilla edes kärryttelisi , vaikka hinta onkin halpa ;-) . Itse tilasin netin kautta Hollannista samat kuin LIllis :-) (en muuten ole tainnut muistaa LIllis mainita, että meille tuli punaiset!!!) Hintaa tuli kuljetuksen kera 340 euroa ja ainakin huuto-netissä ihmiset maksavat vastaavista KÄYTETYISTÄ lähes saman. On tää maailma mennyt oudoksi....

JOlla

Vierailija
31/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo muutaman kerran aloittanut kirjoittamisen, mutta sitten on tullut aina jokin keskeytys.

Eli minulla oli ti 26.9 supistuksia noin klo 21-22, kymmenen minuutin välein ja sitten supistukset loppui. Mies tuli iltavuorosta kotiin ja kyseli, että onko ollut mitään oireita? Sanoin, että supisteli noin tunnin ajan melko kipeästikin, mutta sitten loppuivat. Katseltiin siinä sitten telkkaria ja olin sohvalla pitkällään. Noin klo 22.20 tuli ensimmäinen loraus lapsivettä, mutta ei ollut supistuksista tietoakaan. Soittelin kuitenkin synnärille ja sanoivat, että voi olla kotona ihan rauhassa vaikka aamuun asti, jos ei tule supistuksia. Soitin varmuuden vuoksi mummolaan, että pappa varautuu siihen, että lähtö tulee tänä yönä. Käskin miehen mennä nukkumaan ja snoin, eetä herätän sitten, kun on aika lähteä.

Säännölliset supistukset alkoivat noin 23.30 ja tulivat noin 10 min välein. Lapsivettä lorahteli useamman kerran siinä yön aikana. Hälyytin papan esikoisen kanssa. Lähdimme sairaalaan noin klo 3.20. Supistukset edelleen vaan 10 min välein.

Sairaalassa käyrällä supisteli harvakseltaan noin 10min välein. Kohdunsuu kuitenkin auki 5cm. Jouduttiin odottelemaan tv- katseluaulassa noin 2h ennen kun päästiin lepouoneseen noin klo 6.00. Täällä sain sitten avukseni ilokaasun ja sen voimalla mentiinkin sitten koko synnytys. Supistukset tulivat aina vaan sen noin 10 min välein.

Synnytys saliin siirryttiin noin klo 8.15. Kohdunsuu oli ollut hetkeä aikaisemmin auki noin 6cm. Päästin miehen aamupalalle noin klo 8.20. Sitten tulikin muutama supistus ihan peräjälkeen ja hälytin kätilön paikalle, kun alkoi tulla tarve ponnistaa. Ponnistusvaihe alkoi klo 8.45 ja mies tuli paikalle, ku hiukset olivat jo näkyvissä. Ponnistusvaihe kesti 4min ja ihana pikkuprinsessamme näki päivänvalon klo 8.49. Tytöllä oli napanuora kaulanympäri ja kesti hetken, ennen kun hän itki ekakerran. Loppujen lopuksi kaikki oli hyvin ja sain vauvan paidan alle. Voi sitä onnea.

Vauva painoi 3395g ja oli 49 cm pitkä. KOhta ollaan lähdössä neuvolaan.

Vierailija
32/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan heti pitää korjata PEGGY-75 sun viestistä yks kohta ennen kuin täällä joku tulee lankoja pitkin viemään sua lekurille....Eli siis ALAPAINEESEESI oli " lipsahtanut" YKKÖNEN VAHINGOSSA eteen!!!! Olis aika turhan kovat paineet, jos alapaine ois yli 180 ;))

Ei sitte tullut lähtöä tänäKÄÄN yönä..tai siis viime....:(

Mulla kans unentarve on vissiin vähentynyt sillä uni ei meinaa millään tulla ennen 01-02...vaikken ole päikkäreitäkään ottanut aikoihin!!!!!

Eniten kuitenkin rassaa tämän vauvan ARMOTON LIIKKUMINEN silloin, kun yritän nukkua!!!! Siis aivan törkeetä mekastusta ja eilenkin siellä sitte käännyttiin jotenkin potkimaan toiselle puolelle ja alapää sai " puukoniskuja" ja itkuhan siinä lopulta tuli, kun en pystynyt nukkumaan:( Piti nousta miljoona kertaa ylös ja kun olin hetken ylhäällä, meno vähän rauhoittui ja menin takas niin sama peli.....voi ei!!!!

LIIKKUUKO TEIDÄN TOISTEN ALKUKUULAISTEN VAUVAT VIELÄ KOVASTI???!!!! Täällä ei ole ainakaan minkäänlaisia rauhottumisen merkkejä ilmassa!!!!! :/

BB-koukussa ollaan täälläkin, mutta 24/7:a en ole ottanut syystä, että sen saa vaan kaapeliin (meillä siis antenni) ja nettiin en ota, koska en muutoinkaan turvotuksen välttämiseksi istu tässä koneella kovin kauaa.

Mutta NIIN HIENOA, että KAARLO on äänestyksessä!!!!! Nyt on kyllä sen vuoro tippua sillä sen kielenkäyttö on aivan törkeetä!!! Kyllä mä itekin kiroilen, mutta toivon, että joku potkasee päähän mua, jos joka toinen sana alkaa joku v:llä tai s:llä!! Miten joku oikeesti VOI kirota noin paljon ja ootteko kuullut, että kukaan talon asukkaista olisi sanonut siitä hänelle? Mä en ainakaan ole kuullut!

Mutta nyt onkin sitte tänään jännä jakso nähdä, kun uudet asukaat tulevat taloon:) Tuskin maltan odottaa iltaan!!

KOVASTI PALJON ONNEA TAAS UUSILLE LOKAVAUVANSA JO SAANEILLE!! :)

Tosiaan suhteellisen tyttövoittoista on ollut tähän asti ja mä kun luulin, että tässä kuussa syntyy pallljon enempi poikia...Nooooh, vielä keritään:)

Nyt tarvii lopetella tosissaan!!!! MUKAVAA PÄIVÄÄ KAIKILLE :)

Toivottelevat: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 40+2

P.s Tosiaan työnimi on Pikku-Isäntä täällä, mutta miehen kanssa käytämme nimeä " poitsu" ja " äijä" :)

Vierailija
33/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pidän siivouksessa pientä huilitaukoa,

ja jotenkin taas eksyin sitten tänne ??!!

VAUVAONNITTELUJA KAIKILLE NYYTTINSÄ SAANEILLE!!

Niitä alkanut satelemaan jo niin paljon, ettei enää muista ketkä kaikki niitä taas saikaan :)

Täällä kanssa odotellaan jännityksellä verolappuja, pitäis olla aika nollilla mutta katotaan meneekö plussan vai miinuksen puolelle.

Mä vähän järkytyin mun äitiyspäivärahasta,

kun siinä katsotaan työmatka kulut ja mulla 120kilsaa päivässä ollut työmatkat, niin voi vaan kuvitella mitä siitä sen jälkeen jää käteen, kun ne vähennetään... EI MITÄÄN!!!

Ja hitto jos äippärahoista tulee vielä mätkyt,

niin sitten otan yhteyden suoraan Haloseen!!!

Tuntuu niin väärältä,

siskoni joka tienaa vähemmän kuin minä niin saakin äippärahaa enemmän ???!!!

Sillä kun ei ole verotuksellisia matkakuluja.

Verottajakin huomioi matkat vain 2000 euroon saakka,

niin kelapa vähensi minulta melkein 5000euroa!!!

Täällä sitten joudutaan luopumaan sen takia toisesta autosta kokonaan,

joka todella hankaloittaa elämistä,

neuvolaankin kun on 15kilsaa matkaa, niin kun meijän lähikauppaankin.

Ja luultavasti pakko mennä äippäloman jälkeen suoraan töihin, olin niin suunnitellut olevani lapsen kanssa ainakin 2-vuotta kotona,

muttei taidakkaan olla siihen varaa,

nyt kun uusi talokin rakenteilla.

Kyllä suututtaa vieläkin!!!

Rinnoista oli puhetta,

mulla kanssa arat nännit ollut jo pitkään ja nännipiha suurentunut.

Mutta maitoa ei ole noussut vielä ollenkaan eikä rinnat turvonneet.

Alkuraskaudesta rinnat olivat turvoksissa,

mutta sen jälkeen ei.

Toivotaan että nousis viimeistään synnytyksessä.

Nyt täytyy taas jatkaa siivoomista,

ihanaa :/

Vierailija
34/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vaan tulla vastaamaan kysymyksiin.

Eli imetystopin tilasin Mamakins.fi sivulta. Maksoi muistaakseni piirun alle 30¿, mutta oli ihan perustopin mallinen..Aika hinnakkaita on nuo imetysvaatteet kyllä...

Liberolle laitoin ilmoitusta syntyvästä vauvasta tuossa kesällä...En tarkkaan muista että millon mutta kyllä siinä aikaa kesti ennen kun vastaus tuli. Nytkin sillä pehmosammakolla toimitusaika 5-8 viikkoa =O

Mutta nyt unille...

ZZzz ZZzz

Vierailija
35/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolla@ : minä kanssa ilmoittaudun niihin " pienimahasiin" . Olen menossa äippäpolille tälläviikolla asian takia, eli lapsivedenmäärää siellä tarkistetaan. Kannattaa asia muuten ottaa puheeksi neuvolassa, niin saat sinäkin lähetteen. Sitten toinen asia: Tilasitko TWINCOT? " Hintaa tuli kuljetuksen kera 340 euroa" Millä varusteilla ja mistä osoitteesta, nuohan ovat tosi edulliset!

Je_Ni: Täällä rv 39+2 ja tämä meidän vaavi on selvästi rauhoittunut siitä mitä on ollut. Esikoinen taas rumbasi ihan melkein sinne käynnistykseen asti eli vkoille 41+5!!!

ART rv 39+2

Vierailija
36/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi tuntia oltiin pihalla sateessa, ja siitä yksi puolituntinen meni kun tyttö ei halunnut lähteä keinusta, voi argh! Keinutin sitten siinä tosiaankin sen puoli tuntia...

No hyvä juttu tuli pihalla kuitenkin, juttelin kaverin kanssa puhelimessa ja mainitsin tästä meidän lapsenvahtiongelmasta. Naapurin iskä sattui kuulemaan ja tuli sitten sanomaan että kyllä heille voi ilman muuta tuoda lapsen jos lähtö tulee. Tuli tosi hyvä mieli :) Hän tunteekin esikoisen, kun on paljon oltu yhdessä pihalla, joten varmaan menee ihan hyvin jos sinne muksu menee tunniksi-pariksi.

MAMSELI kyselit LÄMPÖPUSSISTA: Mä haluaisin myös sen, vaikuttaa ihan hirveän kätevältä! Käytiin katsomassa Lastentarvikkeessa pusseja, mutta olivat ihan tolkuttoman isoja. Se Babyideanko on siis pienempi? Sopiiko hyvin turvakaukaloon? Lastentarvikkeen pussi (Eisbärchen) oli ainakin tosiaan ihan hervottoman kokoinen, olisi ollut hyvä meidän 1,5-vuotiaalle...

SYNNYTYKSEN LÄHESTYMISTUNTEMUKSISTA vielä: Monella niitä tosiaan näyttää olevan ja varmasti aivan aiheesta :) :) Eipä tässä kovin pitkää aikaa tarvitse enää kenenkään odotella, ei vaikka kuinka menisi yliajalle ja loppukuussa olisi aika! Musta onkin tosiaan jännä seurata, että miten omat fiilikset sattuu yksiin. En muista esikoisesta yhtään että millaisia tunnelmia oli, niin en osaa verrata. Mullakin päivät kovasti vaihtelee, että toisina päivinä esim. supistelee paljon ja toisina sitten ei oikein tapahdu mitään. Esikoinen syntyi rv 39+3 eli " kahden viikon päästä" , ja hassulta tuntuu nyt että sitä pidemmälle menisi. No, aika näyttää.

Sit vielä sellaisesta aiheesta kuin TYÖT... Mulle pukkaa koko ajan töihin liittyviä virheilmoituksia. Eilen ja tänään tullut jotain 10 kpl. Alkaa realisoitua, että kun äitiysloma alkaa niin ei noita kukaan tee vaan minun on pakko jatkaa niiden parissa, kukaan firmassa ei siis osaa tehdä niitä. Ja mun äitiyslomahan on omasta firmasta. Kivaa. No, täytyy vaan sitten yrittää jaksaa. Oliko täällä muita YRITTÄJIÄ, en muistakaan, joiden täytyy tehdä jotain hommia äitiyslomallakin?

En muista oliko enää muuta. OPOKKAALLE ainakin onnittelut vauvasta, ja olikos joku muukin :)

Coe

Vierailija
37/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tämän tänään postissa äidiltäni ja isältäni, pikkuisen bodyn mukana : )

ODOTUS

Huomenna sinä tulet? Olen valmis. Kaikki hapuilu ja epäröinti on poissa.

Halu nähdä sinut on kasvanut pelkoa suuremmaksi.

Kuukausi kuukaudelta on odotus tehnyt työtään minussa. Nyt olen ääriäni myöten täynnä. Tässä majatalossa ei ole tilaa kahdelle.

Aluksi oli vain aavistus tulevasta, kaukainen kajastus orastavasta muutoksesta.

Vähitellen odotus juurtui minuun. Minä muutuin majataloksi, jonka sisällä odotus asuu.

Odotus on tilan antamista. Odotus on asteittain luopumista ja antautumista tuntemattomalle voimalle, joka minussa valtaa alaa ja muovaa olemustani ennennäkemättömään muottiin.

Odotus on sitoutumista siihen päivään, jona odotus päättyy ja läsnäolo alkaa, usko muuttuu näkemiseksi ja toivo käsinkosketeltavaksi todellisuudeksi.

Kuka sinä olet?

Vaikka en vielä sinua tunne, olet jo muuttanut minut, enkä vielä tiedä mikä minusta tulee.

Voin jo kuulla ovellani sydämen lyönnit, jalkojesi töpinän pimeän odotushuoneen lattialla.

Kuka sinä olet? Mihin sinä minut viet?

Olet sitonut minut itseesi, eikä eiliseen ole enää paluuta.

Ei minulla ole karttaa, jonka avulla suunnistaisin sydämeesi.

Ei minulla ole sauvaa, jonka avulla sinut keskyttäisin.

Antaudun sinun pienuutesi edessä.

Seison paljainjaloin elämän mysteerin ovella.

Tule, sillä päivät ovat pitkät ja yöt tukalia.

Tule! minä haluan nähdä silmäsi ja painaa sinut ihoani vasten.

Tule! Olen valmis. Sinä olet voittanut.

Sinä olet voittanut minut itsellesi.

-Anna-Mari Kaskinen-

Vierailija
38/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon onnea vauvansa saaneille!!!!

Täällä edelleen yhdessä koossa! =) Kovia supistuksia tuli eilenkin illalla, mutta vain muutama peräkkäin ja sitten taas lopahti. Neuvolassa kävin tänään ja hemppari laskenut 106, eli sekin voipi olla osittain ainakin tämän minun järjettömän väsymyksen taustalla. paineet 110/70, paino noussut 400g/viikko ja sf 31,5 puoli senttiä lisää viimeviikosta. Viikon päästä taasen uudestaan...

G:meillä ei vauvalla mitään erityistä tekonimeä tällä kertaa.

Onko muilla muuten kokoajan kuuma? Musta tuntuu, että mä hikoan ihan kokoajan!! Autossakin tuuletin saa olla kylmällä ja silti tuntuu hiki lentävän. Pojan kanssa käytiin kaupungilla, pitäisi ruveta valokuvia laittelemaan kansioon, kun sain vihdoinkin niitä taasen hommattua.

Mukavaa tiistain jatkoa!

neljäs 37+3

Vierailija
39/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskettava tuo artin laittama runo. Pyyhkii silmäkulmiansa täällä...

COE: Tässä sulle linkki www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi/html Sieltä siis todella löytyy tuo pieni eisbärchen lämpöpussi. Ja kostain keskusteluista bongasin, että sopii siis ihan vastasyntyneellekkin.

Olipa teillä muuten ystävällinen naapurinsetä :) Kiva jos saatte siitä ratkaisun lastenhoito ongelmiin. Saanko muuten vielä udella, että missä päin helsinkiä asutte?

Nyt on muuten koko päivän supistellu aika kipasti ja kokoajan tulee sellista märkää vuotoa. Saa nähä enteiliskö nää jo jotain kivaa ;) Palailen taas myöhemmin!

Mamseli

Vierailija
40/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydän anteeksi noita kirjoitusvirheitä. Järkyttäviä...