Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** LOKAKUISTEN tiistaijutut **

Kommentit (69)

Vierailija
1/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin vähän ennen viittä aivan virkeänä enkä enää saanut unta. Voi vitja! Näköjään mun unentarve on ihan oikeasti supistunut noin kuuteen tuntiin vuorokaudessa?! :( Tosi mälsää, koska musta on kauhean yksinäistä valvoa sitten yksin ja yrittää olla hiljaa ettei 1,5 v herää. Nytkin heräsi samalla kun nousin sängystä ja ollut hereillä nyt puoli tuntia, kuulen kun hakkailee pinniksen pinnoja jne... :( Toivottavasti nukahtaa vielä.

Ei vissiin kannata mennä nukkumaan ennen kuin yhden maissa sitten vastaisuudessa. Ajattelin eilen että saan vähän enemmän unta, mutta blah.

Musta on jotenkin jännä kun tuntuu että " luonnolliset" merkit viittaisivat siihen että SYNNYTYS OLISI LÄHELLÄ: unentarve vähentynyt, energiantarve kasvanut (nytkin herätessä maha kurni!), maidon nousu rintoihin tuntuu, maha valahtanut hyvin äkkiä ja vauva tosi alhaalla, pissatarve selvästi sen vuoksi lisääntynyt, niin ja onhan niitä supistelujakin ollut useamman kerran säännöllisesti. Ja jotenkin myös tuntuu henkisesti siltä, että lähtökuopissa ollaan.

Jos jollain kaverilla olisi näitä samoja oireita, niin veikkaisin että ei mene montaa päivää - itselle ei tuu samalla tavalla ennustettua! :) Voihan mennä toki monta viikkoakin, mutta on jännä nähdä että olisko näissä " luonnollisissa" merkeissä jotain perää.

RASKAANA OLEMISESTA: Sanoin eilen neuvolassa, että mulla ei ole niinkään kiire saada vauvaa syliin (helpompi sitä on mahassa hoitaa!), mutta tämä raskaana oleminen alkaa riittää. Olen niin kypsä kaikkiin vaivoihin, etenkin siihen että yöllä on niin vaikea kääntyä! Eikö ainakin MIANNILLA ollut sama fiilis, että raskaus saisi jo loppua?

Lopuksi vielä gallup, kerrataan loppumetreillä vaikka varmasti on tullut aiemminkin tämä läpikäytyä:

G: Onko teillä ollut vauvalla tekonimeä ja mistä se on tullut?

Meidän tyyppi on ollut pikku-Kiraffi tai p-K. Tekonimi oli päätetty jo ennen kun oli plussattu. Juontaa juurensa siitä, että esikoista on sanottu pikkunorsuksi, mikä taas juontaa siitä että tyttö piti pienenä hassua norsumaista töräyttelyääntä maitoa ottaessaan :) Päätettiin sitten, että lisää viidakon väkeä pitää tuleman. Katotaan oisko seuraava sit vaikka pikku-Krokotiili tai jotain... :)

Nyt rupean vaikka surffailemaan, tai jos katsoisin vaikka koulutehtäviä. Miehen herätyskello soi puolen tunnin päästä ja veikkaanpa että esikoinen herää samalla. Saa nähdä missä vaiheessa aamupäivää multa loppuu energia.

Hyvää tiistaita kaikille!

Coe rv 37+2

Vierailija
2/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä miten näinkin unikeko ihminen kuin minä tosiaan saatan herätä puoli kuudelta ja sitten vaan möllötellä hereillä kun ei vaan uni tule enää... Edellinen kun kirjoitteli noista luonnollisista synnytykseen viittaavista merkeistä niin itsellä on ihan samoja ja kaikki sanookin että tämä vaavi ei laskettuun asti ainakaan masussa pysy... Hassua vaan että itestä nimenomaan tuntuu siltä että lokakuun lopulle odotellaan, enkä osaa ajatella ollenkaan että vaavihan vois syntyä vaikka tällä viikolla... Hui!

Mulla on rinnat jotenkin paisunu ihan nyt parin viime päivän aikana ja nännit jotenki turvonnu ja muuttanu väriään ihan tummanpunaseksi...Ja kihelmöivät kummasti. Ei nyt ole mitenkään varsinaisesti kasvanut tuo rintavarustus mutta ovat vaan jotenkin turvonneen oloset. Saas nähdä oisko nää nyt merkkejä synnytyksen lähestymisestä, ekaa kun odotan niin ei oikein ole mihin verrata. Tai no koko ajanhan tuo synnytys lähenee... :) Hitaasti mutta varmasti!

Että semmosta... Seuraavaksi bb:n sivuille tsekkaamaan mitä talossa on tapahtunu. Ei millään malta odottaa noita illan lähetyksiä kun tulevat vielä päivän viiveellä... Että koukussa ollaan.

Tsemppiä kaikille näille loppumetreille!!

Late ja vaavi 37+6-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kyllä kuin suoraan mun ajatuksia, mitä Coe kirjoittelit! Aivan samoja " oireita" täälläkin ja toivon jo niin sitä synnytystä, nyt alkaa siis olla jo sellainen olo, että se vaavi olisi ihana sylissä...

Onneksi mun ei aamuisin tarvitse yrittää olla hiljaa. Tuntuu, että se on päinvastoin, mitä enemmän melua, sen varmemmin muksut nukkuu, ettei vaan tarttisi nousta ja lähteä kouluun... Muistuu ihan mieleen, kun itse olin tuon ikäinen ;)

Pitäisi varmaan taas keksiä tälle päivälle ohjelmaa, kun olen ihan yksin kotona. Mies otti ylityö-vuoron tälle päivälle, joten hänkään ei ole kotona. Muuten siis piti olla jo koko tämän viikon vapaata. Lupasi kyllä, että jos lähtö tulee, niin tulee kotiin heti, kun soitan. Toivotaan...

Huomasin tuossa, että nyt oli jo ensimmäinen marraskuinenkin syntynyt! Meillä lokakuisilla ei siis voi mennä enää kauaa, kun nyytit on sylissä!

Tuike ja vaavi 39+4

Vierailija
4/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vielä tuon eilisen ketjun loppuun ja oli pakko vielä lisätä tuosta sf-mitasta, kun Jeni sitä kauhisteli ;) Elikkäs olen melko varma, että jos se nyt mitattaisiin, niin olis ehkä lähempänä 36 kuin se 38. Vaavi sattui vaan juuri sillä hetkellä olemaan oikein pitkänä, ilmeisesti oikeen venytteli mittausta varten! Tosin on se mitta muutenkin mennyt koko tämän raskauden ajan ihan siellä yläkäyrillä. Mutta eikös ollut niin, että seuraavissa raskauksissa kohtu kasvaakin nopeammin? Vai muistanko ihan väärin?

Nyt sitten tuli paniikki, että mitä jos vauva onkin jo ihan hirmu iso....

Tuittuli taasen...

Vierailija
5/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona on sitte niin sumuista ja sateista, et tosi tylsää... Meinaahan tuo pääki olla viel ihan sumussa =) Heräsin tuossa siettämän aikaan miehen kans yhtä aikaa. Nyt hän on jo menny töihin ja mä täällä yksin kotona. Meillä on siis esikoinen mummulassa yökylässä. Sunnuntaina vietiin neiti sinne ja tänään haetaan takaisin kotiin. Äitiä kyllä vähän hirvitti, et miten neiti 1v7kk pärjää ilman äiti, mut hyvin on heillä kuulemma menny.. =)

Eilen kävin sitten pitkästä aikaa neuvolassa. Paino oli noussu 810g viikossa, mä en ymmärrä miten toi nousee noin paljon. Nimittäin viime kerralla oli tullu viikossa 1kg. Nyt ois sitte 10 kg yhteensä kasassa. Paineet 124/70 ja hb vain 101, joten rautaa pitäis nyt syödä oikein urakalla. Sf-mitta 32. Vauva on laskeutunu, mutta ei kuitenkaan vielä kiinnittynyt ja pää liikkuu.. Joten terkkari meinas, et jos nyt yhtäkkiä menis lapsiveet niin sitte ei enää sais olla ylhäällä ja heti pitäis soittaa ambulanssa. Onko muille koskaan näin sanottu? Vähän kummastuttaa ku seuraava aika on vasta reilun kahden viikon päästä ja se onki sitte lääkäriaika.

Voi vitsit, et oli yöllä selkä kipeenä. Olin illalla miehen kans raksalla ja jotainhan mun sit piti myös siel tehä.. Tuli kyl selkä siitä sitte niin kipeeksi et melkein ei vessaan meinannu yöllä päästä. Mulla on myös nyt ollu reilun viikon ajan joka yö maha kipeenä. En tiiä mistä johtuu, mut jotenki tuo makuuasento sen aiheuttaa..

Täytyypi alkaa nyt vähän järkkäileen kotia ja laittaan pyykkejä kaappeihin. Mies tulee ennen puolta päivää töistä kotiin ja me lähtään sitte valitsemaan sisustusmateriaalit (katot,sienät,lattiat,kaakelit yms.) sinne meidän uuteen kotiin. Eli raskas loppupäivä tiodossa. Myyjä oli meinannu et ainaki sen viisi tuntia menee kun käydään kaikki läpi... Mut helpompihan nuo materiaalit on valita ku vauveli on viel tääl masussa.

TEKONIMISTÄ: meillä ei kyllä oo ollu tällä mitään erityistä nimeä.

Hauskaa päivää kaikille!

-tiar 36+2

Vierailija
6/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh...heti aluksi vähä omaa masua....mustakin tuntuu (tai haluun aatella) et synnytys alkais olla jo ovella. mun suoli on kans toiminu tooooosi hyvin jo reilun viikon. ainakin joka toisella vessareissulla tulee myös sitä kakkosta =) supistellu on jo monena päivänä iha kunnollaki. luulisin myös että limatulppa on alkanu irrota. parin päivän ajan ollu oikeen vetisen limasta valkovuotoo, jossa haalean punasia raitoja...et silleesti. tosin musta tuntuu kyllä, ettei junnu vielä laskeutunu oo. painaa aika ikävästi välillä keuhkoihin. tuntuu, ettei happea saa. mut toisaalta se painaa kyllä tonne oikeaan nivuseenkin iha pirusti, ei taho jalka enää nousta, niin et sais housut jalkaan. ainiin ja juu. mulla, tavalliseslla unikeolla ei oo nykysin mitää ongelmia nousta seittemän hujakoilla jannun kans. ennen yritin aina kainaloon kiskoa, että nukkuis vielä hetken, vaan nyt on virtaa jo heti aamusta. ja sängyt tulee heti petattua ja eiliset sotkut siivottua =) hyvä niin...

mites teillä muuten muilla? kuinka kauan menee limatulpan irtoamisesta ja " suolen tyhjennyksestä" synnytykseen? mää oisin jo ihan valmis =)

täällä on tänään taas vaihteeksi sateista ja harmaata. ei taijeta ainakaan aamuulkoilulle viihtii lähtä. mulla ei oo sadetta vastaan mitään, hyvä kun sataaki joskus, mutta mää en tykkää kastua...että joo...tosi selkeet ajatukset mulla taas. mitähän sitä siis keksis. ei oikeen tommosen 1v8kk kauheesti keksi semmosta järkevää tekemistä...ideoita?...vois kyllä imuroia. siitä jannukin tykkää. juoksee imurin peräsä ja pörisee ja kun hommat on hoiettu ja imuria pannaan takas kaappiin, niin kyllä rupee tympäsee =)

hohhoijaa...taas on aivot vähä jumisa...pitää varmaa lähtä taas tankkailee jotain. alkaa massu taas murisee...ja öklöttää...aina, kun alkaa olla nälkä, mulle tulee semmonen älllötys olo...jeejee! vaa palailen taas asiaan, kun tulee jotain mieleen.

ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE JA VAUVAA HAKEMAAN LÄHTEVILLE!!!!!

-rual ja junnu rv 37+5-

Vierailija
7/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat on mietteet täälläkin. Vauva saisi syntyä vaikka heti. Olen NIIN kypsänä tähän raskauteen, että ei tosikaan. Supistelee edelleen kipeästi mutta pakko kai se on uskoa ettei ne mitään aiheuta. Tyyppi aikoo ilmeisesti taas tehdä äidistään hermoraunion ja pysyä mahassa ihan vihoviimeseen asti. Oon kyllä tositosi pettynyt, jos tätäkin joutuu odottelemaan sinne yliaikaiseksi saakka :/

TEKONIMISTÄ: Meillä mahassa mötkii TOUHU.

Esikoisella oli aikoinaan niin kiva tekonimi, että se jäi sitten ihan oikeaksikin nimeksi. Opittiin niin kutsumaan poikaa sillä nimellä ja nykyään käy pojalle kuin nenä päähän. Touhua ei vaan tästä tulevasta vauvasta tule ;) Poika keksi Touhu-nimen kun kysyttiin millä nimellä voitaisiin kutsua vauvaa. Esikoinen mietti hetken ja sanoi sitten" Se vois olla vaikka Touhu" . :o)

Huomenna olis taas neuvola-aika. Mietityttää se kun terkka viimeksi sanoi että lapsivettä ei olisi paljon.

Onko kellään kokemusta lapsivedenvähyydestä? Käynnistettiinkö vai miten toimittiin?

Turvotusta, selkä ihan sökö, supistelee, maha kipeänä, pissattaa koko ajan ja hermot alkaa olemaan aika kireällä..

Ja kaikkea mahdollista...Iltaisin aika paljon jaloissa ollut turvotusta. Mies sitten suositteli laittamaan villasukat yöksi jalkaan. On ihan ihme villasukka-friikki, vois pitää koko ajan jalassa. Varsinkin sellasia KAMALIA myrkynvihreitä liian isoja kammotuksia =O

No, aamulla oli turvotus kadonnut että oliko apua sukista vai ei mutta auttoi ainakin siihen jomotukseen jota turvotus aiheutti.

Poika odottelee että pelattaisiin muistipeliä. On jo tovin järjestänyt kortteja. Opetellut tietty ulkoa missä mikäkin kortti on ;)

Mutta mukavaa päivää kaikille, oli näköjään eka marrasvauvakin syntynyt. Mä haluan kans!!!

Terkuin,

Camelot 37+5

Vierailija
8/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekassa raskaudessa viimeisen kerran mitattu viikolla 42 ja mitta oli 38 =O

Nyt tässä odotuksessa viimeksi rv 37 oli 33, mutta mikä veikeintä oli samat 33 jo viikoilla 32+6.

36 viikolla mitta ollut 34 ja nyt siis lähtenyt laskusuuntaan, joten on vauva laskenut jo alemmas..

Mutta jos sitä itsekin lähtis tuonne BB-sivuille kurkkimaan jonkun toisenkin tavoin ;)

Sitten pihalle vaikka satais pieniä mummoja. Eilinen oltiin koko päivä sisällä ja olikin ihan kökköinen olo koko päivän...

Moikka!

Vierailija
9/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSIVEDEN VÄHYYDESTÄ: Mulla epäiltiin sitä esikoista odottaessa, kun sf-mitta ei kasvanut ja minusta tuntui että liikkeet tuli selvemmin läpi, ja terkkari kirjoitti silloin lähetteen äitipolille. Siellä ultrattiin ja havaittiin, että vettä oli normaalin alarajoilla, kuitenkin sen verran että ei tarvinnut kontrolloida eikä mitään. Synnytyksessä sitä vettä sitten ainakin riitti ja tulvi :)

Toivottavasti sullakin on vain väärä hälytys, sillä kurja miettiä viime metreillä vauvan vointia!

Ja muakin huvittaa hirveästi mennä pihalle, oon kahden vaiheilla. Ajattelin että jos nyt kuitenkin mentäs ja tullaan sitten sisälle jos sataa. Ei olla oltu pihaleikeissä moneen päivään kun viikonloppunakin vaan siivottiin!

Coe

Vierailija
10/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta neuvolaan. Onneks mies jätti auton mulle, ei tarvitse lähteä tuonne sumuun seikkailemaan:)

Juu, vois loppua tämäkin raskaus... Rupee pikkuhiljaa olemaan yhtä MAHAA, jalkoja turvottaa ja muuta - samaa kuin muillakin. Olis niin kiva laittaa päälle joku syyshame ja pukeutua nätisti, mutta minkäs teet kun vain yhdet farkut mahtuu jalkaan ja tietty läjä kulahtaneita verkkareita... No, eiköhän sitä jo marraskuussa joku hamonenkin päälle mahdu!

BB: Nolottaa myöntää, mutta tilasin eilen 24/7 kaapelin kautta... Upsan!

G: Pikkupupuhan se täällä asustelee:)

Nyt sinne neuvolaan etten myöhästy!

Bluewish

Vierailija
11/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin rupeais tää odottaminen jo riittämään!!!

Vaikka tottahan se onkin että vauvaa on tällä hetkellä paljon helpompi hoitaa, kun se on tuolla masussa vielä,

mutta silti.

Yöt on tosi ankeita, ei saa oikeen nukuttua kunnolla ja kyljen kääntäminen vaatii kauheeta ponnistelua, mies huokailee vieressä kun koko sänky hytkyy, ku meikä vähän kääntää asentoa.

Ja mä heräilen kans usein tossa kolmen kieppeillä ja sen jälkeen ei saa unta millään.

Turvotus alkaa olemaan jo sietämätöntä!!

Että vauva olis jo ihan tervetullut maailmaan :)

TEKONIMENÄ, meillä on sammakko... miehen keksimä sekin, muljuu kuulemma mahassa kuin sammakko ;)

Esikoista sanottiin jostain syystä Eemeliksi, en muista mistä se tuli, muttei tullut kuitenkaan viralliseksi nimeksi.

Täytyy nyt sit vaan ottaa itteään vissiinkin niskasta kiinni ja alkaa siivoamaan... pikkuhiljaa koitan tässä päivän kerrallaan tehdä suursiivoa, jos alottais vaikka lakanoiden vaihdolla.

Mukavaa tiistaita kaikille.

Zimppu ja masukki 38!!!

Vierailija
12/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas siis yksi lokamasu on sitten masun tällä puolella!

Meillä kuopuksen tekonimenä oli Päti tai Pätyskä (anopin keksimä), mutta tälle uudelle tulokkaalle ei ole vielä mitään nimeä keksitty. On " vain" ollut vaavi tai vauva tai pikkuinen.... Tai no, sanoohan ukki sitä jo ukin prinsessaksi, vaikkei edes tiedetä, kumpi tulossa ;)

Pitäisi varmaan munkin lähteä tekemään pieni kävelylenkki, ettei ihan koko aika mene aina täällä kotona kökkimiseen. Ei vaan millään huvittaisi lähteä, kun tietää, kuinka kipeäksi siitä tulee. Viimeksi kävelin vain kilsan lenkin ja koko illan olin sitten niin kipeä, etten meinannut päästä liikkumaan yhtään. Kait se oli niitä liitoskipuja sitten.

Mä en ole kauheesti tuota BB:tä seurannu, kun jotenkin tuntuu, että siellä on ihan vääriä ihmisiä. Viime vuonna kattelin sitä ihan Pertun takia, mut tänä vuonna katon vaan, jos muilta kanavilta ei tuu mitään...

Nyt siis ulkoilemaan hetkeksi!

Tuittuli edelleen rv 39+4

Vierailija
13/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se alkaa kirjoittelemaan, kun vauvakin on tänään virallisesti täysiaikainen. Nyt saa jo toivoakin, että vauva syntyis. :)

Mulla myös on kaikenlaisia tuntemuksia, että vauva " muka" olis just syntymässä. Jos mulla ei olis menny muut yli lasketun, niin itsekin uskoisin niihin. Vauva on laskeutunut niin alas kuin voi, maha tipahtanut melkein navan alapuolelle, kun vauva pyörittää päätään, niin tuntuu ihan kamalalta tuolla alhaalla, sunnuntaina tuli sitä kirkasta limaa koko päivän, supistelee jatkuvasti...

Eilen jotenkin tunsin, että nyt olis muka jotain lähiaikoina tapahtumassa. Muka sellainen tunne tuli päivällä, että tällä viikolla synnytän. Supistukset on jotenkin muuttuneet erilaisiksi. Tuntuu enemmän tulla kohdunsuun alueella, alaselässä ja vihlasee aina kohdunsuulta. Saahan sitä aina toivoa ja kuvitella. Toisaalta toivon että tänään ei synnytys ainakaan käynnistyisi, sillä mies on työmatkalla ulkomailla ja tulee vasta yöllä 2 aikaan.

Mulla on muuten sf-mitta vaan 31 cm. Oli aiemmin 33, mutta oli laskenut sen 2 cm. Ei se ihme, että mulla on omasta mielestäkin maha pieni, kun lukee tiedän 38 cm mittoja. :)

Nyt on jo taas hankala istua, kun vauva liikuttaa päätään. Aauh!

Hyvää tiistaita!

Pixelina rv tasan 38!

Vierailija
14/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä sitten perjantaina kävi että tuli lähtö synnärille. Mentiin synnärille viiden aikaan iltapäivästä..kolmen aikaan supistukset olivat jo säännöllisiä ja todella kivuliaita. No kun paikan päälle menin niin olin vasta 2cm auki. Peräruiske lisäsi supistuksia aivan julmetusti ja kuuden aikaan olin jo aivan varma että kuolen kun supistus väli oli 3min ja kipu aste oli sataviis..Kasin aikaan sain onneksi spinaalin ja puoli tuntia siitä tyttönen, kaunis kuin kukka, oli maailmassa. Kokoa prinessalla on 48cm ja 3210g ja virallinen syntymä päivä siis 29.9 raskausviikolla 38+4. Lyhyesti synnytksestä..kipeä mutta nopea..ja siitä palautuminen ollut helppoa. Eilien päästiin kotiin. synnärillä hyvin alkanut imetys alkoi tietty heti takkuilla kotosalla ja esikoinen on todella vaikealla päällä kokoajan..no toivottavasti tämä elämä tästä pian alkaa taas rutinoitumaan ja tuo vauvan hoito tulee paremmin muistiin..nyt oikeasti pitää vähän muistella että miten tehtiin mitäkin ja missäkin vaiheessa :)

Kivaa odotusta mammoille..jännä juttu, vaikka synnytksestä on niin vähän aikaa niin kylläpä niitä potkuja välillä odottelee :)

TOpokas ja pikku prinsessa ihanainen 4vrk

Vierailija
15/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kääk mikä olo, nyt varmaan sitten flunssan pahin päivä (toivottavasti ei enää tästä pahene!!) ja olo hirmu kurja ja kun vielä lapsikin kipeänä ja pitäisi jaksaa lohdutella ja hoivata:/

ihan huono omatunto tuon takia,tulee turhaan kiukkuiltua pienelle,eihän rassu voi tajuta miksi on kurja olla ja äitikin ihan ampparina, on taas niitä päivä kun tuntuu maailman huonoimmalle äidille! harmi kun ei voinut jäädä aamulla vaan sänkyyn ja olla pilaaamatta muidenkin päivää..

ja kaikenlisäksi päivänpiristykseksi tuli veromätkylaput!!! tuhat euroa pitäisi yhteensä minun ja miehen maksaa,kääk,mistä tässä nyt tonniksi muuttuu?!! eka eräkin 500,olisi jo tossa joulukuun alussa ja kaikkea vauvahankintaa olisi vielä tekemättä,ei vähinpänä tuplavaunut!!! muuten vinkkinä vaan teille jotka ekaa kertaa jäätte äitiyslomalle,kannattaa todellakin tarkistuttaa veroprosentti!! mulla ei ollut tuommoisesta mitään havaintoa eikä todellakaan missään kelassa asiasta vihjattu tms. eli sosiaalietuuksista menee aivan törkeät veroprosentit!!!

enhän sitä sitten mitenkään omatoimisesti tullut ajatelleeksi ja niin meni eka äippärahakausi normaalilla veroprosentilla ja siksi nyt paljon maksettavaa!

tällä hetkellä mun äitiyspäivärahasta menee noin 30 prosenttia veroa ja sitä pitäisi vielä nostaa... on se ihana kun valtio tukee ja maksaa noita tukirahoja mutta sitten kaikki pitää veroina maksaa takaisin!

no ehkä poistun masennuttamasta teitä muita!

iltapäivälä neuvola, eikä mitään merkkiä mistään synnytyksestä, mutta vaikka olo alkaakin olla turvotuksineen ja kipuineen semmoien että haluisin vauvan jo tälle puolelle masua niin eipä kyllä tämmöisessä flunssassa tee mieli lähteä synnyttämään!

onnea kaikille vauvautuneille ja nyytin hakuun lähteville, raskausvaivojen kanssa kärsiville ja kipeille!

kiukkuinen fiikuna ja mytty rv 38+6

..niin ja tuohon tekonimi galluppiin, meillä siis tekonimenä ollut tuo mytty,kun oli siellä varhaisultrassa vasta ihan pikkuriikkinen mytty ruudulla..

tietty rakkaalla lapsella on monta nimeä ja niimpä tätäkin kutsutaan jo vaikka millä muullakin nimellä:)

Vierailija
16/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..paljon onnea opokas,pienestä prinsessasta!!

ja ihanaa vauva-arkea!

fiikuna ja myttyli rv 38+6

Vierailija
17/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikille muillekkin vauvan saaneille Onnea!

En ole varma jäikö joku huomaamatta, kun niin monta vauvaa näyttää olevan syntynyt.

Pixelina

Vierailija
18/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko teillä jo esimerkiksi 37-38 rv:lla tuntemuksia, että se vauva vois just syntyä? Eli supisteluja, mahan laskeutumista ym. tunnetta, että kohta syntyy, mitä me 37-38 viikkoiset ajatellaan liittyvän kohta tapahtuvaan synnytykseen? Vähän epäilen, että näin on. :D

Pixelina

Vierailija
19/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea opokkaalle pienestä tytön tylleröstä. Ihanaa... Kaikkea hyvää teille ja toivotaan että arki siitä sitten lähtee sujumaan.

Täällä väsyttää ja ahdistaa. Tahtoo kanssa jo vauvan. Mä olen myös jo hiuskarvojani myöten täynä tätä odottamista. Ihmisetkin on jo alkanu kyselemään että joko...?

AARGSS!

Olo on kokoajan tosi hajamielinen ja levoton. Onneksi on jo kaikki valmiina vauvaa varten. Saapuisi vain jo itse nyytti paikalle :)

Semmoista vielä kyselisin, että onko kellään kokemusta tai onko joku hankinnut sellaista lämpöpussia turvakaukaloon? Mä tilasin Baby idean sivuilta suloisen ja hyvältä vaikuttavan pikkukarhun lämpöpussin. Nyt odottelen sen saapumista postiin...

JAKSUJA kaikille!!!! Toivotaan että kaikki vielä hetken jaksaa vauvaansa odottaa. Vaikka kieltämättä se vaikealta tuntuu (niin paljon helpottais jos tietäisi tarkan päivän milloin vauva syntyy)!!!

Supisteluja kaikiille niitä kaipaaville ja tänne myös oikein roppakaupalla. Kiitos.

Mamseli rv 38+2

Vierailija
20/69 |
03.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille jo nyyttinsä lunastaneille!

Itsellä ajatukset hieman ristiriitaiset. Toisaalta haluaisi vaavin jo heti syliinsä, sit joskus taas tuntuu, ettei ihan vielä. Jostain syystä ei haluais raskausajan vielä päättyvän, vaikka näin lopulla joutuu kärsimäänkin niin monista vaivoista. Ehkä kun ensimmäistä odotan, pelottaa miten pärjään pienen vauvan kanssa ja osaanko hoitaa ja myöhemmin kasvattaa oikein.

Eilen oli viimeinen lääkärineuvola. Kohdunsuu oli pehmeä, kuitenkin vielä kiinni ja kanavaa jäljellä 2 cm. Vauva on jo aika alhaalla, pää kuitenkin liikkuu vielä vähän. Varmaan menee ainakin sinne lokakuun loppuun. Supistuksiakaan ei ole pahemmin tullut. Toissa yönä ensimmäiset kivuliaammat. Tänään kävin verikokeissa, kun mainitsin neuvolassa lievästä kutinasta jalkapohjissa ja käsissä. Toivottavasti vaan muuta kutinaa.

TEKONIMISTÄ: meillä odotetaan mönniä. En osaa sanoa, mistä nimi tulee, vaikka oma keksimä onkin.

Jaksamista!

eriel rv 37+4