Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta

Vierailija
27.03.2022 |

Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.

Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?

Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…

Kommentit (565)

Vierailija
1/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis kyllä muakin vituttaisi jos tekisin somea työkseni ja brändit ei maksaisi oikeaa rahaa mulle siitä. Ei niillä ylihintaisilla rytkyillä vuokria ja laskuja kuitenkaan makseta. Aika surkea valinta kyllä ivana helsingiltä tosin, kun nykyään niin paljon mainostuksesta ja brändien ja asiakkaiden välisestä vuorovaikutuksesta tapahtuu kuitenkin netissä. Pitää olla todella iso luotto siihen, että ihmiset jaksaa vaivautua käymään kivijalkaliikkeissä tsekkaamassa uusimmat tuotteet. Katsellaan pari vuotta niin on varmaan tuokin firma konkassa tätä menoa.

Vierailija
2/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi teet avauksen aiheesta, josta et selvästikään tiedä mitään? Jos Paola Suhosen mielestä influensserit ovat tyhmiä ja noloja, miksi sitten hän on pyrkinyt tekemään yhteistyötä heidän kanssaan? Miksi on pyrkinyt hyötymään heistä? (Nimenomaan hyötynyt hän on, koska ei ole ollut valmis maksamaan tehdystä työstä.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.

Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.

Vierailija
4/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse skippaan lähes kaikki mainosyhteistyöt ja somet, joissa ei paljon muuta olekaan. Tv-mainokset saa ignoorattua nauhoittamalla ja ne mainoksetkin ovat niin wokeja, että ällöttää.

Vierailija
5/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.

Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.

Mutta siis sä et näe mitään ongelmaa siinä, että Paola Suhonen on tehnyt yhteistyötä somevaikuttajoen kanssa, jotka ovat ajatelleet hyvää hyvyyttään tukevansa pientä suomalaista merkkiä ja tehneet yhteistyöt siksi ilmaiseksi ja nyt sitten Suhonen kertoo, ettei lainkaan arvosta näitä ihmisiä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä?

Vierailija
6/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.

Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.

Mutta siis sä et näe mitään ongelmaa siinä, että Paola Suhonen on tehnyt yhteistyötä somevaikuttajoen kanssa, jotka ovat ajatelleet hyvää hyvyyttään tukevansa pientä suomalaista merkkiä ja tehneet yhteistyöt siksi ilmaiseksi ja nyt sitten Suhonen kertoo, ettei lainkaan arvosta näitä ihmisiä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä?

"Hyvää hyvyyttään" - uskotko oikeasti tohon itsekään? Yksi "vaikuttaja" juuri oli kertonut oma-aloitteisesti halunneensa antaa Ivanalle näkyvyyttä, koska itse arvosti brändiä. Minkälainen ihminen on sisimmältään, että yhtäkkiä alkaakin vaatia tästä rahaa? Kukaan noista ei tasan tarkkaan tee "hyvää hyvyyttään" yhtään mitään. Oma lehmä ojassa ja sitä saa, mitä tilaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.

Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.

Mutta siis sä et näe mitään ongelmaa siinä, että Paola Suhonen on tehnyt yhteistyötä somevaikuttajoen kanssa, jotka ovat ajatelleet hyvää hyvyyttään tukevansa pientä suomalaista merkkiä ja tehneet yhteistyöt siksi ilmaiseksi ja nyt sitten Suhonen kertoo, ettei lainkaan arvosta näitä ihmisiä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä?

Kukaan ei tee mitään "hyvää hyvyyttään". Ja vieläpä ilmaiseksi ovat tehneet. Kai ne tuotteetkin ovat jonkin arvoisia?

Vierailija
8/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.

Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.

Mutta siis sä et näe mitään ongelmaa siinä, että Paola Suhonen on tehnyt yhteistyötä somevaikuttajoen kanssa, jotka ovat ajatelleet hyvää hyvyyttään tukevansa pientä suomalaista merkkiä ja tehneet yhteistyöt siksi ilmaiseksi ja nyt sitten Suhonen kertoo, ettei lainkaan arvosta näitä ihmisiä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä?

"Hyvää hyvyyttään" - uskotko oikeasti tohon itsekään? Yksi "vaikuttaja" juuri oli kertonut oma-aloitteisesti halunneensa antaa Ivanalle näkyvyyttä, koska itse arvosti brändiä. Minkälainen ihminen on sisimmältään, että yhtäkkiä alkaakin vaatia tästä rahaa? Kukaan noista ei tasan tarkkaan tee "hyvää hyvyyttään" yhtään mitään. Oma lehmä ojassa ja sitä saa, mitä tilaa.

En nyt ihan ymmärrä, mitä tässä kysyt. Jos puhutaan ammattimaisista somevaikuttajista, hehän tosiaan tekevät sitä työkseen. Eli saavat rahaa yhteistöistä. Ivana Helsinki ei ole tarjonnut rahaa yhteistöistä, vaan monet vaikuttajat ovat tehneet yhteistyöt mekkopalkalla. Vielä useampi on kieltäytynyt yhteistyöstä, josta ei makseta. Somevaikuttajat maksavat ALV:N saamistaan tuotteista.

Googlaamalla löydät, millaisia palkkioita vaikuttajat saavat yhteistyökampanjoistaan.

Mutta edelleen, etkö sinä ja ettekö muut ketjun alapeukuttajat näe mitään väärää siinä, että ensin halutaan yhteistyötä somevaikuttajien kanssa ja sitten haukutaan ne somevaikuttajat? Miksi tämä ei ole ongelma? Olisiko teille ok, että joku yhteistyökumppaninne haukkuisi teidät yhteistyön jälkeen?

(Ja minä en siis seuraa somevaikuttajia, mutta ilmiö on mun mielestä muuten ihan kiinnostava, siis se, miten se vaikuttaa markkinointiin nyt ja tulevaisuudessa.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.

Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.

Mutta siis sä et näe mitään ongelmaa siinä, että Paola Suhonen on tehnyt yhteistyötä somevaikuttajoen kanssa, jotka ovat ajatelleet hyvää hyvyyttään tukevansa pientä suomalaista merkkiä ja tehneet yhteistyöt siksi ilmaiseksi ja nyt sitten Suhonen kertoo, ettei lainkaan arvosta näitä ihmisiä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä?

Kukaan ei tee mitään "hyvää hyvyyttään". Ja vieläpä ilmaiseksi ovat tehneet. Kai ne tuotteetkin ovat jonkin arvoisia?

Ovathan ne, mutta kun kyse on ammattimaisista somevaikuttajista, he eivät elä niillä tuotteilla, vaan kaupallisista yhteistöistä saamillaan rahoilla. Saaduista tuotteista pitää maksaa ALV, joten tuollaiset pientä tavarapalkkiota vastaan tehdyt yhteistyöt eivät todellakaan kannata, vaan silloin se on ammattimaiselle vaikuttajalle juuri hyväntekeväisyyteen verrattavaa.

Vierailija
10/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme usko, että asia on alkuunsakaan mennyt niin kuin "vaikuttajat" antavat ymmärtää. Totuus on jotain aivan muuta kuin mitä väittävät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.

Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.

Mutta siis sä et näe mitään ongelmaa siinä, että Paola Suhonen on tehnyt yhteistyötä somevaikuttajoen kanssa, jotka ovat ajatelleet hyvää hyvyyttään tukevansa pientä suomalaista merkkiä ja tehneet yhteistyöt siksi ilmaiseksi ja nyt sitten Suhonen kertoo, ettei lainkaan arvosta näitä ihmisiä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä?

Kukaan ei tee mitään "hyvää hyvyyttään". Ja vieläpä ilmaiseksi ovat tehneet. Kai ne tuotteetkin ovat jonkin arvoisia?

Ovathan ne, mutta kun kyse on ammattimaisista somevaikuttajista, he eivät elä niillä tuotteilla, vaan kaupallisista yhteistöistä saamillaan rahoilla. Saaduista tuotteista pitää maksaa ALV, joten tuollaiset pientä tavarapalkkiota vastaan tehdyt yhteistyöt eivät todellakaan kannata, vaan silloin se on ammattimaiselle vaikuttajalle juuri hyväntekeväisyyteen verrattavaa.

Ja edelleen voimassa on kysymys: onko ok ensin pyytää somevaikuttajilta itse yhteistyötä monen vuoden ajan ja sitten haukkua vaikuttajat? Minusta ei. Jos ei arvosta somevaikuttajia, sitten ei tee yhteistöitä heidän kanssaan, vaan turvautuu perinteisempään markkinointiin-

Vierailija
12/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme usko, että asia on alkuunsakaan mennyt niin kuin "vaikuttajat" antavat ymmärtää. Totuus on jotain aivan muuta kuin mitä väittävät.

Montako teitä on siellä viestiä kirjoittamassa? Miksi te ette usko? Voitte kaikki kirjoittaa omat syynne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousi Paolan osakkeet👍

Tuo ”noloja” tekee eetvarttia influenssereille

Vierailija
14/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nousi Paolan osakkeet👍

Tuo ”noloja” tekee eetvarttia influenssereille

Siis Paolan osakkeet nousivat siksi, että hän on tehnyt paljon yhteistyötä somevaikuttajien kanssa ja nyt sitten haukkuu heidät, vai?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme usko, että asia on alkuunsakaan mennyt niin kuin "vaikuttajat" antavat ymmärtää. Totuus on jotain aivan muuta kuin mitä väittävät.

Montako teitä on siellä viestiä kirjoittamassa? Miksi te ette usko? Voitte kaikki kirjoittaa omat syynne.

Vastaukset löydät kyllä netistä, jos vaivaudut etsimään. Mutta "vaikuttajien" suoltamasta älämölöstä et sitä kyllä löydä. Tietäjät tietää.

Vierailija
16/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo Ivana Helsingin vaatteet kummoisia ole muutenkaan.

Vierailija
17/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No influensserit nyt kokeilevat vaikuttaa sitten siihen suuntaan että Ivana Helsingille tulee tästä jotain haittaa :D Siinähän se oikea ammattitaito punnitaan :D

Vierailija
18/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me emme usko, että asia on alkuunsakaan mennyt niin kuin "vaikuttajat" antavat ymmärtää. Totuus on jotain aivan muuta kuin mitä väittävät.

Montako teitä on siellä viestiä kirjoittamassa? Miksi te ette usko? Voitte kaikki kirjoittaa omat syynne.

Vastaukset löydät kyllä netistä, jos vaivaudut etsimään. Mutta "vaikuttajien" suoltamasta älämölöstä et sitä kyllä löydä. Tietäjät tietää.

Miksi te ette voi kaikki yhdessä nyt kirjoittaa asioita suoraan auki? Tuo ei nyt oikein toimi, että käskette mua googlaamaan jotain epämääräistä.

Vierailija
19/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No influensserit nyt kokeilevat vaikuttaa sitten siihen suuntaan että Ivana Helsingille tulee tästä jotain haittaa :D Siinähän se oikea ammattitaito punnitaan :D

Olenko mä todella ainoa, jota tässä tapauksessa mietityttää se, että on tehty laajasti yhteistyötä somevaikuttajien kanssa, mutta nyt sitten haukutaan kaikki vaikuttajat? Kaikkien muiden mielestä tämä on ihan ok?

Vierailija
20/565 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Somemarkkinointi tuo yrityksille paljon tuloja. Tästä on olemassa ihan kovaa dataa, jos vaan kiinnostaa etsiä, helposti löytää.

En kommentoi tätä kyseistä tapausta, koska en ole tutustunut tapaukseen, enkä muutenkaan tunne tai seuraa suomalaisia sometyyppejä.

Mutta siis ihan vaan huomiona, että affiliate-markkinointi, jota monet influensserit tekee,  on yrityksille todella kannattava markkinointitapa. Miksei siitä pitäisi maksaa? Kuinka paljon suomalaiset influensserit tienaa? Tuskin ihan tajuttomasti?