Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait nykyisen työpaikkasi?

Vierailija
10.09.2015 |

Mitä kautta pääsit nykyiseen työpaikkaasi? Tutun kautta, perinteisesti työpaikkailmoituksen kautta vai muulla keinoin? 

Missä näit työpaikkailmoituksen? Netissä, lehdessä, muualla?

Saa kertoa myös haastatteluprosessista, oliko kova kilpailu vai helpolla sisään? :)

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikaisemmin pari vuotta sitten  saman työnantajan töissä 1,5 vuotta määräaikaisena ja nyt sitten heinäkuussa kun olin kotona työttömänä, niin työnantaja oli kuullut että ole työtön ja soitti minulle kotiin sekä tarjosi sairasloman sijaisuutta. Sovittiin, että heti seuraavana päivän menen ko. työhön ja sehän sopi minulle loistavasti.   Nyt olen ollut sitten tässä samassa työssä 2,5 kk. Sopimus on 30.9.15 saakka. Jatkosta ei ole tietoa.. jatkuu tai sitten ei... Kannattaa aina ottaa vastaan lyhyetkin pätkät, ne voi yllättäen jatkuakin pitkään. Ainakin minulla on useasti näin käynyt. Nim. sihteerikkö

Vierailija
62/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmoituksen mol.fi -sivuilla. Laitoin hakemuksen ja pääsin ensin puhelinhaastateluun ja sitten ihan paikan päälle.

Sain aluksi 2 määräaikaista sopimusta ja 9 kk:n jälkeen vakinaistettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin te-toimiston kautta työharjoitteluun.
Viikon kuluttua tarjottiin töitä ja täällä olen edelleen, 13 vuoden jälkeen.

Vierailija
64/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseen hain mol.fi haun perusteella. 80 hakijan joukosta pääsin haastatteluun ja parin päivän päästä soitto että sain paikan. Seuraavasta ja nykyisestä työpaikastani, satuin kuulemaan kolleegalta että siellä olisi haku kohta käynnissä. Joten soitin samantien ja pyysivät CV:n laittamaan perään. Pääsin haastatteluun ja sopimus allekirjoitettiin samantien haastattelun päätteeksi. Kannattaa olla oma-alotteinen ja soitella eri firmoille, vaikikei heillä olisi hakua päällä. Nimi voi jäädä mieleen ja kun työntekijälle on tarvetta niin ottavat mieluummin yhteyttä, kuin aloittavat isoa hakuprosessia. Ainakin näin monessa firmassa mitä tiedän.

Vierailija
65/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamalla pankkilainan ja ostamalla ko. yrityksen. Sen jälkeen olen keskittynyt palkkaamaan uusia työntekijöitä ottamalla töihin mm. entisen narkkarin, mielenterveyskuntoutujan, pitkään työelämästä poissaolleita pitkäaikaistyöttömiä, yli 50-v, vastavalmistuneita..
Kyllä, harrastan positiivista syrjintää

Vierailija
66/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna laitoin valmistuttuani avoimen hakemuksen sähköpostilla haluamaani työpaikkaan ja pomo soitti haastatteluun samana päivänä :)

Vierailija
67/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulin, että erästä tuttavaa oli pyydetty edelliseen työpaikkaansa töihin, koska oli tuuraajan tarvetta. Tällä tuttavalla oli uusi työpaikka uudella alalla, joten hän ei paikkaa halunnut. Minä soitin tähän paikkaan ja kysyin töitä, mutta minulle sanottiin, että nyt ei ole tarvetta. Oletin, että paikkaan oli jo löytynyt joku. Kerroin tästä seuraavana päivänä tälle tuttavalleni. Tuttava sai kuitenkin vielä saman päivän aikana soiton, jossa vieläkin pyydettiin tähän työpaikkaan, kun ei muka ketään muuta tuuraajaa tähän hätään saada. Tämä tuttavani sanoi, että onhan sinne eilenkin soittanut yksi varteenotettava ehdokas. Hän puhui minun puolestani ja työnantaja sanoi tuttavalleni, että minun pitäisi soittaa uudestaan. Soitin ja sain paikan.

Eli pelkästään suhteilla sain tämän paikan. Ei auttanut, että olin ihan pätevä työntekijä ja soitin vieläpä juuri sellaiseen ajankohtaan, kun tarvetta oikeasti oli.

Vierailija
68/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteilla tämän nykyisen. Ihan suojatyöpaikalta tuntuukin.

Vierailija
69/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli työpaikkailmoitus, tein työhakemuksen, kävin haastettelussa ja sain soiton että minut oli valittu. Sillä tiellä kohta 18 vuotta.

Vierailija
70/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ollut töissä saman yrityksen eri yksikössä pitkään. Hain koulun harjoittelupaikkaa ja sain sen ja sille tielle jäin.

Vierailija
71/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lehdessä ilmoituksen. Soitin ja kyselin lisää työnkuvasta. Koska totesin, että on juuri sellainen työnkuva, jota ensisijaisesti toivoinkin, lähetin hakemuksen. Jonkin ajan kuluttua pyydettiin haastatteluun ja haastattelun perusteella valittiin. Hakijoita oli ollut puolenkymmentä, joista vain kahta haastateltiin. Uskon, että työkokemukseni vakuutti valitsijat, vaikka aiempi työni ei ollutkaan aivan samanlaista kuin mitä nyt teen. Täällä päin ei juuri tämänkaltaista työtä, jota halusin, ole juurikaan tarjolla, ja sattumaa oli että olin juuri silloin etsimässä työtä kun paikka oli tarjolla.