Miten sait nykyisen työpaikkasi?
Mitä kautta pääsit nykyiseen työpaikkaasi? Tutun kautta, perinteisesti työpaikkailmoituksen kautta vai muulla keinoin?
Missä näit työpaikkailmoituksen? Netissä, lehdessä, muualla?
Saa kertoa myös haastatteluprosessista, oliko kova kilpailu vai helpolla sisään? :)
Kommentit (71)
Laitoin avoimen hakemuksen ja 2 haastattelun ja persoonallisuustestien jälkeen sain paikan. Prosessi kesti puoli vuotta!!!
Mulla oli mol.fi-sivuilla cv, jota työantajat voivat käydä katsomassa. Sitä kautta sitten sain puhelinsoiton, että olisiko kiinnostusta tulla työhaastatteluun. Kävin haastattelussa ja sain paikan heti.
Näin Monsterissa ilmoituksen ja hain juuri ennen hakuajan päättymistä. Pari päivää myöhemmin pyydettiin haastatteluun ja siitä muistaakseni seuraavana päivänä pyydettiin menemään soveltuvuustesteihin. Hakijoita oli about 80, 10 haastateltiin ja olin ainoa testattu. 7 vuotta olen ko. firmassa viihtynyt.
Nykyisen työpaikan sain suhteilla.
Edellisen sain ihan vaan laitettuani työhakemuksen mollissa näkyvään duuni-ilmoitukseen.
Käymällä kouluksen, ulkonäöllä ja sosiaalisella luonteella.
Paikka ei ollut auki missään mutta minä satuin kyselemään työtä oikealta tyypiltä oikeaan aikaan.
Olen oikeasti hyvä siinä mitä teen ja nautin työstäni. Onnekas sattuma siis.
Työpaikkailmoitus oli mol.fi:ssä. Lähetin kirjallisen hakemuksen (niin lyhyt ja ytimekäs, ettei lyhyempi olisi voinut olla). Minut valittiin hakemuksen perusteella ilman haastattelua. En ollut ihan ainoa hakija, mutta hakijoita oli vain muutama, ja minä heistä ainoa sellainen, jonka koulutus vastasi ko. tehtävää.
Hain osa-aikaduunia firman taloushallinnosta ja sain. Tein 50/50 työtä kahdella osastolla ja sitten siirryin taloushommiin täysipäiväisesti.
Lehdessä oli työpaikkailmoitus, josta soitin kontaktihenkilölle. Hän piti minua lupaavana, joten työhakemus perään. Kolmen haastattelukierroksen jälkeen pääsin sisään.
Parin vuoden päästä kävin katsomassa onko ruoho vihreämpää kilpailevassa yrityksessä. Ei ollut. Iso pomo soitteli parin kuukauden päästä perään, että tuutkos takaisin. Jos ei olisi soittanut, olisin soittanut itse hänelle.
Kysyin harjoittelupaikkaa AMK:ssa opiskellessa, pääsin. Jäin kesäksi töihin, kesän jälkeen tuntityönä opiskelujen ohessa, valmistuin, tarjottiin vakituista paikkaa jonka toki otin vastaan.
Kaveri puhui että hänen työpaikallaan jää pari tyyppiä pois, ja uusi/uusia tarvitaan tilalle. Menin heti seuraavana arkipäivänä paikan päälle kyselemään ja n. Kk päästä alkoi työt. Hakijoita oli kuulemma monta, pätevämpiäkin kuin minä jolla ei alan koulutusta, mutta koska pomolla oli varaa valita niin valitsi minut.
Mä vaan tulin töihin. Kuulin tutulta että tarvitaan kipeästi sijaista ja laitoin sähköpostia muodon vuoksi pomolle, joka ei ehtinyt edes haastattelemaan minua. Soitti ja pyysi hakemaan avaimen sijaiseltaan. Tällä tiellä ollaan edelleen parin vuoden jälkeen :)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:13"]Mulla oli mol.fi-sivuilla cv, jota työantajat voivat käydä katsomassa. Sitä kautta sitten sain puhelinsoiton, että olisiko kiinnostusta tulla työhaastatteluun. Kävin haastattelussa ja sain paikan heti.
[/quote] sama täällä :-)
Hain työpaikkaa vuokrafirman kautta, hakijoita paikkaan oli reilu sata. Kävin haastattelussa asiakkaalla ja mut valittiin. Myöhemmin sain kuulla, että olin ollut tasaväkinen erään toisen kanssa, mutta entisen harjoittelupaikan työkaverin kaveri (jota en tuolloin tuntenut) oli kuullut kaveriltaan, että olen huipputyyppi, työtäpelkäämätön ja joustava, oli kertonut tämän (kysyttäessä) pomolleen, niin mut valittiin. ;) Olen ollut samassa työssä jo vuosia, työnantaja on vaihtunut, mutta työpaikka on pysynyt samana. Vuokrafirmasta pääsin eroon vuodessa ja siitä lähtien on ollut vakkaripaikka. Etenemismahdollisuuksia ei ole, mutta työnkuva on muuttunut jatkuvasti vaativammaksi. Tykkään työstäni, työkaverit on mahtavia (tosin tiimin esimiehen pistäisin vaihtoon :D), palkka surkea.. mutta töitä on, eikä juurikaan pelkoa irtisanomisista.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:39"]Lähetin hakemuksen, kun mol.fissä oli ilmoitus. Olin ainoa hakija.
[/quote]
Minähän vuonna tämä mahtoi tapahtua?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:39"]Lähetin hakemuksen, kun mol.fissä oli ilmoitus. Olin ainoa hakija.
[/quote]
Mikä oli tällainen työpaikka jota kukaan muu ei hakenut?
Tunsin aiempien projektien vuoksi paikan ja nykyinen esimies tarjosi. Sitä ennen kolme edellistä paikkaa on mennyt ihan avoimilla hakemuksilla, ekassa olin 2 v, seuraavassa 13 v , sitten 1,5 v ja nyt tässä nykyisessä 2 v ja ajattelin olla noin 5-6 v jos luoja suo.
Hain ihan toista paikkaa samassa työpaikassa. En saanut sitä mutta minut pyydettiin hetken päästä toiseen tehtävään jossa osoittauduin niin hyväksi että minut vakinaistettiin.
Näin ilmoituksen kuntarekryssä, hain, kävin haastattelussa ja tulin valituksi.