Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten sait nykyisen työpaikkasi?

Vierailija
10.09.2015 |

Mitä kautta pääsit nykyiseen työpaikkaasi? Tutun kautta, perinteisesti työpaikkailmoituksen kautta vai muulla keinoin? 

Missä näit työpaikkailmoituksen? Netissä, lehdessä, muualla?

Saa kertoa myös haastatteluprosessista, oliko kova kilpailu vai helpolla sisään? :)

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tarjottiin töitä opiskeluihin liittyvän harjoittelun jälkeen. Ensin tein töitä tuntisopimuksella aina tarvittaessa, sitten sain vakkaripaikan.

Vierailija
42/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:44"]

Lähetin s-postia ja mulle soitettiin. Kävi ihan hirveä tuuri! Firmasta oli juuri jäänyt yksi työntekijä pois ja heillä oli tulossa julkinen rekry- no ei tarvinnut, kun mä satuin juuri oikeaan aikaan duunia kyselemään.

[/quote]

Juuri tällaisia esimerkkejä annetaan työkkärin työnhakukurssilla. Ihan kuin tämä olisi tosi yleistä, että käy käy. Viitsit vain soittaa tai lähettää viestin ja saat työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työpaikkahakemuksen oikotiessä ja laitoin hakemuksen ja cv:n menemään. Firmasta soitettiin että hakemaani paikkaan ei kyllä koulutukseni ole oikea mutta toinen paikka olisi auki. Kävin haastatteluissa ja tulihan sieltä soitto että minut valittiin.

Vierailija
44/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä viitsinyt kauaa tehtailla hakemuksia ja yrittää vakuuttaa pätevyyttäni, joten pistin oman firman pystyyn. Oli oikein hyvä ratkaisu :) Ja paremmaksi menee, kun hallitus vielä jatkaa samalla linjalla. 

Vierailija
45/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain työkkärin kurssille, johon kuului myös työssä oppimista. Harjoittelujakson päätteeksi työllistyin harjoittelupaikkaani. Elokuussa tuli 13v täyteen.

Vierailija
46/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus oli mol.fi sivulla ja laitoin hakemuksen ja cv:n. Olen ollut nyt 2 vuotta töissä samassa paikassa.

Vierailija
47/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta sitten näin sanomalehdessä ilmoituksen, tein hakemuksen netissä, parin tunnin päästä sain puhelun, jossa pyydettiin seuraavaksi päiväksi haastatteluun. Tosin lopullista päätöstä työpaikan saamisesta jouduin odottamaan hakuajan loppuun asti.

Vierailija
48/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työkkärin kautta työharjoittelu (nyk. kokeilu) opintojen alkuun saakka. Pomolla ei ollut varaa palkata minua, joten otti saman alan toiseen ns. "pomoon"yhteyttä ja suositteli minua, olihan työ samaa kuin mitä oli jo kuukausia tehnyt. Minut palkattiin suoraan ilman haastattelua.

Vierailija
49/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetin hakemuksen ja pääsin 120 hakijan joukosta. Työkokemukseni vakuutti heidät. Ja varmaan miellyttävä käyttäytymiseni ja olemukseni. Edelliseen pääsin 200 hakijan joukosta ja olin siellä 11 vuotta. Suhteilla en ole kumpaankaan päässyt eli en ole tuntenut ketään. :-)

Vierailija
50/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelin firman pomoa. Haastattelun päätteeksi hän kysyi: "Tuukko meille töihin?" Ja minä vastasin suoraan:"Joo!"

Vierailija
51/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärin ilmoituksen perusteella laitoin hakemuksen. Pääsin haastatteluun ja haastattelun jälkeen haastattelija sanoi, että hyvä kuva jäi. No, voihan noin sanoa kaikille :) Pari tuntia myöhemmin haastattelija soitti ja kyseli vielä vähän ja seuraavana päivänä puhelin soi ja kysyttiin olenko vielä kiinnostunut. Yli sata hakijaa, yli kymmenen oli haastateltu. Toimiala oli mulle täysin tuntematon ja haastateltujen joukossa oli ollut joku toimialalla pitkään jo toiminut, mutta vein sitten voiton.

Vierailija
52/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:39"]Lähetin hakemuksen, kun mol.fissä oli ilmoitus. Olin ainoa hakija. [/quote] Mikä oli tällainen työpaikka jota kukaan muu ei hakenut?

[/quote]

En ole tuo edellinen kirjoittaja, mutta tulin kertomaan vastaavasta tapauksesta. Tuttuni sai työpaikan samalla tavalla ja vieläpä pääkaupunkiseudulta, kyseessä oli ammattikoulun opettajan paikka. Oli ainoa hakija ja sai paikan.

Vierailija
53/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintihin kuuluva työharjoittelu. Siitä jäin lomasijaiseksi ja sitten valmistuin ja sain äitiyslomasijaisuuden ja sit vakinaistettiin.

Vierailija
54/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin ilmoituksen oikotiellä, soitin ja vaikutti hyvältä, hakemus sisään, pari haastattelua ja testit ja sain paikan. Asiantuntijatehtävä pankkialalla pääkaupunkiseudulla. Uskoisin, että sain paikan koska olin sekä sopivin että pätevin hakija.

Vierailija
55/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ihan hakemuksen, kun huomasin avoimen paikan mol.fi:n sivuilla. Hain ennen tuota paikkaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin ja laitoin valehtelematta lähemmäs 50 hakemusta. Pääsin haastatteluun, mutta töihin pääsin vasta, kun eräs toinen paikan saanut peruikin paikkansa. Niin ja ihan siivoojan työhön hain, että on kummallista, että edes näihin hommiin ei meinaa päästä helpolla.

Vierailija
56/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoitus oli sekä intrassa, että MOL-sivuilla. Tehtävääni oli muutama hakija, joista minut valittiin.

Vierailija
57/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin hakemuksen että tulisin tekemään sijaisuuksia ym. Kahden viikon päästä soitettiin tulenko tekemään 4päivän sairasloma-sijaisuutta. Suostuin. Sitten niitä oli 2päivän sijaisuudesta 3kuukauden sijausuuksiin. Näin mentiin yli kaksi vuotta. Sitten virka vakinaistettiin. Tympeintä oli tehdä vuoroviikoin kahta ja kolmea päivää+mahdolliset sairaslomat+vuosilomat. No onneksi olin sitkeä ja nyt on ollut 9vuotta vaki virka :)

Vierailija
58/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari kesää kesätöissä ja sitten määräaikaisena. Valmistuin yliopistosta määräaikaisuuden aikana. Samassa työpaikassa toisella osastolla oli avoinna koulutusta vastaava vakinaínen paikka. Hain ja pääsin. Paikka oli myös julkisessa haussa.

Vierailija
59/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin kotiin, että mitä haluan jotta tulisin heille töihin :)

Pomo oli aiemmasta työpaikasta tuttu.

Vierailija
60/71 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työpaikkailmoituksen, laitoin paperit sisään. Tiesin, että ex-pomoni tuntee firman toimitusjohtajan, joten pyysin vinkkaamaan että tässä olisi sopiva tyyppi. Pääsin haastatteluun, jossa paikkaa tarjottiin viiden minuutin jutustelun päätteeksi. Olin muutenkin pätevin hakija. Työt aloitin kahden päivän päästä.