Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos asuisit yksin tai asut yksin, mitä löytyy viikon ruokalistaltasi?

Vierailija
26.03.2022 |

Olen tällä hetkellä kurkkua myöten täynnä kokkaamista, ruokasuunnittelua ja ruokaostosten suorittamista.
Meillä kotoa löytyy lisäkseni kaksi teini-ikää lähestyvää poikaa ja mies.
Odotan sitä aikaa kunnes minun ei tarvitse enää tehdä koko ajan ruokaa.

Mikäli asuisin yksin, minun ruokalistaltani löytyisi lähinnä pussipuuroa, marjoja ja hedelmiä. Minulla ei koskaan tee mieli lämmintä "oikeaa" ruokaa, joten halvaksi tulisi!!

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun yksin ja teen kyllä ruokaa. Olisin satakiloinen, jos söisin takeawaytä tai niitä näitä naposteltavia koko ajan. Tällä viikolla menee avokadoleipiä, tomaattikeittoa raejuustolla sekä korealaista tofu bowlia. Viikonloppuna ehkä nyhtökaurasta lasagnea. Syön joka päivä jotain sesongissa olevia hedelmiä tai pakasteesta marjoja. Hätävaraksi tykkään pitää muutaman pinaattikeiton pakkasessa.

Jos tämä nyt kuulostaa pätemiseltä, niin toki joskus on ihanaa syödä kaupan paistopisteestä jotain tai hakea pitsa. Mutta noin pääasiassa pyrin tekemään itse ruokaa. Meal preppaamista opettelen vähän, että olisi valmiina jotain työpäivinä.

Vierailija
42/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vegaanisesti. Preppasin eilen alkuviikon ruuaksi paahdettu munakoiso-pastaa tofulla ja wokkia, johon tyhjensin jääkaapista mm. Kukkakaalin vartta ja lehtiä, kesäkurpitsaa ja joitain pakastekasvispussien jämiä. Proteiinina joko tofua, soijapaloja, soijarouhetta, linssejä, kikherneitä tai papuja.

Ajattelin myöhemmin viikolla tehdä ”juustoista kanakeittoa” eli teen keiton kikherneistä ja kasviksista ja maustan sen juustonmakuisella kaurakermalla ja tyypillisillä kanakeiton mausteilla (curry, kurkuma jne). Ja ehkä lasagnea tai makaronilaatikkoa ainakin näillä näkymin. Kotonani on aina myös tortillatarvikkeita, jotta voin tarvittaessa kyhätä lounaaksi/illalliseksi niitä kiirepäivinä. Viikonloppuna ehkä irrottelen ja teen pizzaa tai vaikkapa uunijuureksia ja kaurakermaista linssikastiketta tms.

Viikonloppuisin teen myös monesti itselleni pähkinämysliä ja tofukokkelia välipaloja ajatellen.

N29, ei lapsia. Etäsuhteessa. Tykkään kokkailla ja leipoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin katkarapuvoileivän lounaaksi.Suosikki.

Vierailija
44/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja teen pääosin etätöitä. Aamusta ja illalla syön yleensä puuroa tai maustamatonta jogurttia, jossa on päällä pakastemarjoja ja/tai hedelmiä. Tuoretta leipää minulla on harvoin. Tykkään oikeasti tosi paljon näkkileivästä. Syön melko kasvispainotteisesti ja välipaloja harvoin. Jos syön niin usein juuri joku hedelmä tai näkkäri.

Viime viikon ruuat:

Ma: työpaikkalounas ja illalla kotona puolikas purkki kasvishernekeittoa, pari porkkanaa ja kurkkupalaa ja mandariini.

Ti: loput hernekeitosta, näkkäri, jonka päällä juustoa ja paprikaa ja omena. Päivälliseksi quinoa-kikhernesalaattia, jossa oli paahdettuja kasviksia. Paahdoin runsaasti kasviksia uunissa, puolet salaattiin, puolet kasvis-halloumipastaan.

Ke-to: quinoasalaattia tai halloumipastaa.

Pe: munakas, jossa sipulia, herne-maissi-paprikaa ja vähän kuivuneen juuston loput. Omena. Illalla kaupan mikrolämmitettävä lohikiusaus.

La: tofuwokki, jossa nuudeleita ja pakastevihanneksia.

Su: loput wokista, päivälliseksi tein makaronilaatikkoa kun löytyi tarjousjauhelihaa. Sitä syön nyt vielä tänään ja huomenna salaatin kanssa.

Vierailija
45/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käytännössä nytkin niin, että syödään suurelta osin eri ruokia, maku niin paljon erilainen.

Itselläni lemppari tällä hetkellä Lidlin 150 g kirjolohifilee pannulla paistettuna ja lisänä vihersalaatti jossa kokonaisia valkosipulinkynsiä(mieto säilykevalkosipuli), suippopaprikaa, rucolaa, vähän juustomurusia ja mansikoita. Tykkään tosi paljon kalasta ja syön paljon erilaisia vihanneksia 

Vierailija
46/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun yksin enkä syö lämmintä ruokaa joka päivä. Yksinkertaista ruokaa syön. Broilerikastike ja siihen riisi, pasta, peruna tai kasvikset on lemppari. Uunimakkara juustolla on hyvää, joskus syön pelkkiä lohkoperunoita itse tehtynä. Usein korvaan ruoan leivällä ja jogurtilla.

Ei kannata korvata ruokaa leivällä ja jugurtilla.Eräs ihminen teki niin ,kun aina oli kiire ja häneltä jouduttiin poistamaan suolta aika paljon,suolisto oli mennyt aivan sekaisin huonosta syömisestä.

Vierailija
47/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon ruokalistani

Ma aamu; pikapuuro marjoilla, kahvia, hedelmä

Päivä; Lohikeitto, sämpylää.

Ilta; Näkkäriä

Ti -pikapuuro marjoilla, jogurtti, kahvia ja kahvia

-Perunaa jauhelihakastike, salaattia

-Karkkia

Ke jogurttia, kahvia, sämpylä

-Paistinperunaa seassa nakkipaloja paistettu muna.

-Karkkia

To -pikapuuro marjoilla hunajalla, kahvi

Karkkia

-Perunamuussia ja kalaa, salaattia

Jogurtti, hedelmiä

-Hedelmiä näkkäriä

Pe - pikapuuro marjoilla, kahvi, hedelmä

-Hernekeittoa ja pannaria hillolla.

Illalla pannaria ja hedelmiä.

La -pikapuuro marjoilla, kahvia.

-Pannaria ja hedelmiä

Illalla näkkäriä ja hedelmiä

Su pikapuuro marjoilla, kahvia hedelmiä

-Nuudelia

Paistan lättyjä.

Tervetuloa!

Vierailija
48/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirmusesti salaattia. Viime viikolla tuli ostettua "lohifileklöntti", joka nyt paloiteltuna pakastimessa. Näistä paloista pitäisi tehdä yhtä ja toista viikon aikana. Ja yhden risoton voisi tehdä....

Vierailija
49/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kotona mies, koululainen ja taapero, joten kokkaan aika usein. Jos asuisin yksin, viikon ruokalista voisi olla tämmöinen:

- pakastepizzaa ja mehua

- tortilloita

-kanaa kermakastikkeessa ja spaghettia

- ruokailu sushibuffetissa

- jauheliha-kasviswok ja riisiä

- lohipullia ja perunamuussia

- kana-kasviswok ja lasinuudeleita

- vietnamilaisia kevätrullia

Tässä oli enimmäkseen lempiruokiani ja helposti kokattavia ruokia, siksi tällainen lista :)

Vertailun vuoksi tässä on lista mitä yleensä syödään:

- Punajuurisosekeitto

- Makaronilaatikko

- Lohipullat ja perunamuussi

- Jauhelihakastike ja spaghetti

- Tortillat

- Kipparikermakanaa ja spagettia

- Kana-kasviswok ja riisi

- Lohikeitto

Vierailija
50/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuisin puuroa ja kahvia

Ruokana

Kalaa ja perunaa odotan uusia perunoita

Naudanlihaa perunaa

Stroganofia perunamuusia

Kalaa ja ranskaperunoita

Spagettia ja jauhelihakastike

Kaikilla ruuilla salaattia, tai sekavihanneksia.

Vierailija
51/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauraleipää, raejuustoa, juustoa, tölkkikanaa, ananaspaloja.  Kohta 72 v, 180/78.

Vitamiini- ja hivenainepillereitä ja -kapseleita.  : D

Ilmeisesti "hengittämättömyyteni"* (vuosikymmeniä syvämeditaatiota ainakin kerran päivässä n. 20 minsaa) on johtanut siihen että energiankulutukseni on erittäin vähäistä?

*Hammaslääkäri oli ilmeisesti pitempään jo ihmetellyt ja lopulta tokaisi: "Saa hengittää".

Hän kai luuli että pidätin hengitystä jännittämisen takia. LOL!

Vierailija
52/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheessä minun lisäksi mies ja 4 v lapsi. Ovat paljon krantumpia kuin minä, itse tykkään vaihtelusta ja söisin oikeastaan mitä vaan... kunhan se ei ole samaa tai samantapaista ruokaa joka päivä, josta sitten nämä muut taas pitävät. Tykkään myös ruoanlaitoista.

Siispä, jos muita ei tarvitsisi ajatella söisin paljon enemmän vihanneksia ja hedelmiä, vähemmän viljatuotteita. Salaatteja, sosekeittoja ja muuta vastaavaa. Leivän kulutus putoaisi murto-osaan, ja chilin käyttö pomppaisi taivaisiin. Kokeilisin kaikkea jännää ja uutta enkä todellakaan säästelisi mausteissa. Paljon aasialaista ja meksikoilaista ruokaa.

Vierailija
53/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalapuikot

Kannatetaan. T. Kalapuikkomies

Vierailija
54/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja viikon sisällä olen syönyt pääruokina

- säilykemakrillia ja makaronia

- linssisosekeittoa

- kuskusta soijarouheen, papujen yms kanssa

- kalapuikkoja ja lohkoperunoita

- soijabolognesea ja makaronia

- dumplingseja

- pannukakkua hillolla :D

- pinaattikeittoa ja kananmunaa

Lähitulevaisuuden listalla lienee

- soijarouhelasagnea

- vegenakkikastiketta ja perunaa

- kvinoa-halloumisalaattia

- jotain tofuruokaa

- lohikeittoa

Teen ruuat pääosin itse isoina erinä, että saa osan pakkaseen. Eineksissä suosin edullisia pakasteita ja säilykkeitä. Tuoreina kasviksina menee lähes joka aterialla babyporkkanat, kurkku, paprika tai hedelmät.

Vierailija
55/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja kyllä minä tykkään ihan laittaa ruokaa. Haluan kuitenkin pysyä energisenä ja terveenä, joten haluan tehdä itselleni 2 lämmintä ruokaa päivässä + sitten aamu, väli ja iltapalat.

Tänään söin linssikeittoa vihreistä linsseistä ja kikherne perunavuokaa uunissa. Teen aina isot satsit niin saan syötyä 3-4 päivää samaa ruokaa ja välillä riittää pakkaseenkin vielä. Tietenkin välillä tulee syötyä eineksiä yms. muita, mutta yritän joka päivä saada itse kokattuakin perus yksinkertaista mutta ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
56/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon marjoja ja hedelmiä, kauraa puurona ja rahkan kanssa, ruisleipää, salaattia, pähkinöitä, maitoa, kalaa, broileria mahdollisimman vähällä vaivalla.

Vierailija
57/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siis kertaakaan "laittanut ruokaa", kävin vain keittiössä kääräisemässä jotain kasaan samalla kun kahvi tippui 😊 Oli IHANAA.

"Koululaisten syyslomalla oli tilanne, että olin pari päivää kokonaan yksin kotona, Oli IHANAA."

Tämmösiä juttuja kuulee paljon miksi tarvii räkänokkia tehdä jos yksin olisi mukavampaa, ei ymmärrä

No sinähän yhdistit asiat tuossa ihan mitä sattuu. Kirjoittaja viittasi ihanalla siihen, ettei tarvinnut hetkeen laittaa ruokaa.

Vierailija
58/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain sinä teillä kokkaat?

Itse asun yksin ja ongelma on osin päinvastainen: Toivon, että täällä olisi joku muukin syömässä. En nyt niin suuresti rakasta ruoanlaittoa, mutta pidän kotiruoasta ja tuleehan se yleensä halvemmaksi. Ongelma vain on siinä, että kun ruokaa on valmiina, syön sitten ihan liikaa! Niinpä olen minäkin ajautumassa pussikeitto - valmissalaatti - voileipälinjalle.

Vierailija
59/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tein lounaalle makkarakeittoa, jota syön vielä illalla ja huomenna lounaalla. 

Huomenna teen päivälliselle chili sin carnea, jota riittää myös ylihuomiselle. Torstaina teen jotain kalaa ja viikonlopusta ei vielä tietoa. Ehkä teen moussakaa, josta riittää taas pariksi päivää. 

Vierailija
60/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika kävi parina kesänä Marttojen kokkikurssin eli lasten/teinien ruoanvalmistuskurssin.

Oli ihan innoissaan, vaikka/koska muut kurssilaiset olivat tyttöjä.

Poika oli tuolloin 11-12 v, ja tykkäsi sitten kokkailla niitä opittuja kotonakin.

Mies laittoi ruokaa ainakin viikonloppuisin.

Eihän perheen ruokahuolto voi olla yhden ihmisen varassa, ellei sitten syödä eineksiä tai tilata ulkoa.