Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos asuisit yksin tai asut yksin, mitä löytyy viikon ruokalistaltasi?

Vierailija
26.03.2022 |

Olen tällä hetkellä kurkkua myöten täynnä kokkaamista, ruokasuunnittelua ja ruokaostosten suorittamista.
Meillä kotoa löytyy lisäkseni kaksi teini-ikää lähestyvää poikaa ja mies.
Odotan sitä aikaa kunnes minun ei tarvitse enää tehdä koko ajan ruokaa.

Mikäli asuisin yksin, minun ruokalistaltani löytyisi lähinnä pussipuuroa, marjoja ja hedelmiä. Minulla ei koskaan tee mieli lämmintä "oikeaa" ruokaa, joten halvaksi tulisi!!

Kommentit (93)

Vierailija
21/93 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vatsa sitä luokkaa että tänään syön vaan pienen päivällisen .Yritän olla syömättä karkkia ja leipää.Olen lihonut kovasti parissa viikossa. 

Vierailija
22/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söisin samaa ruokaa kuin nytkin, eli ravitsevaa kotiruokaa, kokattuna terveellisistä perusraaka-aineista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ketjusta puolet porukasta joutaisi marttojen ruuanlaittokurssille. Ei ihme, jos ei meinaa rahat riittää.

Vierailija
24/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla pastasalaattia, fetasalaattia, jauhelihakastiketta spagetilla, nakkikeittoa. Lapsenlapsi oli kylässä, joka selittää ko. keiton.

Työpaikkalounas aamuvuoroisssa, muihin vuoroihin sitten eväät.

Tykkään kokata, myös itselleni. Tavallista, hyvistä raaka-aineistä tehtyä ruokaa.

Tämän viikon suunnitelmana purjo-perunasosekeitto sulatejuustolla, tex-mex kiusaus ja ehkäpä kaalilaatikko ja uuniperunoita kasvistäytteellä. Lisäksi hyviä juustoja, jogurtteja, tuoretta leipää kaupasta aina ostan.

Vierailija
25/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupuuro, marjoja, kahvia, tuorepuristettua appelsiinimehua. Syön lounaat ulkona. Illalla syön pari karjalanpiirakkaa, hedelmiä, jugurttia, avocadoa tms. joskus teen salaatin tai keiton. Sama kaava viikonloppuna, joskus tietty ulkona syömässä myös iltaisin. Ei siis sinänsä havelmmaksi tule, mutta kuitenkin mulla tuntuu olevan enempi rahaa käytössä, kun poika on muuttanut pois. Alkoholia en juurikaan juo.

Vierailija
26/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitetty riisi ja uunissa haudutettu 1,4kg jauhenlihaa tomaattikastikkeessa, tuota syön koko viikon. Kauraleipiä lidlistä, päälle voita ja juustoa. Karpalo ja mustaviinimarja mehu.

Töissä syön kaurahiutaleita.

Vierailija
27/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee meillä valtaosin ruoan ja sitä myötä myös pojat haluaa kokkailla välillä. Ovat teini-iässä ja olimme miehen kanssa sopineet, että opetamme heidät heti pyykkäämään, ruoanlaittoon jne. Kotitöihin siinä missä muihinkin lasta nyt opetetaan. Eivät tietenkään niitä aina tee, eikä aina mielellään, mutta osaavat sitten kun muuttavat pois.

Itse eläisin yksin maitorahka/marja/pähkinä kombolla tai tonnikala/hernemaissipaprikan sekoituksella. Onneksi on mies, koka haluaa syödä oikeaa ruokaa ja pakottaa minutkin siihen.

Vierailija
28/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin ja nautin siitä että saan ostaa sitä ruokaa mitä itse haluan (minä, minä, minä!) ja nautin myös valmistaa maukasta ruokaa. Suosin yleensä yksinkertaisia ruokia. Viimeksi olen tehnyt kerma-juustoperunoita uunissa, söin salaatin kanssa. Marjoja on pakastimessa, niistä rahkajälkiruokaa. Valmiita kasvishöystöjä pakastimessa ainakin pariksi viikoksi vielä. En käy joka viikko kaupassa - yksin asuva voi pitkittää kaupassakäynnin väliä niin pitkälle kuin kantti kestää! Mitä pitemmälle aika kuluu, sitä kekseliäämmäksi sitä äityy. Aina löytyy kaapista jotakin, mistä saa lämpimän aterian aikaiseksi. Puurot (manna, riisi, kaura) maistuvat marjakeiton kanssa. Ennen vanhaan oli koulussakin joka viikko puuro-soppapäivä. Nykyään taitavat olla yök-ruokaa.

Leivon leipää, pullaa, muffineja, kakkuja. Paistan lättyjä ja pannaria. 

Ikävää että hedelmät ovat nykyään tosi kalliita. Ostin viimeksi mandariineja, maksoivat maltaita, mutta en ymmärrä mitä lajiketta ovat kun eivät meinaa kuoret irrota! Kuorineenkaan ei viitsisi syödä...

Vierailija
29/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ketjusta puolet porukasta joutaisi marttojen ruuanlaittokurssille. Ei ihme, jos ei meinaa rahat riittää.

Mielestäni kukaan ei ole ketjussa valittanut rahan riittämättömyyttä? Minulla menee yksinasuvana ruokakauppaan 150-200 euroa kuussa enkä pidä sitä mitenkään korkeana summana. Toki ravintolaruokaan saa halutessaan kulumaan vaikka kuinka paljon, mutta ravintolakäynneistä on helppo karsia, jos rahat eivät riittäisi ruokaan.

Vierailija
30/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leipää, juustoa, shipsejä ja dippiä.

Lapsille esitän ihan muuta 😅 lautasmalli rulettaa 🍽 🥒🍅🌶🌽🥕🥔🥒

Vierailija
31/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin vielä yksin niin ruokavaliooni kuului lähinnä pakastepizzat, kalapuikot, kananmunat eri muodoissaan, tonnikala, maitorahka, raejuusto, banaanit, herne-maissi-paprika-sekoitus, pasta, energiajuomat, groisantit ja muut Lidlin paistopisteen tuotteet, pullat, jauheliha, suklaa eri muodoissaan, karkit ja joskus esimerkiksi ruisleipä, porkkanat, perunalastut ja kala.

Vierailija
32/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinelävän suurin terveysriski että napostelee pitkin päivää pelkkiä välipaloja ja laistaa säännöllisen ruokailun, ongelmat ei tule heti, mutta seuraukset näkyy takuuvarmasti pitkällä aikavälillä jos ei muussa niin suolen toiminnassa.

Vierailija
33/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin. Olen opiskelija joten lounaat syön opiskelijaravintolassa (alle 3€ annos johon kuuluu myös salaatit). Teen illallakin ruuan, tämän viikon ruokalistalla on linssicurry ja kalakeitto. Itselleni vain ainoastaan salaatteja ei tule tehtyä mutta muuten kokkaan kyllä. Valitsen reseptejä joihin sisältyy kasviksia. Teen sen verran että syön useamman kerran samaa. Ehkä kerran viikossa noutoruokaa. Joskus ruuanlaitto kyllästyttää, mutta nautin siitä kun saan tehdä mitä ruokaa haluan, parisuhteessa joutui tekemään niin paljon kompromisseja asian suhteen.

Vierailija
34/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kokkaamisesta, mutta yksinasuvana ei ole oikein mahdollista tai järkevää laitella joka ateriaa erikseen.

Eli muutama lämmin ruoka viikossa. Keittoja, laatikoita, patoja, pastaa, risottoja ja yleensä aina pariksi kolmeksi päiväksi. Salaattipuoli valitettavasti kärsii yksinasuessa, kun on hankala tehdä satsia joka säilyisi fressinä päiviä.

Teen ostopäätökset pääruoista usein tarjousten perusteella.

Minun paikkakunnallani on muutamia tehtaanmyymälöitä, joissa valikoima vaihtelee.

Jos näissä on hyviä löytöjä, niin silloin mennään menuissa niiden mukaan. Varsinkin kun löydöt ovat usein noita suurkeittiöpakkauksia. Ja hätävaraa tulee pakkaseen.

Vierailija
35/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viisihenkisen perheen äiti, ja mulla myös tulee ruoanlaitto välillä korvista ulos, vaikka sinällään pidän ateriasuunnittelusta ja ruoanlaitosta. Meillä siis todella kokataan; myös aikuisten lounasruoat puksataan kotikeittiössä.

Koululaisten syyslomalla oli tilanne, että olin pari päivää kokonaan yksin kotona (etätöissä), söin:

- kylmiä wrappeja

- rahkoja

- hedelmiä

- puuroa marjoilla ja pähkinöillä

- munakkaita

- join julmetusti kahvia

En siis kertaakaan "laittanut ruokaa", kävin vain keittiössä kääräisemässä jotain kasaan samalla kun kahvi tippui 😊 Oli IHANAA.

"Koululaisten syyslomalla oli tilanne, että olin pari päivää kokonaan yksin kotona, Oli IHANAA."

Tämmösiä juttuja kuulee paljon miksi tarvii räkänokkia tehdä jos yksin olisi mukavampaa, ei ymmärrä

Vierailija
36/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinelävän suurin terveysriski että napostelee pitkin päivää pelkkiä välipaloja ja laistaa säännöllisen ruokailun, ongelmat ei tule heti, mutta seuraukset näkyy takuuvarmasti pitkällä aikavälillä jos ei muussa niin suolen toiminnassa.

Siis täh, eikö yksineläjä syö säännöllisesti, ainakin suurinosa perheenäideistä mitä tiedän elää joku makkara suklaapaketti kädessä kiloineen, sinkku ulkoilee/urheilee paljon enemmän kun aikaa. myöskin rahaa paljon terveemmin ostaa.

Vierailija
37/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa.

Vierailija
38/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS asuisin yksin, tekisin jääkaappiin salaattibaarin (tuoreita vihanneksia, kypsennettyjä vihanneksia, marinoituja papuja, marinoitua sipulia, jotain viljaa, välillä kananmunaa ja/tai juustoa) ja pakkaseen sosekeittoja. Sitten aina välillä kokkausinspiraation iskiessä jotain ruokaa.

Kokonaan en kyllä kokkausta jättäisi, tykkään siitä.

Vierailija
39/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna tein tulisia jättikatkarapuja maustetun riisin kanssa( 2 annosta) ja hedelmäistä juustosalaattia (4 annosta), oli vieras. Tänään mozzarellatomaattisämpylä on toinen ateriani, sitten teen uunissa paahdetuista juureksista sosekeiton, ( 5-6 annosta). Porilaista teki mieli, niitä teen 3 kertaa täyslihamakkaraviipaleesta. Rasvaton maito niiden kanssa.

Sitten teen ruisleipiä, joiden päällä banaania, suolapähkinöitä ja viinirypäleitä. Jälkiruokina tälle viikolle on kiivejä, passionhedelmiä, jäisiä marjoja. Raejuusto-tomaatti-tonnikalasalaatti ja munakas myös viikon listalla.

Viime viikolla söin paistettuja naudanmaksaviipaleita, perunamuusia ja puolukoita. Viisi palaa valmissushia oli yksi ateria. Kaurapuuroa jogurtilla ja pakastemarjoilla. Rahkaa ja tölkkiananasta. Mangoa ja pensasmustikoita.

Syön kaikki ateriani kotona. Olen nyt pari vuotta elänyt yksin, ja opetellut pitämään huolta itsestäni. Painoa olen pudottanut parikymmentä kiloa. Syön 3-4 pientä ateriaa päivässä, lämmintä ruokaa tai leipä/ puuro / rahka-aterian. Voin syödä samaa ruokaa vaikka 5 päivää.

Haluan syödä monipuolisesti ja nauttien. Käyn kaupoissa noin kerran viikossa. Haen niistä tarjoukset, joiden pohjalta rakennan ruokalistan. Ostan myös ilta-alea ja hävituotteita, ja seuraan satokautta. Kulinaristi olen, ja opettelen nauttimaan syömisestä niin että tärkeintä ei ole enää määrä. Yhden hengen todella tarvitsemat määrät eivät ole kovin isoja.

Tupakkaa ja alkoholia en käytä, ja nykyisin makeisiinkaan ei mene rahaa.

Vihdoinkin olen tyytyväinen ruokailuuni! Mikään ruoka ei ole kiellettyä minulle nyt.

Vierailija
40/93 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan kokkaamista, olen nainen ja asun yksin. En ole koskaan ollut valmisruoka fani tai roskaruoka fani. Jääkaapistani löytyy perustarvikkeet.

- oivariini

- suomalaista maitoa

- suolakurkkua/sinappikurkkua

- juustoa

- kanaa

- jogurttia

Kuiva aine Kaapista löytyy

- nuudeleita

- pastaa/makaroonia

- leipää

- säilykkeitä/tomaattimurskaa

Pakasteessa jauhelihaa ja pakastemarjoja/ vihanneksia 😊