Paljonko luulet lähihoitajan tienaavan?
Mtv3:n keskustelusta käy ilmi, että ihmiset LUULEVAT hoitajien olevan kovinkin hyvätuloisia ja "pieni" lisien menetys ei tunnu missään. Kertokaapa ihmeessä paljonko se rikas lähihoitaja tienaa kun kerta on niin paljon palkkoja nostettu, että pitäisi vähemmälläkin pärjätä? Eikä varmaan tunnu missään sekään, että joudut työksesi hoitamaan tartuntatautipotilaita ja nyt saat siitä kiitokseksi palkatonta/pienempipalkkaista sairauslomaa kun saat tartunnan itse. Esim. Metallimiehen EI OLE PAKKO mennä töihin lauantaina ja sunnuntaina (hehän saavat viikkoylitöistä esim. sunnuntaina 3-4 kertaisen palkan jota nyt ollaan leikkaamassa) mutta hoitaja ei voi jättää menemättä töihin - ikinä. Hoitaja ei voi jättää töitä kesken "koska menee ylitöiksi". Monet hoitajat ovat myös jaksotyössä ja yleistyöajassakin on tasoittumisjakso joka tarkoittaa, että ylityöt tulee aina vapaina tasoittumisjakson aikana, ei rahana. Eli, paljonko palkkaa lähihoitaja saa? T. Mummo ps. Minä tiedän oikean vastauksen.
Kommentit (40)
Ihan hyvin saavat pitäis helposti tulla toimeen ja ostaa asunnot yms.
Kyllä varmasti ilta/vkl-lisineen 3000-3500€/kk.
Verojen jälkeen käteen jää 1400-1600€?
Peruspalkka noin 2000 euroa + mahdolliset lisät (?)
Itse olen merkonomi ja palkka myös samaa luokkaa kuin oletan lähihoitajilla olevan.
Veikkaan että käteen jäävä osuus on vähän päälle 1700€/kk
Tienasin viime vuonna 35 000 paljon yötyötä ja pyhiä.
lähihoitaja
Ei aavistustakaan. En ole kehdannut kysyä. Mutta kulutustottumuksista päätellen ei ihan vähän.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:19"]
lähihoitaja
[/quote]
Aika paljon! Itse olen sairaanhoitaja ja olen huippuvuotenani tienannut 32000€ vuodessa 3-vuorotyössä.
Eiköhän se palkka riipu siitä, mitä vuoroja tekee ja missä? Ei varmasti tienaa paljon, jos tekee pelkkiä arkiaamuja.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:22"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:19"]
lähihoitaja
[/quote]
Aika paljon! Itse olen sairaanhoitaja ja olen huippuvuotenani tienannut 32000€ vuodessa 3-vuorotyössä.
[/quote]
Tein kuudesta yhdeksään yötä per kolmen viikon lista. Peruspalkka 2050.
Brutto peruspalkka kunnalla 2070. 7-17 välillä, ei lisiä.
Paljonko on peruspalkka? Vaihteleeko sen mukaan, missä on töissä? Entä kokemuksen mukaan? Veikkaisin, että 1800-1900 €/kk.
T. Korkeastikoulutettu, jonka paras palkka on ollut 2400 €/kk. Ei ylityömahdollisuuksia.
Lopettakaa nyt törpöt niiden "käteen jäävien" tai "nettotulojen" ilmoittaminen. Se on tosi tyhmää! Verotus on henkilökohtaista eikä netosta voi kovin tarkkaan kenenkään bruttotuloja. Esim. 1700€ käteen voi tarkoittaa vaikka 2200€ tuloja tai 2600€ tuloja ihan riippuen henkilön vähennyksistä tai siitä että jos veroprosentti ei ole vain kohdillaan eli maksaa vaikka liikaa ja saa palautuksia vuoden lopussa.
Mulla brutto 2556e/kk
Töitä ma-pe n. Klo.6.30-16.
Kulujen jälkeen käteen jää n.1850-1900e/kk.
Toisaalta ei minulta mitään olla vähentämällä tästä palkasta. Ylitöisitä kun en korvausta saamulla muutenkaan.
Niin ja loma päiviä on vuodessa noin. 4vk. Kesällä yleensä pidempi pätkä ja joulun aikaan muutama päivä ja joskus tulee ykköspäiviä jos tulee.
T. Ypph
Palkat lähtee yksityisellä 1600eurosta ja päättyvät sinne kunnallisen puolen 2100euroon. Siinä siis pohjapalkat. Iltalisä +15%, lauantai +25% ja sunnuntai tulevaisuudessa siis +75%, yötyöstä +40%. Pelkkää yötyötä tekevät pääsevät parhaille tienesteille - jopa lähemmäs 40 000e/v, mutta ihan perus 3-vuorotyössä olevat saavat näistä rahoista vain haaveilla. Lisäksi lähihoitajat todella joutuvat hoitamaan meitä sairaita ihmisiä, luojan kiitos kukaan ei ole kieltäytynyt tulemasta luokseni vaikka minulla olisi Norovirus - mitenhän käy jatkossa? Meidän kotihoidossa työskentelevien hoitajien on PAKKO olla töissä kolmesta viikonlopusta kaksi, kaikki kärsivät siis tasapuolisesti, mutta miettikää sitä aikaa poissa perheen luota, itse en kestäisi. Kuvitellaampa että Pirkko Perushoitaja on 3 sunnuntaita kuukaudessa töissä, sairastaa 4x vuodessa n. 3pv/sairastuminen eikä edes tee niitä leikattavia ylitöitä: hän menettää lähes 150e/kk palkastaan! Jos palkasta jää käteen alle 2000e/kk ja siitäkin vielä lähtee 150e niin onhan se aivan kamalasti. Itkettää ajatella heitä joilla lähtöpalkka on tuon 1600e! Voin vain kuvitella että nyt alkaa pako alalta. Hoitajilla on kamalan rankkaa, hoitoalan tutkinnon suorittaneita on kymmeniä tuhansia muissa töissä, koska hoitotyö on liian kuormittavaa. Tuntuu kauhealle. T. Ap Mummo
Lähihoitaja pääkaupunkiseudulla kunnalla n.2100€ peruspalkka ja lisien kanssa 2400-3000 riippuen kuinka paljon tekee iltoja, öitä ja varsinkin sunnuntaita
Itse olen lähihoitaja, enkä tee viikonloppu-, ilta- tai yötöitä, enkä myöskään ole tekemisissä tartuntatautipotilaiden kanssa (sairaat lapset lähetetään hoidosta kotiin). Palkka on verottomana vähän päälle 2100. Sen lisäksi tulee luontaisetuna 2-3 ateriaa päivässä riippuen työvuorosta, eli lounas sekä aamupala ja/tai välipala.
Kohtuupalkkaisia meidän talossa eivät ole kuin johtaja ja elto. Huoltomiehen ansioista en tiedä, mutta lienevät korkeampia kuin omani.
Pari tonnia kuussa