Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko luulet lähihoitajan tienaavan?

Vierailija
10.09.2015 |

Mtv3:n keskustelusta käy ilmi, että ihmiset LUULEVAT hoitajien olevan kovinkin hyvätuloisia ja "pieni" lisien menetys ei tunnu missään. Kertokaapa ihmeessä paljonko se rikas lähihoitaja tienaa kun kerta on niin paljon palkkoja nostettu, että pitäisi vähemmälläkin pärjätä? Eikä varmaan tunnu missään sekään, että joudut työksesi hoitamaan tartuntatautipotilaita ja nyt saat siitä kiitokseksi palkatonta/pienempipalkkaista sairauslomaa kun saat tartunnan itse. Esim. Metallimiehen EI OLE PAKKO mennä töihin lauantaina ja sunnuntaina (hehän saavat viikkoylitöistä esim. sunnuntaina 3-4 kertaisen palkan jota nyt ollaan leikkaamassa) mutta hoitaja ei voi jättää menemättä töihin - ikinä. Hoitaja ei voi jättää töitä kesken "koska menee ylitöiksi". Monet hoitajat ovat myös jaksotyössä ja yleistyöajassakin on tasoittumisjakso joka tarkoittaa, että ylityöt tulee aina vapaina tasoittumisjakson aikana, ei rahana. Eli, paljonko palkkaa lähihoitaja saa? T. Mummo ps. Minä tiedän oikean vastauksen.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tiedän totuuden, kun teen lh:n töitä tällä hetkellä :D Tuntipalkka 11,40 € ja siihen päälle lisät. En ole vielä saanut työvuorolistaan yhtään yövuoroa. Kuukausipalkka kaksivuorotyössä lisineen on ollut tähän saakka ennen veroja maksimissaan 1886 €, nettona paljon vähemmän. Olen tehnyt töitä vasta 10 kk ajan. Asun Pirkanmaalla melko pienessä kunnassa.

Vierailija
22/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se metallimieskin töihin menee viikonloppuna, jos sen jaksotyöaikalistaan on vuoro merkattu. Tai linja-autonkuljettaja, tai poliisi, tai palomies, tai... Tule nyt Sari Sairaanhoitaja kavereinesi alas sieltä marttyyri huipultasi ja myönnä, että samassa veneessä ollaan... Me kaikki tehdään töitä ja toivotaan saavamme siitä kohtuullinen korvaus, myös illalta, yöltä, viikonlopulta ja pyhäpäiviltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:46"]

Kyllä se metallimieskin töihin menee viikonloppuna, jos sen jaksotyöaikalistaan on vuoro merkattu. Tai linja-autonkuljettaja, tai poliisi, tai palomies, tai... Tule nyt Sari Sairaanhoitaja kavereinesi alas sieltä marttyyri huipultasi ja myönnä, että samassa veneessä ollaan... Me kaikki tehdään töitä ja toivotaan saavamme siitä kohtuullinen korvaus, myös illalta, yöltä, viikonlopulta ja pyhäpäiviltä

[/quote]

Voi luoja mitä tyhmyyttä, nämä leikkaukset eivät koske yksityisiä suuryrityksiä, joiden listoilla metallimiehistä suurin osa on...

Vierailija
24/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan metallimies ei saa alle 12 €:n tuntipalkkaa. Sairaiden ja aggressiivisten potilaiden hoitaminen ja lääkehoito on työtä, jossa on oma terveys koko ajan vaarassa. En ymmärrä, kuinka joku jaksaa tehdä vuosikaudet sitä työtä. Mulle oli liikaa sen työn sivusta seuraaminenkin lukion jälkeen työkokeilujaksolla vanhainkodissa, jossa oli kiroilevia ja purevia isokokoisia dementikkoja, osa kaivoi kakkaa vaipoistaan ulos ja hieroi sitä pitkin käytäviä yms. kivaa. Joo, päätin että hoitoala ei oo mun juttu.

Vierailija
25/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen heidän tienaavan 2000-3000e/kk bruttona

Vierailija
26/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:17"]Kyllä varmasti ilta/vkl-lisineen 3000-3500€/kk.
[/quote]

Itse pm:kö siellä arvailee, kun on sen verran yläkanttiin?

Vierailija
27/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväkodissa lähihoitajan palkka on noin 2100 euroa.

Vierailija
28/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla peruspalkka 2200 ja pyhä,ilta,yölisät päälle.

Vierailija
29/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tienaahan ne kaikki yli 2500 käteen joka kuukausi.

Vierailija
30/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun brutto lisineen on noin 2400-2500, teen kahta vuoroa 7-21 eli ei yövuoroa, laskin että kuukaudessa lähteen noin 120€ brutosta,  jos hallituksen leikkaus iskee, lisäksi joudun tekemään vuodessa 8 päivää enemmän töitä, 

Oikesti itkin toissa päivänä kun puoli kuolleena, joka paikka särki, tulin työvuorosta ja kuulin uutisista mitä hallitus haluaa minun tekevän että Suomen kilpailukyky paranee. 

Vierailija
31/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1987e Ei lisiä. Lastenhoitaja. Käteen jää noin 1400e vähän alle.

Vierailija
32/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:19"]

Tienasin viime vuonna 35 000 paljon yötyötä ja pyhiä.

lähihoitaja

[/quote] mä tienasin 28000 ei mitää lisiä hlityöt vapaina ei rahana.. tai siis kaksi ikälisää.. mut ei mitään viikonloppu ku työaikani on 7.30-16.30 ma-pe  välillä viikko työaika 38.15... plus indeksi korotukset... tyovuosia 13... lomaa 30 päivää..

Öö misä saa luontaisetuna ruuat päiväkodissa? Vai missä olet 4öissä? Me joudutaan sentään maksamaan verotusarvo niistä.. vaikkei koskaan saa syödä rauhassa! 

Vierailija
33/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika harva oikeesti tienaa.. mistä sä tollasen kuvitelman on saanut päähäsi ikuisesti 2500 palkasta haaveileva... nyt on 2200 brutto ja siihen se jää..  jossa on jo kaksi ikälisää työvuosi 13...[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:15"]

No tienaahan ne kaikki yli 2500 käteen joka kuukausi.

[/quote]

Vierailija
34/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:17"]Mun brutto lisineen on noin 2400-2500, teen kahta vuoroa 7-21 eli ei yövuoroa, laskin että kuukaudessa lähteen noin 120€ brutosta,  jos hallituksen leikkaus iskee, lisäksi joudun tekemään vuodessa 8 päivää enemmän töitä, 

Oikesti itkin toissa päivänä kun puoli kuolleena, joka paikka särki, tulin työvuorosta ja kuulin uutisista mitä hallitus haluaa minun tekevän että Suomen kilpailukyky paranee. 
[/quote]
Minua kirvoitti kirjoittamaan juuri tämä; Moni hoitaja ei jaksa töiden lisäksi enää mitään muuta. Sitten ihmetellään hoitajien huonoa kuntoa. Eihän ne hyvänen aika ehdi edes ruokataukoja pitämään työaikana! Ei tässä kunnassa ainakaan. Tuntuu kauhealle että heiltä viedään se mikä heille kuuluu ja heille kuuluisi vielä paljon enemmän. Kuntapäättäjillä kuin hallituksellakin on mielessä vain raha, ei ymmärretä työn raskaudesta mitään. Näin ihanan hoitajatytön itkevän huoltoasemalla eilen, kävin kysymässä että mikä on, tyttö sanoi että itkettää ilosta kun diesel on halvimmillaan seitsemään vuoteen tässä kylässä! Kun ihmisellä on raha tiukalla, niin sitä osaa iloita pienistäkin asioista, kuten dieselin hinnasta. -mutta hoitajat ansaitsisivat enemmän! Ei elämän ilot voi noin tiukassa olla! Hallitus saisi hävetä! T. Ap Mummo

Vierailija
35/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 21:17"]Mun brutto lisineen on noin 2400-2500, teen kahta vuoroa 7-21 eli ei yövuoroa, laskin että kuukaudessa lähteen noin 120€ brutosta,  jos hallituksen leikkaus iskee, lisäksi joudun tekemään vuodessa 8 päivää enemmän töitä, 

[/quote]
Minua kirvoitti kirjoittamaan juuri tämä; Moni hoitaja ei jaksa töiden lisäksi enää mitään muuta. Sitten ihmetellään hoitajien huonoa kuntoa. Eihän ne hyvänen aika ehdi edes ruokataukoja pitämään työaikana! Ei tässä kunnassa ainakaan. Tuntuu kauhealle että heiltä viedään se mikä heille kuuluu ja heille kuuluisi vielä paljon enemmän. Kuntapäättäjillä kuin hallituksellakin on mielessä vain raha, ei ymmärretä työn raskaudesta mitään. Näin ihanan hoitajatytön itkevän huoltoasemalla eilen, kävin kysymässä että mikä on, tyttö sanoi että itkettää ilosta kun diesel on halvimmillaan seitsemään vuoteen tässä kylässä! Kun ihmisellä on raha tiukalla, niin sitä osaa iloita pienistäkin asioista, kuten dieselin hinnasta. -mutta hoitajat ansaitsisivat enemmän! Ei elämän ilot voi noin tiukassa olla! Hallitus saisi hävetä!

Vierailija
36/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunnalla töissä ja peruspalkka on 2070 eur. Lisät on suunnilleen 300 eur kuukaudessa ja vajaa 500 eur, jos listalle sattuu vaikka useampi juhlapyhä. Veroprosentti on 22,5. Juuri kuulin työpaikalla, kuinka ensi vuonna kiristetään taas lisää ja yritetään mm. lopettaa ulkopuolisten sijaisten käyttö. Käytännössä tämä siis tarkoittaa sitä, että hoitajien odotetaan joustavan ja jäävän ylitöihin, mutta ilman rahallista korvausta. Kaikki ylityöt pitäisi ottaa vapaana. Onhan se kiva, että saa enemmän vapaata, mutta raha auttaisi enemmän laskujen maksua. Teen kaikkeni sen eteen, että pääsen ensi vuonna opiskelemaan täysin uutta ammattia.

Vierailija
37/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiväthän nämä edes tiedä, mitä eroa on sairaanhoitajalla ja lähihoitajalla..

Vierailija
38/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verojen jälkeen käteen jää n. 3500€/kk ?

Vierailija
39/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:35"]

Eiväthän nämä edes tiedä, mitä eroa on sairaanhoitajalla ja lähihoitajalla..

[/quote]

Sairaanhoitaja saa verojen jälkeen 4500€/kk käteen ?

Vierailija
40/40 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

39 ja 40 kirjoittaja tässä.

Pakkohan työstä on saada palkkaa! Koska kaikki on niin kallista täällä. En minä itse tulevaisuudessa tule tyytymään palkkaan alle 7000€/kk käteen.

T: lukiolainen