Nettiostosten saapuminen? Apua?
Saiskohan täältä apua pulmaani? Eli mulle olis tulossa ulkomailta 2 pakettia, molempien seurannassa lukee että saapuneet Suomeen ja seuranta loppuu tähän. Paketit olleet jo mukamas 2 viikkoa Suomessa, muttei näy kotona. Itellan seurannassa ei näy, eivätkä olleet lähipostissa mihin normaalisti tulevat...
Noh, sitten eilen soitteli joku random numero (lähettikuski?) ja kun soitin takasin, ei vastaa. Voi olla ettei myös liity tapaukseen. Ja kun kotia menin oli postiluukku "auki" muttei paketin saapumisilmoitusta tms. Missään.
Onko toimittaja aina Itella vai ei? Miten nää lähettikuskit toimivat jos eivät tavoita asiakasta kotoa?
Kommentit (8)
Miten se voi olla niin ylivoimaista kertoa edes sen verran, että mistä maasta (EU vai ulkopuolelta) ne paketit ovat tulossa ja mikä kuriiriliike niitä on toimittanut.
DHL:n seurantanumero toimii semmoisenaan postin seurannassa, kun lähetys on Suomessa.
USPS seuranta päättyy siihen, kun tavarat ovat saapuneet Helsinkiin.
Jos lähetys on EU:n ulkopuolelta, niin lähetykset voivat olla tullissa.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:49"]Joku tuollainen itsellä on ollut, että seuranta on päättynyt Suomeen tultua, sitten on kulunut hyvinkin pari viikkoa että posti on tuonut kirjeen tai laput.
En uskalla edes tilata sellaisia joilla on etukäteen ilmoitettu jonkin lähettifirman tuovan, kun olen kuullut kaikenlaista. Mikä kuriirifirma se on?
Myyjältä kannattaisi ehkä kysyä.
[/quote]
Ebaysta tilasin, eli kuriirifirmasta ei mitään hajua (jos sellasta edes on?). Yanwenille oli seuranta mutta siinä tosiaan lukee että loppui kun Suomeen oli saapunut. Harmittaa vaan kun selvästi oli oventakana käyty, ja paketilla alkais olla jo suht kiire :/
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:56"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:49"]Joku tuollainen itsellä on ollut, että seuranta on päättynyt Suomeen tultua, sitten on kulunut hyvinkin pari viikkoa että posti on tuonut kirjeen tai laput.
En uskalla edes tilata sellaisia joilla on etukäteen ilmoitettu jonkin lähettifirman tuovan, kun olen kuullut kaikenlaista. Mikä kuriirifirma se on?
[/quote]
Ebaysta tilasin, eli kuriirifirmasta ei mitään hajua (jos sellasta edes on?). Yanwenille oli seuranta mutta siinä tosiaan lukee että loppui kun Suomeen oli saapunut. Harmittaa vaan kun selvästi oli oventakana käyty, ja paketilla alkais olla jo suht kiire :/
[/quote]
Mulla kaikki ebay-paketit on postinjakaja tuonut postiluukusta tai jättänyt lapun että postista voi hakea.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:55"]Miten se voi olla niin ylivoimaista kertoa edes sen verran, että mistä maasta (EU vai ulkopuolelta) ne paketit ovat tulossa ja mikä kuriiriliike niitä on toimittanut.
DHL:n seurantanumero toimii semmoisenaan postin seurannassa, kun lähetys on Suomessa.
USPS seuranta päättyy siihen, kun tavarat ovat saapuneet Helsinkiin.
Jos lähetys on EU:n ulkopuolelta, niin lähetykset voivat olla tullissa.
[/quote]
No anteeksi :D Kiinasta pitäis olla molempien, toinen on lähetetty kyllä pos malayslalla ja toinen yanwenillä. Tilaukset molemmat alle 5$, ja vaan vaatteita eli ei pitäis tullissakaan olla? Muut myöhemmin tilatut ja kalliimmatkin tuotteet on jo saapuneet. Lähetysaikaa on vielä ens viikkoon, mutta jos ovat jo Suomeen saapuneet ajat sitten niin missä mättää? :/ -ap
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:01"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:55"]Miten se voi olla niin ylivoimaista kertoa edes sen verran, että mistä maasta (EU vai ulkopuolelta) ne paketit ovat tulossa ja mikä kuriiriliike niitä on toimittanut. DHL:n seurantanumero toimii semmoisenaan postin seurannassa, kun lähetys on Suomessa. USPS seuranta päättyy siihen, kun tavarat ovat saapuneet Helsinkiin. Jos lähetys on EU:n ulkopuolelta, niin lähetykset voivat olla tullissa. [/quote] No anteeksi :D Kiinasta pitäis olla molempien, toinen on lähetetty kyllä pos malayslalla ja toinen yanwenillä. Tilaukset molemmat alle 5$, ja vaan vaatteita eli ei pitäis tullissakaan olla? Muut myöhemmin tilatut ja kalliimmatkin tuotteet on jo saapuneet. Lähetysaikaa on vielä ens viikkoon, mutta jos ovat jo Suomeen saapuneet ajat sitten niin missä mättää? :/ -ap
[/quote]
Ota ja tiedustele Postista. Näin mä olen tehnyt jos näkyy että paketti on Suomessa lojunut jossain 2 viikkoa. Lähtee yleensä liikkumaan hyvin nopeesti. Postin poikia pitää vain vähän motivoida tuomaan niitä paketteja joskus. Jos sulla on seurantatunnus siis. Muuten sitä on aika vaikea löytää. Voi olla myös että on jäänyt jonnekin hinkuvinkiaan. Jota ainakin mulle on käynyt muutaman kerran, mutta Ebayssä saat rahat takas vaikka sitten väkisin :) Turvallisempi ostospaikka kuin suomalainen verkkokauppa :D
Mulla on just yanwenilla tullut joskus aliexpressin paketti, ja postin kautta sitten täällä, kirjeenä joten ei seurantaa. Joitain näitä kiinapaketteja on jäänyt saapumatta, yksi hiljan oli sellainen että seuranta näytti olevan Suomen tullissa, oli jo pari kuukautta. Aliexpress sitten tutki asiaa ja ilmeisesti seuranta oli feikki, ja raha palautettiin minulle.
Myyjä vaan pidensi sitä aikaa ja jankutti että odota vielä ja peru dispute.
Ja pari on jäänyt tulematta, mutta eipä noista tiedä onko koskaan lähteneetkään, joskus on hassusti myyjä ilmoittanut paketin palautuneen kun olen ilmoittanut ettei näy.
Jospa se olisi juuri tuloillaan, kuten aiemminkin sanoin eivät tule silti kovin äkkiä Suomeen tulon jälkeen. Missä lie lojuvat sen pari viikkoa.
Voiko siellä pidentää sitä aikaa? Jos nyt haluat vielä odotella.
Kiitos kaikille! :) Täytyy tosiaan varmaan huomenna ottaa yhteyttä postiin uudelleen, ja ensi viikko odotella vielä kiltisti. Miten tuo dispute muuten toimii, jos jäljityksessä näkyy että saapunut Suomeen? Jääkö mun tappioksi/etittäväksi vai miten?
- ap
Joku tuollainen itsellä on ollut, että seuranta on päättynyt Suomeen tultua, sitten on kulunut hyvinkin pari viikkoa että posti on tuonut kirjeen tai laput.