Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS:Citymarkettien työntekijät marssivat huomenna ulos

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:11"]Voi, ajattelin mennä huomenna mammuttimarkinoille. En sitten menekään:(
[/quote]

12:00-12:15 välinen aika oli ainut sopiva?

Vierailija
42/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:38"]

Mä tässä vaan mietin sitä, että mitäköhän käy pienipalkkaisten ostovoimalle? Ei meinaan kauheesti ostella enää ylimääräistä, kun pienestä palkasta kiristetään entistä pienempi. Suomi kuntoon?

[/quote]

No mikä nyt sitten muuttuu, tätä samaa pienituloisten ostovoiman kuolemaa te olette itkeneet palstalla koko sen 5 vuotta minkä minä olen täällä käynyt.

[/quote]

Ja sillä aikaa Suomen rikkaimmat on vetäneet verovapaasti satojen miljoonien eurojen osinkoja yli 10% osakeomistuksista.

Vierailija
44/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:03"]

Citymarket on surkea kauppa ja se joutaa mennä konkkaan. Käyn Lidlissä hakemassa aidot eväät eikä mitään Valion salmonella pskaa.

[/quote]

Sehän on nimenomaan Lidl joka Suomessa tasaisin väliajoin pyytää palauttamaan salmonellaista tai muuten saastunutta ruokaa takaisin kauppaan. :)

Vierailija
45/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:45"]

PAMin pitää uhota kun kaupan aukioloajat vapautetaan. Ettei sitä luultaisi ihan hampaattomaksi liitoksi...

[/quote]

Pamilla olisi paljon valtaa, jos ne sen itse tajuaisivat. Liki jokainen kauppa sulkisi ovensa, kun menisivät lakkoon. Viikon lakko tekisi alkuun hyvää.

[/quote]

Kauanko teillä kovapalkkaisilla pamilaisilla on varaa lakkoilla? Pari kuukautta?

Vierailija
46/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:18"]

Mä tässä vaan mietin sitä, että mitäköhän käy pienipalkkaisten ostovoimalle? Ei meinaan kauheesti ostella enää ylimääräistä, kun pienestä palkasta kiristetään entistä pienempi. Suomi kuntoon?

[/quote]

No mikä nyt sitten muuttuu, tätä samaa pienituloisten ostovoiman kuolemaa te olette itkeneet palstalla koko sen 5 vuotta minkä minä olen täällä käynyt.

[/quote]

Ja sillä aikaa Suomen rikkaimmat on vetäneet verovapaasti satojen miljoonien eurojen osinkoja yli 10% osakeomistuksista.

[/quote]

Kuka sinua estää hankkimasta osakkeita, jopa yli tuon 10% omistusrajan? 

Vierailija
47/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette taida ymmärtää että suurinosa myyjän palkasta koostuu lisistä. Ensin viedään sunnuntai. Ja kohta lähtee iltalisätkin.
Manailen tässä vaan tätä loistavaa hallitusta, jossa johtajien ja esimiesten liksat ja lisät juoksee. Mutta itse rivityöntekijöiden palkat pienenee. Oikein hienoa duunia hallitus.

Vierailija
48/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PAMin pitää uhota kun kaupan aukioloajat vapautetaan. Ettei sitä luultaisi ihan hampaattomaksi liitoksi...

[/quote]

Ei löydy tukea tuolle kansalta. Jos PAM tuollaiseen rupeaisi niin kaikkien sylkykupiksi päätyisi. Ja syystäkin.

ps. Haluaako joku palkata rikkurin? Täällä olisi tarjolla.

Pamilla olisi paljon valtaa, jos ne sen itse tajuaisivat. Liki jokainen kauppa sulkisi ovensa, kun menisivät lakkoon. Viikon lakko tekisi alkuun hyvää.

[/quote]

Vierailija
49/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:46"]

Ootteko huomanneet, että kaupanalalla menee Suomessa tosi huonosti. Ostamme ulkomailta netistä. Kiukuttelu ei tuo töitä takaisin. Kuluttaja äänesti jo euroillaan, ootte liian kalliita ja hitaita.

[/quote]

Kaupan myyjätkö ne tuotteet hinnoittelee? Ja sen kuinka monta kassaa on auki? Nämä palkanalennukset ei vaikuta sen paremmin tuotteiden hintoihin kuin henkilökunnan määräänkään. Säästetyt eurot menee kauppiaitten taskuun.

Vierailija
50/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:21"]

[/quote]

[/quote]

Kauanko teillä kovapalkkaisilla pamilaisilla on varaa lakkoilla? Pari kuukautta?

[/quote]

Teen kahta työtä ;) 

Vierailija
51/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:32"]Lakkoon mieluummin! Yleislakko!
[/quote][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:32"]Lakkoon mieluummin! Yleislakko!
[/quote] Älä jaksa. Lakkoilu ei ratkaise mitään.

Vierailija
52/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Teen kahta työtä ;) 

[/quote]

Lakkoilet kahdesta duunista?

Vierailija
53/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:46"]

Ootteko huomanneet, että kaupanalalla menee Suomessa tosi huonosti. Ostamme ulkomailta netistä. Kiukuttelu ei tuo töitä takaisin. Kuluttaja äänesti jo euroillaan, ootte liian kalliita ja hitaita.

[/quote]

Meinaatko että netistä ostaminen loppuu, jos kassat alkaa tehdä nopeammin töitä? Kyllä se yleensä on hinnasta kiinni ja valikoimasta mitä netti tarjoaa.

[/quote]

Kaikki viimevuoden ulkomaan nettitilaukset johtuivat valikoiman puutteesta Suomessa.

[/quote] Aijaa, ei mulla vaan. Esim. Kosmetiikan tilaa 30% halvemmalla netistä kuin ostaa Suomessa kaupasta.

Vierailija
54/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:46"]

[/quote]

Kaupan myyjätkö ne tuotteet hinnoittelee? Ja sen kuinka monta kassaa on auki? Nämä palkanalennukset ei vaikuta sen paremmin tuotteiden hintoihin kuin henkilökunnan määräänkään. Säästetyt eurot menee kauppiaitten taskuun.
[/quote]

Kyllä se menee just näin.

Vierailija
55/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:25"]

Ette taida ymmärtää että suurinosa myyjän palkasta koostuu lisistä. Ensin viedään sunnuntai. Ja kohta lähtee iltalisätkin. Manailen tässä vaan tätä loistavaa hallitusta, jossa johtajien ja esimiesten liksat ja lisät juoksee. Mutta itse rivityöntekijöiden palkat pienenee. Oikein hienoa duunia hallitus.

[/quote]

Ja kohta ollaan yövuorossa peruspalkalla kun aukiolot vapautettiin. Siellä sitten pelkäät saavasi puukosta ryöstön yhteydessä ja kuuntelet huorittelua kun ei kaljaa saanutkaan aamuneljältä. Työmatkoilla saat pelätä milloin tulet raiskatuksi jonkun vetelehtijä(poruka)n toimesta.

Vierailija
56/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:55"]Me ostetaan kaikki jo netistä ulkomailta. Suomen kilpailukyky ei riitä.
[/quote]

No ajatteleppa sitten miten mukavaa olisi saada suomi ylös lamasta ja lopettaa netistä tilaaminen ja postissa/Siwassa ravaaminen.

Vierailija
57/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Teen kahta työtä ;) 

[/quote]

Lakkoilet kahdesta duunista?

[/quote]

Ei vaan yhdestä.

Vierailija
58/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 20:29"][quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:46"]

[/quote]

[/quote]

Hinnat koostuu sisäänostohinnasta ja alvista ja saattaa olla jonkun verran höttöeurojakin riippuu paljon halutaan "päästä" plussan puolelle, mutta eihän kukaan nyt 7€:n kilohinnalla ala sitruunaa ostamaan.

Vierailija
59/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 19:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 18:31"]

Voi voi mitä kiukuttelua....

[/quote]

Helppo huudella kun ei itseltä leikata. 

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2015090920318780_uu.shtml

Spoiler: tuo on oma kuukauden palkka t. myyjä.

[/quote]

Mistä päättelet ettei minulta ole leikattu? Olen hoitaja, ja siten ilmeisesti minun kuuluisi myös purnata näistä leikkauksista, mutta minusta on hyvä juttu että viimeinkin Suomen taloudelle tehdään jotain eikä vaan iloisesti rallatella alamäkeä

[/quote]

"Suomen taloudelle tehdään jotain"? :D Ihan sama mitä tehdään, kunhan vähän puuhastellaan? Kerropa nyt vielä, miten ostovoiman leikkauksella parannetaan Suomen taloutta? Kuinka vietävissä te pässit olette? Ei tässä ole edes tavoitteena parantaa työllisyyttä ja talouttakin vain tiettyjen suurten yritysten näkökulmasta, kun tuotetaan mahdollisimman halpaa työvoimaa. Työllistämiseen se ei suoraan johda, tietenkään. Yritykset eivät ole mitään hyväntekeväisyyslaitoksia, eivät ne palkkaa työntekijöitä hyvää hyvyyttään jos suinkin ilman pärjäävät. Eivätkä esim. yritysverojen helpotukset ole tähänkään asti näkyneet työllistämisissä.

Voi luoja teitä, kun sedät sanoo jotain telkkarissa, niin tottahan sen on oltava?

Vierailija
60/63 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ootko sä huomannut että Suomen taloudellinen tilanne on ainoastaan heikentynyt viimeisen 5 vuoden aikana? Se kun johtuu juurikin siitä ostovoiman puuttesta. Ei piristy kauppa eikä menesty yritys kun ihmisillä ei ole varaa mihinkään ylimääräiseen eikä ihan kaikkeen tarpeelliseenkaan. Ja kohta vielä vähemmän, se on vuositasolla melkoinen palkanalennus alalla joka koostuu pitkälti lisistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän