Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teillä helposti oksennus suuhun?

Vierailija
26.03.2022 |

Minulla nimittäin tulee, yleensä päivittäin enkä tiedä mistä johtuu vai onko normaalia? Etenkin syömisen jälkeen käy helposti noin. Hampaita vaikea pitää kunnossa vaikka huolehdin niistä enkä elä sen kummemmin kuin muutkaan, joten voisikohan liittyä tuohon? Bulimiahan voi pilata hampaat, ja vaikka en oksennakaan niin vatsahapot tulee säännöllisesti suuhun.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Refluksi. Minullakin on. Ikävä vaiva. Vähennä kahvia ja suklaata ensitöiksesi. Pääpuoli ylemmäs kun nukut. Googlesta löytyy ohjeita.

Vierailija
2/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat kyllä tosiaan vaikeuksissa. Käy lääkärissä, eikös tuohon ole jotain pumppuja tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Vatsanportti vuotaa mullakin, vatsahapot nousee suuhun öisin ja liikkuessa. Ikävä kyllä vaiva on tuhonnut hampaani pysyvästi, nämä omat eivät tule selviämään kuin ehkä viisikymppiseksi :( Myös muutamia kurkkutulehduksia on ollut.

Hoitona ruokavalio, somac kuurit, elämäntapojen hallinta. Stressi esim pahentaa mulla.

Vierailija
4/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Protonipumput ovat lääkkeitä jotka vähentävät mahahapon tuottoa, refluksi voi johtua myös siitä että mahan yläosan rengaslihas on liian löysä ja kun maha vähän aikaa syönnin jälkeen supistelee työntääkseen ruuan ohutsuoleen, sitä tuleekin myös ylöspäin.

Vierailija
5/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oksennan oikeastaan aina kun pesen hampaat. Näissä hammastahnoissa on aina jotain menttoolia, piparminttua jne. joka yhdistettynä siihen hammastahnan muoviin vai mitä lie tököttiä saa minut aina oksentamaan. Usein oksennan lavuaariin. Muuten en oksentele, eikä närästä.

Vaarini käytti hammastahnan sijaan aina suolaa. Olen miettinyt samaa, kun se ei okseta.

Vierailija
6/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlettelin refluksia ja siihen tosiaan kuuluu tuo, että oksennus tulee suuhun, mutta kuuluuko närästyskin automaattisesti siihen?

Minua kun ei närästä ikinä. 

Voisi kyllä käydä lääkärissä tämän kanssa, ja ainakin hammaslääkärissä sanoa myös tästä.

ap

Vierailija
7/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko hyvä neuvo, mutta kokeile rennietä - "kaverit neuvoi" :) , ja kyllä se minua auttoi.

(kaverit neuvoi = "itsehankittuun närästykseen" :) )

Vierailija
8/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä onko hyvä neuvo, mutta kokeile rennietä - "kaverit neuvoi" :) , ja kyllä se minua auttoi.

Jatkan, (joo, oli vähän typerä kommentti)

Eräs kaveri saa samat oireet paprikasta, ei kuulemma tartte olla kuin yks paprika-pala salaatissa/ruoassa, niin heti alkaa närästys (vatsahapot?)

Vierailija
9/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, refluksitauti. Lääkkeillä pysyy kondiksessa.

Vierailija
10/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkan, (joo, oli vähän typerä kommentti)

Eräs kaveri saa samat oireet paprikasta, ei kuulemma tartte olla kuin yks paprika-pala salaatissa/ruoassa, niin heti alkaa närästys (vatsahapot?)

Onko tuo närästystä, jos tulee oksennusta suuhun syömisen jälkeen? Siihen ei liity mitään polttelun tunnetta tai kipua, pelkästään tulee oksennusta suuhun. 

En ole huomannut minkään tietyn ruoka-aineen aiheuttavan tätä, mutta täytyy tarkkailla asiaa.

Äsken söin avokadon, omenan ja miniluumutomaatteja, jonka jälkeen taas tuli oksennus suuhun.

Aiemmin tänään join ison lasin banaani-mansikka-mustikka-mustaherukka-turkkilainen jogurtti-smoothieta ja söin kaksi mausteista munakasta tomaattilla ja ruohosipulilla, sen jälkeen ei tullut eli ei joka ruokailun jälkeen tule. 

Ap

Vierailija
11/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee tarvittaessa. Halosen naamaa varten olen varannut erityisannoksen.

Vierailija
12/12 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy apteekissa ja kerro siellä oireesi niin saat reseptivapaata lääkettä, Rennietä tai Pantopratsolia, oireet kuulostaa siltä että nuo voivat tepsiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi