Kauan olit miehesi kanssa yhdessä ennenkuin teitte lapsen?
Kysymys on otsikossa. Olitteko jo naimisissa/kihloissa? Olitteko suunnitelleet pitkään lapsen tekoa? Halusivatko molemmat lasta?
Kiitos vastauksista. :)
Kommentit (67)
Ollaan tunnettu 3,5 vuotta, seurusteltu about pari ja asuttu yhdessä 1,5 v. Kaippa molemmat halusi kun ehkäisy jätettiin pois. 31 & 35 veet.
Vajaa 2v oltiin oltu yhdessä kun tyttö syntyi. Olin 21 ja mies 23. Kihloissa oltiin. Vauva ei ollut suunniteltu vaan mentiin periaatteella tulee jos on tullakseen.
Naimisiin mentiin toisen lapsen syntymän jälkeen. Kolmaskin tuli sitten myöhemmin. Tänä kesänä tuli 11v yhteiseloa täyteen.
Yhdessä vajaa 10 v, naimisissa 4 v kun lapsi syntyi. Melkein heti häiden jälkeen alettiin yrittää, mutta ei kovin paljoa stressattu lapsen hankinnasta, siksi meni tuo 3 v. Ollaan nyt kolmikymppisiä ja vauva puolivuotias. Mies on ainakin toistaiseksi osannut hoitaa kotityöt yhtä hyvin kuin ennenkin, eli hyvin :)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:42"]
Kysymys on otsikossa. Olitteko jo naimisissa/kihloissa? Olitteko suunnitelleet pitkään lapsen tekoa? Halusivatko molemmat lasta? Kiitos vastauksista. :)
[/quote]
Ei oltu naimisissa. Tutustuimme 1992, ekan kerran seurustelimme 1998, erosimme, aloimme olla uudelleen yhdessä 2005 tai 2006, en muista enää tarkkaan. Lokakuussa 2006 muutimme yhteen. Mies puhui vuosien ajan: "sitten kun meillä on lapsia" silleen kevyesti ja humoristisesti, kun siis tiesi, etten mä oo valmis niihin, olin kyllä paljon miettinyt asiaa. Mutta tammikuussa 2007 mä tajusin, että haluan lapsia ja siitä 2-3 viikon päästä olin raskaana.
Eli mitä tuohon nyt lyhyesti vastaisi? Periaatteessa 4 kuukautta, käytännössä muutamia vuosia. Tai sitten niin, että mies oli mielessä 14 vuotta.
Olimme olleet yhdessä kuukauden kun tein positiivisen testin. Pian tulee 8 vuotta yhteiseloa täyteen. Lapsi ei ollut vahinko, vaikka kaikki kyllä luulevat niin. Silloin vain tiesi että tämä on oikea päätös ja niin on ollut :)
Yhdessä 8 vuotta, naimisissa 5 vuotta, yhteisestä halusta alettiin lasta yrittää heti häiden jälkeen mutta tosiaan ei ollut helppo tie. Pari keskenmenoakin tuli koettua.
Ollaan olti 8 vuotta yhdessä. Ollaan 22- ja 23-vuotiaat. Ja kuulutaan vahvasti Vapaaehtoisesti lapsettomat ry:hyn :)