Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin aamulla töihin keskituloisena, lähden kotiin rikkaana

Vierailija
10.09.2015 |

Ei, en ole saanut palkankorotusta tai voittanut lotossa. Minut on vaan päivän aikana määritelty palkkoineni niin rikkaaksi, että joudun maksamaan solidaarisuusveroa. Pitäisiköhän kotimatkalla käydä pankissa avaamassa toinen tili, jotta tämän yllättävän vaurastumisen mukanaan tuomat rahat eivät valu yli sieltä toiselta tililtä. Ai niin, eihän tämä vaurastuminen tarkoitakkaan lisää rahaa vaan vähemmän rahaa!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa rikkaiden joukkoon! Mä olen maksellut jo yli 1,5 vuotta.

Vierailija
2/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairauden vuoksi eläkkeellä ja saan pienimmän mahdollisen eläkkeen. Mieheni tienaa bruttona alle 2000€/kk. Maksamme maksimipäivähoitomaksusta yli 60% näillä tuloilla. Oudolta tuntuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap:n kuukausipalkka on?

Vierailija
4/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:48"]

Olen sairauden vuoksi eläkkeellä ja saan pienimmän mahdollisen eläkkeen. Mieheni tienaa bruttona alle 2000€/kk. Maksamme maksimipäivähoitomaksusta yli 60% näillä tuloilla. Oudolta tuntuu.

[/quote]

Tuo ei tarkoita sitä, että köyhänkin pitää maksaa päivähoito itse vaan sitä, että jopa rikkaan päivähoitoa valtio subventoi runsaasti. Ihmiset eivät tunnu tajuavan, mitä maksaisi järjestää päivähoito ihan kokonaan itse tai maksaa sen todelliset kustannukset. 

Vierailija
5/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaaksi pääsee 70 000 euron vuosituloilla. Rikkailla on määräaikainen solidaarisuusvero.

Köyhien säästöt on pysyviä ja paljon tuntuvampia. Kun takuueläkettä saava mummo menettää eläkkeensaajan asumistukensa niin jo ennestään kädestä suuhun elänyt lähimmäinen menettää 100-200 euroa kuukaudessa pysyvästi.

Rikkailta ei jää yhtään ateriaa väliin vaikka joutuvat maksamaan vähän aikaa solidaarisuusveroa. 

Vierailija
6/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sujuvasti unohdetaan että hyvätuloiset maksavat eniten jo nyt: korkein verotus, korkeimmat päivähoitomaksut jne. Kenen mielestä on ihan oikein se, että verottaja vie liksasta melkein puolet ja jälleen tämäkin nousee?

Vierailija
7/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

75 000 euron vuosituloilla ( n. 6000 €/kk) pääsee maksamaan solidaarisuusveroa 100 euroa vuodessa eli noin 8,35 euroa kuukaudessa.

100 000 euron vuosituloilla (n. 8000 €/kk) pääsee maksamaan solidaarisuusveroa 600 euroa vuodessa eli noin 50 euroa kuukaudessa.

Onnittelut rikkaille.  Vapaaehtoiset pyörittää leipäjonoja  ympärimaata jos tuli tarvetta niille.

Vierailija
8/8 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen korkeastikoulutettu ahkera työntekijä, enkä ikinä tule pääsemään 6000 € kuukausituloille. Paras palkkani tähän mennessä on ollut 2400 € ja sekin työsuhde kesti vain 2 kk. 

Tietysti on väärin, jos toinen aikuisista tienaa sen 6000 € ja toinen on työttömänä, ja silti joutuu maksamaan kaikki maksimimääräisesti elättäen sen toisenkin. Pitäisi ottaa huomioon koko perheen tulot ja varallisuus.  Esim. köyhistä oloista lähtöisin oleva lääkäri, jolla on mies ja lapset elätettävänä, ei mielestäni kuuluisi maksaa solidaarisuusveroa ja maksimaalisia päivähoitomaksuja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kolme