Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko valmis maksamaan 14% enemmä veroja hoitajien palkkahaaveiden takia?

Vierailija
26.03.2022 |

Eiväthän ne paljoa pyydä.

Kommentit (396)

Vierailija
141/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa aina kun sanotaan, että mikset vaihda alaa johonkin paremmin palkattuun jos ei kelpaa.

Satun tykkäämään mun työstä ja olen siinä oikeasti hyvä, jopa lahjakas. Miksi en saisi toivoa, että saisin siitä palkkaa, jolla pärjään ja joka tuntuu reilulta?

Olen "vain" amis-lähihoitaja, en halua enkä oleta saavani mitään yli 3000e/kk palkkaa, mutta tällä hetkellä 3-vuorotyössä (huonoissa työoloissa) bruttona PARHAIMMILLAAN olen saanut 2200e/kk kun olen uhrannut kaikki joulun pyhät, yöt ja viikonloput töihin. Käteen jää sitten aina alle 2000, pahimpina kuukausina jopa alle 1500e kun listalla ei ole niitä lisiä kerryttäviä vuoroja.

Haluan tehdä tätä työtä, mutta en jaksa sitä, että mulla itsellä ei ole rahaa esim.mennä hammaslääkäriin.

Tarkistapa veroprosenttisi. Ei todellakaan ole normaalia, että palkasta jää alle 1500e käteen.

Vierailija
142/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen töissä terveysasemalla terveydenhoitajana. Koska teen töitä klo 8-16 arkisin niin saan vaan kuukausipalkan, joka on 2050€/kk (josta verot). Ei mitään lisiä yms. Koulutus on sh ja terveydenhoitaja AMK, 4,5 vuotta. Olen myös opiskellut omalla kustannuksella oikeudet reseptilääkkeiden myöntämiseen potilaille. Käyn ruokajonossa viikottain hakemassa itselleni ruoat. Pakollisten menojen (sähkö, vesi, vakuutus, ruoka, vuokra, liiton maksu) sekä verojen jälkeen käteen jää 200-300€/kk. Kävelen töihin vuoden ympäri, 15km suuntaansa kun ei ole varaa julkiseen matkalippuun. Mutta sydämelläni teen tätä työtä vaikka potilaat ovat koko ajan tyytymättömimpiä, aggressiivisimpia, vaativampia, kielitaidottomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Palkka on hyvä koulutukseen ja työn vaativuuteen nähden. Lisäksi hoitajilla on työsuhde-etuna ilmaiset työvaatteet.

Vierailija
144/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on silmää räpäyttämättä valmiita maksamaan miljardeja nato-jäsenyydestä, mutta eivät sairaanhoitajien palkankorotuksia. Näin ne arvot hyvinvoivilla menee. 

Heti, kun on pelko siitä, että menee omaisuus, maat ja mannut ja etuoikeudet, niin heti verorahoille ja nato-jäsenyys ja ostetaan rikkaille se armeija, joka puolustaa heidän etuoikeuksiaan ja omaisuuttaan. 

Saa jäädä mummut nyt vanhainkoteihinsa koronaa pelkäämään, kuoleehan ne kohta muutenkin. Ja kuka kettu haluaisi olla joku ketun sairaanhoitaja, se on ammatinvalintakysymys!

Katsotaan sitten, jos tänne sattuisikin tulemaan oikeasti konflikti, ja pari pikku pommitusta vaikka Hellsssinkiin, niin kuinka paljon niitä sairaanhoitajia sitten kaivattaisiin? Ei varmaan yhtään. Rikkaat on jo varmasti silloin poistuneet maasta tai tuotattaneet vaikka Filippiineiltä itselleen oman yksityisen sairaanhoitajan  ja lääkärinkin kaupanpäällisiksi.

Kuuleppas, me maksetaan puolustuksestamme joka tapauksessa lähelle samat mitä NATOssa menee paitsi ettei nyt saada sen hyötyjä eli 5. artiklaa.

Palkkaa maksetaan osaamisen ja koulutuksen mukaan. Insinööriksi ei pääse kuka vaan, mutta hoitajaksi näkyy kommenttien perusteella pääsevän. Joten lakkoilkaa vaan rauhassa. Mä hoidan kyllä vanhukseni itse.

Vierailija
145/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi täytyisi maksaa veroja 14% enemmän, jos hoitajien palkat nousisivat? Aika paljon ne saisi nousta, että jokaisen veroprosentti nousisi 14 prosenttiyksikköä.

Tämän aloittajan mielestä veroprosentti nousisisi 14%, eli kun nyt keskimääräinen palkansaajan veroprosentti on 30% niin tulisi puolet lisää veroa. Eli sellaiset 20 miljardia lisää verotuottoja. Jokainen hoitaja Suomessa (niitä on 74000) saisi palkankorotusta lisää vuodessa 270 000 euroa, eli sellaiset 22500 euroa kuussa.

Aika kovia korotuksia aloittaja ajaa.

Vierailija
146/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Poistetaan vaikka asumistuki.

Vierailija
147/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisin valmiimpi maksamaan työvoiman lisäämisestä kuin palkkojen nostamisesta. Mihin se kiire katoaisi sillä että saa enemmän liksaa?

Mistä se hoitaja otetaan? Jos nytkään ei saada edes tämänhetkistä mitoitusta täytettyä. Siinä se ongelma just on.

Vierailija
148/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Insinööriksi ei pääse kuka vaan, mutta hoitajaksi näkyy kommenttien perusteella pääsevän. Joten lakkoilkaa vaan rauhassa. Mä hoidan kyllä vanhukseni itse.

Sairaanhoitajaksi tarvitsee todistusvalinnassa useimmissa ammattikorkeakouluissa paremmat arvosanat kuin insinööriksi. En ota kantaa kumpi homma on vaikeampaa tms. mutta faktat kannattaa muistaa.

https://www.todistusvalinta.fi/

Vierailija
149/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti, en ole. Joka ei ole tyytyväinen palkkaansa voi vapaasti hakeutua muille aloille.

Näin. Just näin se on. Ja niinhän monet hoitajat tekevätkin.

Vierailija
150/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa aina kun sanotaan, että mikset vaihda alaa johonkin paremmin palkattuun jos ei kelpaa.

Satun tykkäämään mun työstä ja olen siinä oikeasti hyvä, jopa lahjakas. Miksi en saisi toivoa, että saisin siitä palkkaa, jolla pärjään ja joka tuntuu reilulta?

Olen "vain" amis-lähihoitaja, en halua enkä oleta saavani mitään yli 3000e/kk palkkaa, mutta tällä hetkellä 3-vuorotyössä (huonoissa työoloissa) bruttona PARHAIMMILLAAN olen saanut 2200e/kk kun olen uhrannut kaikki joulun pyhät, yöt ja viikonloput töihin. Käteen jää sitten aina alle 2000, pahimpina kuukausina jopa alle 1500e kun listalla ei ole niitä lisiä kerryttäviä vuoroja.

Haluan tehdä tätä työtä, mutta en jaksa sitä, että mulla itsellä ei ole rahaa esim.mennä hammaslääkäriin.

Tarkistapa veroprosenttisi. Ei todellakaan ole normaalia, että palkasta jää alle 1500e käteen.

Poikkeus tuo alle 1500 on ollut ja siinä on ollut tekemistä kyllä veroprosentilla, mutta kun en minä voi 3 viikon listojen kanssa ennakoida tulevia vuoroja niin että ehtisin kikkailla veroprosentin kanssa, ymmärrätkö?

Vierailija
151/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinööriksi ei pääse kuka vaan, mutta hoitajaksi näkyy kommenttien perusteella pääsevän. Joten lakkoilkaa vaan rauhassa. Mä hoidan kyllä vanhukseni itse.

Sairaanhoitajaksi tarvitsee todistusvalinnassa useimmissa ammattikorkeakouluissa paremmat arvosanat kuin insinööriksi. En ota kantaa kumpi homma on vaikeampaa tms. mutta faktat kannattaa muistaa.

https://www.todistusvalinta.fi/

Sh ehkä, ei lainkaan kaikki. Siksi tehtävä- ja koulutuskohtainen palkkaus/kannustimet.

Vierailija
152/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Sen sijaan kannatan sitä, että lisätään hoitajamitoitusta ja hoitajakoulutuspaikkoja. Silloin työ olisi vähemmän raskasta ja sillä voisi olla vaikutusta työttömyyteenkin. On tärkeää, että työtä jaetaan tässä työttömyystilanteessa. 

Apua oikeasti jos ihmiset on näin pihalla! Ongelma on se ettei alalle hae enää edes nykyisiin paikkoihin tarpeeksi porukkaa opiskelemaan, saati töihin! Niin sitä ei silloin ratkaista pelkästään paikkoja lisäämällä, herranen aika sentään...!

Vierailija
153/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, tämä veronkorotus tulee koskemaan myös työttömyyspvärahoja, eläkkeitä ym. Ei ole edellisilläkään varaa käydä hammaslääkäreillä eikä ostella uusia, vaikka kuinka tarpeellisia, silmälaseja ja muita aidosti tarpeellisia hyödykkeitä.

Vierailija
154/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasin jo. Potti on eri, rahaa ei siirry potista toiseen. Palkankorotukset otetaan eri veroista kuin muut.

Sairaanhoitajien palkathan otetaan valtion potista sote-uudistuksen jälkeen, ei mistään "eri potista". Eikö peruskoulussa opetettu miten verotus toimii?

"Hyvinvointialueiden rahoitus perustuu suurelta osin valtion rahoitukseen sekä osin asiakas- ja käyttömaksuihin. "

https://soteuudistus.fi/usein-kysyttya-rahoituksesta-verotuksesta-ja-om…

😅 Voi luoja taas. Valtion potista tietenkin, mistä muusta? Mutta valtion potissa on eri potit ihan kaikelle, siksi näitä neuvotteluita käydään.

Tämä on aika tuttu, onko sulle? En löytänyt hakusanalla "potti" mitään

Onko sinulle tuttua se että valtion tulo- ja menoarvion määrärahaluokat vaihtelevat eri vuosina ihan hallituksen esitysten ja eduskunnan päätösten mukaan? Nyt on vaikka ostettu uusia hävittäjiä jonain toisena vuotena ei.

Sekoomus tarvii paremmat trollit.

https://budjetti.vm.fi/indox/tae/frame_year.jsp?year=2022&lang=fi

Mitähän helvettiä? 😅 Tämä on nimenomaan se mitä koko ajan olen puhunut.

Vierailija
155/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Sen sijaan kannatan sitä, että lisätään hoitajamitoitusta ja hoitajakoulutuspaikkoja. Silloin työ olisi vähemmän raskasta ja sillä voisi olla vaikutusta työttömyyteenkin. On tärkeää, että työtä jaetaan tässä työttömyystilanteessa. 

Apua oikeasti jos ihmiset on näin pihalla! Ongelma on se ettei alalle hae enää edes nykyisiin paikkoihin tarpeeksi porukkaa opiskelemaan, saati töihin! Niin sitä ei silloin ratkaista pelkästään paikkoja lisäämällä, herranen aika sentään...!

Ratkaistaanhan, enemmän kuin nykyisten palkankorotuksilla. Eniten uusien ja tulevien korotuksilla, mutta sitähän ei nyt olla tekemässä.

Vierailija
156/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti, en ole. Joka ei ole tyytyväinen palkkaansa voi vapaasti hakeutua muille aloille.

Ongelma on se että tätä on alkanut tapahtua siinä määrin että koko terveydenhuolto natisee liitoksistaan aina vakavasti. Mutta se ei haittaa sinua? Toivotko Yhdysvaltojen mallia Suomeen?

Vierailija
157/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin valmiimpi maksamaan työvoiman lisäämisestä kuin palkkojen nostamisesta. Mihin se kiire katoaisi sillä että saa enemmän liksaa?

Mistä se hoitaja otetaan? Jos nytkään ei saada edes tämänhetkistä mitoitusta täytettyä. Siinä se ongelma just on.

Eikä se palkankorotus nykyisille sitä uutta hoitajaa synnytä.

Vierailija
158/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se että tätä on alkanut tapahtua siinä määrin että koko terveydenhuolto natisee liitoksistaan aina vakavasti. Mutta se ei haittaa sinua? Toivotko Yhdysvaltojen mallia Suomeen?

Palkankorotus ei muuta mitään.

Vierailija
159/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikkeus tuo alle 1500 on ollut ja siinä on ollut tekemistä kyllä veroprosentilla, mutta kun en minä voi 3 viikon listojen kanssa ennakoida tulevia vuoroja niin että ehtisin kikkailla veroprosentin kanssa, ymmärrätkö?

Mitä sillä kolmen viikon tulolla on tekemistä minkään veroprosentin kanssa?

Veroprosentti otetaan vuosituloille, joten joku vaihtelu viikkotasolla on täysin merkityksetön. Vai oletko jollain ihmeellä onnistunut hankkimaan vanhan systeemin kk-tulorajaisen verokortin? Ja jos olet, niin mene nyt ihmeessä vaihtamaan se vuositulokortiksi.

Vierailija
160/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen töissä terveysasemalla terveydenhoitajana. Koska teen töitä klo 8-16 arkisin niin saan vaan kuukausipalkan, joka on 2050€/kk (josta verot). Ei mitään lisiä yms. Koulutus on sh ja terveydenhoitaja AMK, 4,5 vuotta. Olen myös opiskellut omalla kustannuksella oikeudet reseptilääkkeiden myöntämiseen potilaille. Käyn ruokajonossa viikottain hakemassa itselleni ruoat. Pakollisten menojen (sähkö, vesi, vakuutus, ruoka, vuokra, liiton maksu) sekä verojen jälkeen käteen jää 200-300€/kk. Kävelen töihin vuoden ympäri, 15km suuntaansa kun ei ole varaa julkiseen matkalippuun. Mutta sydämelläni teen tätä työtä vaikka potilaat ovat koko ajan tyytymättömimpiä, aggressiivisimpia, vaativampia, kielitaidottomia.

Ja mikä muuttuu, jos saat 200€ enemmän käteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi