Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko valmis maksamaan 14% enemmä veroja hoitajien palkkahaaveiden takia?

Vierailija
26.03.2022 |

Eiväthän ne paljoa pyydä.

Kommentit (396)

Vierailija
221/396 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta varmaankin pointtina on tuo vaikeustason ero? Hieman hankalammat nimittäin teknisen puolen opinnot kuin sairaanhoitajilla. Käy vaikka peruskurssien tehtäviä vertaamassa jos kiinnostaa.

Varmasti erilaiset asiat ovat hankalia eri ihmisille. Toinen pyörtyy nähdessään verta ja toinen nähdessään korjattavan moottorin. Sisäänpääsykriteerit ovat kuitenkin yhteismitallisia.

Vierailija
222/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mielestäni hoitajien palkat on ihan ok verrattuna koulutukseen, yleiseen palkkatasoon, työn vaativuuteen ja kuormittavuuteen.

Markkinatalous vain ei toimi noin. Hoitajista on pulaa, joten jos halutaan että jatkossakin on hoitajia, on pakko maksaa enemmän palkkaa. 

Itse en rupeaisi hoitajaksi, vaikka palkka olisi tuplasti se mitä nyt saan it-alalta. Työhän on henkisesti älyttömän kuormittavaa. Omani on siihen verrattuna kevyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri, mutta varmaankin pointtina on tuo vaikeustason ero? Hieman hankalammat nimittäin teknisen puolen opinnot kuin sairaanhoitajilla. Käy vaikka peruskurssien tehtäviä vertaamassa jos kiinnostaa.

Opinnot kestää vain aikansa. Eikö enemmän pitäisi sen ratkaista, millaista työ on? Oma työni koodarina on sopivasti mielenkiintoista, oikeastaan muuta huonoa ei ole kuin että kokoukset välillä keskeyttävät työnteon. Tutut hoitajat valittavat jatkuvaa riittämättömyyttä, kun ei ehdi tehdä työtä kuten pitäisi, ja joutuu tuottamaan ihmisille pettymyksiä. Opintoni saattoivat olla vaativammat, mutta entä sitten? Koin nekin lähinnä mielenkiintoisiksi. Minulle maksetaan herkuttelusta enemmän kuin toisille paskan lapioinnista.

Vierailija
224/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Markkinatalous vain ei toimi noin. Hoitajista on pulaa, joten jos halutaan että jatkossakin on hoitajia, on pakko maksaa enemmän palkkaa. 

Markkinataloutta noudatetaan jos palkataan vaikka insinöörejä. Naisten kutsumustyöt eivät ole tuottavia joten niissä voi noudattaa neuvostoliittolaista talousmallia. Ehkä palkkojen lasku auttaisi. Näinhän tässä ketjussa on kerrottu. Miksi et usko? 

Vierailija
225/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viva la revolution kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen henkisesti stressaavaa asiantuntijatyötä, palkka noin samoissa kuin hoitajilla lisineen?

En ole valmis maksamaan senttiäkään lisää palkankorotusten takia.

Olen valmis maksamaan siitä jos palkataan lisää hoitajia ja työolojen parantamisesta, jos on osoitettavissa että jokainen käytetty euro johtaa parempaan hoitoon.

Höpö höpö "asiantuntija" tehtävissäsi et kohtaa näitä ryhmiä:

-Narkkareita

-Psykopaatteja

-Narsisteja

-Sosiopaatteja

-Väkivaltaisia ja perheväkivaltaisia

-Juoppoja

Joten se niistä typeristä kommenteista...

Me kohdataan heitä ihan yhtä paljon kuin hoitsutkin. Ihan kaupan kassa ”työskentelee” heidän kanssaan, jos tolle linjalle lähdetään.

Taidat olla jotenkin hoitajia mustamaalaava henkilö tai edellä mainittuihin ryhmiin kuuluva henkilö, tämä on siis puhdas arvaus...  tuolla logiikalla, kaupan kassa keskustelee henkilön kanssa 10 sekuntia, hoitaja taas joutuu kestämään kyseisiä ryhmiä tuntikausia tai päiväkausia jolloin puhutaan aivan toisenlaisesta tilanteesta... edelleenkin kyseiset ryhmät eivät ansaitse mitään hoitoa ja kiitos hoitajille että he kestävät näitä ryhmiä joilla ei ole mitään arvoa maailmassa...

Vierailija
226/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa aina kun sanotaan, että mikset vaihda alaa johonkin paremmin palkattuun jos ei kelpaa.

Satun tykkäämään mun työstä ja olen siinä oikeasti hyvä, jopa lahjakas. Miksi en saisi toivoa, että saisin siitä palkkaa, jolla pärjään ja joka tuntuu reilulta?

Olen "vain" amis-lähihoitaja, en halua enkä oleta saavani mitään yli 3000e/kk palkkaa, mutta tällä hetkellä 3-vuorotyössä (huonoissa työoloissa) bruttona PARHAIMMILLAAN olen saanut 2200e/kk kun olen uhrannut kaikki joulun pyhät, yöt ja viikonloput töihin. Käteen jää sitten aina alle 2000, pahimpina kuukausina jopa alle 1500e kun listalla ei ole niitä lisiä kerryttäviä vuoroja.

Haluan tehdä tätä työtä, mutta en jaksa sitä, että mulla itsellä ei ole rahaa esim.mennä hammaslääkäriin.

Tarkistapa veroprosenttisi. Ei todellakaan ole normaalia, että palkasta jää alle 1500e käteen.

Poikkeus tuo alle 1500 on ollut ja siinä on ollut tekemistä kyllä veroprosentilla, mutta kun en minä voi 3 viikon listojen kanssa ennakoida tulevia vuoroja niin että ehtisin kikkailla veroprosentin kanssa, ymmärrätkö?

Mitä sillä kolmen viikon tulolla on tekemistä minkään veroprosentin kanssa?

Veroprosentti otetaan vuosituloille, joten joku vaihtelu viikkotasolla on täysin merkityksetön. Vai oletko jollain ihmeellä onnistunut hankkimaan vanhan systeemin kk-tulorajaisen verokortin? Ja jos olet, niin mene nyt ihmeessä vaihtamaan se vuositulokortiksi.

Vuositulon mukaan määräytyy veroprosentti, kyllä.

Hoitajana teen 3 viikon listaa, eli työvuorot määräytyy aina 3 vkon jaksoissa. Hyvällä onnella jokainen 3 viikkoa on suunnilleen samat lisät ja käteen jää joka kuukausi suunnilleen saman verran palkkaa. Huonolla tuurilla jos ei ole lisiä kerryttäviä vuoroja niin maksat sillä samalla veroprosentilla verot vaikka kuukausipalkka on pienempi kuin muina kuukausina.

Meneekö jakeluun?

Vierailija
227/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Teen henkisesti stressaavaa asiantuntijatyötä, palkka noin samoissa kuin hoitajilla lisineen?

Olen valmis maksamaan siitä jos palkataan lisää hoitajia ja työolojen parantamisesta, jos on osoitettavissa että jokainen käytetty euro johtaa parempaan hoitoon.

-Narkkareita

-Psykopaatteja

-Narsisteja

-Sosiopaatteja

-Juoppoja

Me kohdataan heitä ihan yhtä paljon kuin hoitsutkin. Ihan kaupan kassa ”työskentelee” heidän kanssaan, jos tolle linjalle lähdetään.

Taidat olla jotenkin hoitajia mustamaalaava henkilö tai edellä mainittuihin ryhmiin kuuluva henkilö, tämä on siis puhdas arvaus...  tuolla logiikalla, kaupan kassa keskustelee henkilön kanssa 10 sekuntia, hoitaja taas joutuu kestämään kyseisiä ryhmiä tuntikausia tai päiväkausia jolloin puhutaan aivan toisenlaisesta tilanteesta... edelleenkin kyseiset ryhmät eivät ansaitse mitään hoitoa ja kiitos hoitajille että he kestävät näitä ryhmiä joilla ei ole mitään arvoa maailmassa...

Mitähän sä selität? Luuletko hoitajien työskentelvän oikeasti em. henkilöiden kanssa useinkin? Miksi? Kyllä ne on ihan eri ammattilaiset, jotka heidän kanssaan työtä tekee. Jos taas väität, että hoitajat kohtaa heitä päivystyksessä enemmän kuin vaikkapa poliisit kadulla, olet harvinaisen pihalla. Psykologit, sosiaalityöntekijät, turvakodin työntekijät, poliisit jne. sen palkankorotuksen ansaisevat, ei se hoitaja, jolla kontakti mainitsemiisi henkilöihin on kaikkein lyhyin.

Vierailija
228/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-Narkkareita

-Psykopaatteja

-Narsisteja

-Sosiopaatteja

-Juoppoja

Sulla ei nyt ihan ole selvillä mitä hoitajat työkseen tekee.

Vierailija
229/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän sä selität? Luuletko hoitajien työskentelvän oikeasti em. henkilöiden kanssa useinkin? Miksi? Kyllä ne on ihan eri ammattilaiset, jotka heidän kanssaan työtä tekee. Jos taas väität, että hoitajat kohtaa heitä päivystyksessä enemmän kuin vaikkapa poliisit kadulla, olet harvinaisen pihalla. Psykologit, sosiaalityöntekijät, turvakodin työntekijät, poliisit jne. sen palkankorotuksen ansaisevat, ei se hoitaja, jolla kontakti mainitsemiisi henkilöihin on kaikkein lyhyin.

Hoitajia ei ole töissä esimerkiksi psykiatrisissa sairaaloissa joopa joo...

Poliisin palkat ovat paremmat kuin hoitajan palkat. Sosiaalityöntekijöiden ja psykologien palkkoja on korotettu ympäri Suomea reippaasti taulukoiden yli kun on tarvittu lisää työntekijöitä.

Mutta pääasiahan sulle on että hoitajille ei maksettaisi lisää palkkaa. Vaikka riitaa lietsomalla.

Vierailija
230/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kummallinen aloitus... disinformaatiota parhaimmillaan...

Eiköhän se ole niin päin että etenkin hoitajien kyky toimia on ihailtavaa - alalla jossa potilaat ovat yhä enemmän:

-Narkkareita

-Psykopaatteja

-Narsisteja

-Sosiopaatteja

-Juoppoja

On käsittämättömän ihailtavaa että hoitajat työskentelevät edellä mainittujen potilaiden kanssa ja hoitajat ansaitsevat kaiken mahdollisen kunnioituksen mutta näinhän se ei ole Suomessa jossa kyseisiä ryhmiä suojellaan yli kaiken... mielestäni nuo ryhmät ansaitsevat vain tee-se-itse-hoitosi-pakkauksen... sen sijaan Suomessa hoitajia on mm. saalistettu ja metsästetty vaarallisilla koronarokotteilla säälimättä ja täälläkin palstalla moni on saalistanut  häikäilemättä niitä hoitajia jotka eivät suostu ottamaan vaarallista koronarokotetta... häpeällinen maa kaikin tavoin ei olisi kyllä uskonut...

Huomaan miten moni on antanut alapeukkuja kirjoitukselleni ja onhan se totta että kaikki mainitsemaani ryhmiin kuuluvat antavat varmasti alapeukkua... mutta se ei poista sitä totuutta että kukaan ei halua hoitaa kyseisiä ryhmä ja kuitenkin hoitajat pakotetaan tähän työhön säälimättä kuin saaliseläimet... häpeällinen maa siis meillä...

Vierailija
231/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin palkat ovat paremmat kuin hoitajan palkat. Sosiaalityöntekijöiden ja psykologien palkkoja on korotettu ympäri Suomea reippaasti taulukoiden yli kun on tarvittu lisää työntekijöitä.

Mutta pääasiahan sulle on että hoitajille ei maksettaisi lisää palkkaa. Vaikka riitaa lietsomalla.

Toki on töissä, mutta ei ne heidän kanssaan työskentele vaan muut ammattilaiset. Sossut ja psykologit on jääneet ilman korotuksia monena vuonna koska hoitsut kahmineet rahat ja tätä tosiasiaa sä et saa käännettyä mitenkään nurin. Kyllä, pääasia, että hoitsut ei kiukuttelullaan tätä kierrosta nyt taas vie. Miksi se on niin kauheaa sulle, jos joku on eri mieltä kuin sä?

Vierailija
232/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Sen sijaan kannatan sitä, että lisätään hoitajamitoitusta ja hoitajakoulutuspaikkoja. Silloin työ olisi vähemmän raskasta ja sillä voisi olla vaikutusta työttömyyteenkin. On tärkeää, että työtä jaetaan tässä työttömyystilanteessa. 

Mitenköhän ajattelit mitoituksen ja koulutuspaikkojen pyhittävän mitään kun olemassaoleville paikoillekaan ei ole enää tulijoita?

Vierailija
233/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Sen sijaan kannatan sitä, että lisätään hoitajamitoitusta ja hoitajakoulutuspaikkoja. Silloin työ olisi vähemmän raskasta ja sillä voisi olla vaikutusta työttömyyteenkin. On tärkeää, että työtä jaetaan tässä työttömyystilanteessa. 

Mitenköhän ajattelit mitoituksen ja koulutuspaikkojen pyhittävän mitään kun olemassaoleville paikoillekaan ei ole enää tulijoita?

Syy sen taustalla ei ole raha vaan työolosuhteet ja se, että hoitajat itse valittavat mediassa ja somessa, jolloin työn houkuttavuus pienenee. Vaikka sulle maksettaisiin 6000€/kk, useampi ei lähtisi opiskelemaan alaa.

Vierailija
234/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on töissä, mutta ei ne heidän kanssaan työskentele vaan muut ammattilaiset. Sossut ja psykologit on jääneet ilman korotuksia monena vuonna koska hoitsut kahmineet rahat ja tätä tosiasiaa sä et saa käännettyä mitenkään nurin. Kyllä, pääasia, että hoitsut ei kiukuttelullaan tätä kierrosta nyt taas vie. Miksi se on niin kauheaa sulle, jos joku on eri mieltä kuin sä?

Alle 2000e käteen epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä. Voi miten minä silloin hoitajana ollessani kahminkaan.

Nykyisessä ammatissani kahmin päivätyössä enemmän, huomattavasti kevyemmällä vastuulla ja lyhyemmällä koulutuksella.

Vierailija
235/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syy sen taustalla ei ole raha vaan työolosuhteet ja se, että hoitajat itse valittavat mediassa ja somessa, jolloin työn houkuttavuus pienenee. Vaikka sulle maksettaisiin 6000€/kk, useampi ei lähtisi opiskelemaan alaa.

Ai niinkö se olikin. Kiitos kun kerroit. Hoitajien syytä tämäkin, tietenkin.

Vierailija
236/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 2000e käteen epäsäännöllisessä kolmivuorotyössä. Voi miten minä silloin hoitajana ollessani kahminkaan.

Nykyisessä ammatissani kahmin päivätyössä enemmän, huomattavasti kevyemmällä vastuulla ja lyhyemmällä koulutuksella.

Sä et siis todella ymmärrä mistä puhutaan? Ei palkankorotuksista puhuessa voida puhua yksittäisen ihmisen palkasta. Moneen kertaan on todettu, että hoitajien peruspalkan tulisi olla parempi lähtökohtaisesti, mutta se on täysin eri prosessi kuin tämä.

Vierailija
237/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua harmittaa aina kun sanotaan, että mikset vaihda alaa johonkin paremmin palkattuun jos ei kelpaa.

Satun tykkäämään mun työstä ja olen siinä oikeasti hyvä, jopa lahjakas. Miksi en saisi toivoa, että saisin siitä palkkaa, jolla pärjään ja joka tuntuu reilulta?

Olen "vain" amis-lähihoitaja, en halua enkä oleta saavani mitään yli 3000e/kk palkkaa, mutta tällä hetkellä 3-vuorotyössä (huonoissa työoloissa) bruttona PARHAIMMILLAAN olen saanut 2200e/kk kun olen uhrannut kaikki joulun pyhät, yöt ja viikonloput töihin. Käteen jää sitten aina alle 2000, pahimpina kuukausina jopa alle 1500e kun listalla ei ole niitä lisiä kerryttäviä vuoroja.

Haluan tehdä tätä työtä, mutta en jaksa sitä, että mulla itsellä ei ole rahaa esim.mennä hammaslääkäriin.

Tarkistapa veroprosenttisi. Ei todellakaan ole normaalia, että palkasta jää alle 1500e käteen.

Poikkeus tuo alle 1500 on ollut ja siinä on ollut tekemistä kyllä veroprosentilla, mutta kun en minä voi 3 viikon listojen kanssa ennakoida tulevia vuoroja niin että ehtisin kikkailla veroprosentin kanssa, ymmärrätkö?

Mitä sillä kolmen viikon tulolla on tekemistä minkään veroprosentin kanssa?

Veroprosentti otetaan vuosituloille, joten joku vaihtelu viikkotasolla on täysin merkityksetön. Vai oletko jollain ihmeellä onnistunut hankkimaan vanhan systeemin kk-tulorajaisen verokortin? Ja jos olet, niin mene nyt ihmeessä vaihtamaan se vuositulokortiksi.

Vuositulon mukaan määräytyy veroprosentti, kyllä.

Hoitajana teen 3 viikon listaa, eli työvuorot määräytyy aina 3 vkon jaksoissa. Hyvällä onnella jokainen 3 viikkoa on suunnilleen samat lisät ja käteen jää joka kuukausi suunnilleen saman verran palkkaa. Huonolla tuurilla jos ei ole lisiä kerryttäviä vuoroja niin maksat sillä samalla veroprosentilla verot vaikka kuukausipalkka on pienempi kuin muina kuukausina.

Meneekö jakeluun?

Voit laskettaa aina uuden verokortin, jolloin saat myöhemmin ne "puuttuvat" eurot, jos on noita pienipalkkaisia kuukausia.

Vierailija
238/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on siltä osin miten he työtään markkinoivat ja työilmapiiriin vaikuttavat. Kenen muun vika se olisi?

Vierailija
239/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki on hoitajien syytä eliitin miestä, huomasitko miten paljon sain alapeukkuja kun puolustin hoitajia... elitti vihaa sitä kun hoitajia kannustetaan  :)

Vierailija
240/396 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen sijaan tämä joka tuutista jo vuosia pursunut hoitajien asiaton nälviminen lisää alan vetovoimaa oikein niin maan prkleesti. Kyllä!