Käteinen on turvattomin tapa maksaa
- Jos lompakko katoaa niin se raha on kokonaan mennyttä. Et voi millään todistaa että sinulle sen ja sen verran rahaa siellä.
- Lähimaksua voi käyttää vain muutaman kerran ennen kuin vaatii pin numeroa ja väärin käytetyt rahat saa takaisin.
- Mobiilimaksaminen kuten Mobile Pay, Google Pay, Apple Pay ja muut vastaavat ovat vielä turvallisempia koska puhelinntäytyy avata joko sormenjäljellä tai kasvotunnistuksella. Lisäksi pikavalinnasta voi ottaa NFC/bluetoothin pois päältä jos haluaa olla extra varma.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Lähimaksua voi käyttää aivan liikaa, ennen kuin kysyy pin koodia.
Osuuspankilla kyselee pin numeroa viiden käyttökerran jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Minulla ei ole kysellyt ainakaan kahteen kuukauteen ja teen viikossa ostoksia 5-10 kpl.
Käteinen on paras maksutapa. Ei jää viranomaiselle kyttäystietoja osteluista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti? Minulla ei ole kysellyt ainakaan kahteen kuukauteen ja teen viikossa ostoksia 5-10 kpl.
Käytätkö Google Paytä tai Apple Paytä? Korttien maksusysteemin on tuo raja rakennettu.
Vierailija kirjoitti:
Osteletko seksileluja jatkuvasti vai luuletko että ostamasi omenat kiinnostavat ketään?
Nytkö yritetään pohjustaa käteisen käytön poistamista??
Pitäkää tunkkinne. Minä olen vain lisännyt käteisen käyttöä.
Mutta kyllä monesti olisin ollut "pulassa" jos olisin vain korttiin vain korttiin luottanut, kun olen käynyt kaupassa. Mutta käteisen kanssa ei ole ollut koskaan ongelmaa.
Ja kun pitää huolen rahoistaan niin että joku tulisi minut kauppareissulla kolkkaamaan ja veisi rahani.
Just uutisointia, et automaateista rahat loppu, jatkuvia Nordean korttimaksuissa häiriöitä, verkkopankki ei toimi...
Ilman käteistä jäät sit myös ilman ostoksia.
Kortit ja sähköinen maksaminen huomattavasti riskialttiimpaa häiriöille, viruksille, väärinkäytöksille ym...
Vai oliks tää jonkun pankin ketju? OP?
😂😂
Vierailija kirjoitti:
Arvaappa miksi ne testaa ne setelit "väärennöksien varalta". Noh, sarjanumerot luetaan ja olet ihan samalla tapaa seurannassa.
Kyperhyökkäyksellä voidaan lamauttaa koko pankkijärjestelmä. Siksi maksan käteisellä ja nostan rahaa joka kuukausi.
Jaa niin käteinen yhtäkkiä onkin se tyhmin tapa muutaman vuoden sisällä ja sitä ennenkään ei ole käteinen ollut järkevä missään, ilmeisesti? Onks nää niitä ihmisiä, joille historia on sama kun pari vuotta taaksepäin ajassa ja alkuräjähdys tapahtui sit kolme vuotta sitten?
Kortilla kun maksaa niin pankki näkee, että olet syönyt donitseja tai käynyt seksikaupassa.
Istuttiin kahvilla niin sähköt meni eikä kassa toiminut onneksi oli käteistä. Kerran ilmastointi putkessa syttyi palo ja harmaa rasvainen pölymassa putosi ravintolan pöydälle meidän ruokiin. Oltiin onneksi maksettu mutta ei älytty pyytää korvausta niistä pihveistä mihin pöly tuli.Kaikki joutui poistumaan. Aina pitää olla käteistä myös ulkomailla jos korttisi varastetaan saat silti ruokaa.
Myös Sossu kela pankki näkee mihin sun rahat menee. Toisaalta myös varkaista jää jäljet tileille.
Mulla on 2 pankin kortit ja käteistä parisen satkua katkojen varalle.
Virolainen kollegani kertoi, ettei koskaan maksa kortilla. Ymmärrän yskän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osteletko seksileluja jatkuvasti vai luuletko että ostamasi omenat kiinnostavat ketään?
Osittain näin mutta yksityisyydensuojasta on syytä pitää huolta jo ihan sen itsensä vuoksi. Huono argumentti että yksityisyydestään ovat kiinnostuneita vain ne joilla on jotain salattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Arvaappa miksi ne testaa ne setelit "väärennöksien varalta". Noh, sarjanumerot luetaan ja olet ihan samalla tapaa seurannassa.
Ja mistä tiedetään kuka ko setelin antoi? Että hänen nimensä on Virtanen eikä Nieminen?