Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Tää on aikuisten mahatauti, ei tää tartu lapsiin" Sellaisia vieraita.

Vierailija
10.09.2015 |

Äitini on sairaslomalla mahataudista ja soitti voisiko tulla käymään. Meillä on lapset 4-vuotias ja 4-viikkoinen vauva ja totesin että onko ihan välttämättä pakko tulla meihin tartuttamaan niin on kuulema "aikuisten tauti joka ei lapsiin tartu". Siis ripulia ja pahaa oloa ja ruokahaluttomuutta, oli sairaanhoitajakin sanonut että aikuisten tautia.

No tajusi sitten olla tulematta, niskojaan kyllä kovasti nakkeli ja kuulin että oli tosi loukkaantunut, mutta MIKSI sitä on välttämättä tultava silloin kylään kun on kipeänä? Olenko nyt ihan hirveä tytär kun kiellän mummoa tulemasta meille??

Kaverikin tuli vauvaa katsomaan kaksi viikkoa sitten oman 7-vuotiaan kanssa. Siinä sitten kuulumisia jo eteisessä vaihtaessamme totesivat yhteen ääneen et kauhee mikä flunssa päällänsä :( No meihinhn se sitten tarttui koko perheeseen, pientä vauvaa myöten :(

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten mahatauti = krapula?

Vierailija
2/4 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan tuollaisia ihmisiä. Tartuttavat aina kaikki muut ja loukkaantuvat jos kieltää tulemasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:15"]

Aikuisten mahatauti = krapula?

[/quote]

Mullekin tuli mieleen että tätä sairaanhoitaja tarkoitti tai ainakin epäili siis itse sitä syyksi.

Vierailija
4/4 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin (useimmiten lapsiperheille) on jotenkin ihan normaalia olla koko ajan sairaana. He kuvittelevat että muutkin on koko ajan sairaana, ja että jos odotettaisiin että vieraillaan vain terveenä, ei ikinä vierailtaisi missään. Näille se flunssa/mahatauti on siis ihan normaalitila jonka he ajattelevat olevan aina päällä, kaikilla. Miksi sitä siis välttämään, kun kaikki on joka tapauksessa aina vähä kipeänä... Ainakin luulen, että joku tällainen ajatusmalli näillä on.

Itseltäkin yksi tällainen kysyi kesällä "joko teillä on selvitty kesäflunssasta", ja olin todella hämilläni kun ei meillä ole oltu kipeinä. Kun vastasin jotain "öööö... eeeiii meillä oo nyt sairastettu, ihan on terveitä oltu koko kevät ja kesä :o" niin vastapuoli oli niin hämmentynyt ettei sanaa saanut suustaan. Ilmeisesti oletti tosiaan, että tottakai kaikki muutkin on aina kipeinä!

Anoppi taas on saanut suuttua ihan kunnolla veljensä perheelle, joka menee aina kipeiden lasten kanssa mummolaan (eli anopin vanhemmille) kylään. Siellä sitten kaikki saa vatsataudin tai keuhkokuumeen, ja pahimmillaan nämä mummo/ukki on sitten sairaalassa kun kas kummaa vanhukset ei kestäkään niitä "syysflunssia ja ihan normivatsatauteja" samalla lailla kuin lapset :(((. Eivätkä millään meinaa uskoa kun heille sanoo että sinne EI mennä kipeänä, tai jos edellisenä päivänä on oksennettu.