Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä arkiaskareita sinä osaat? Entä mitä puolisosi?

Vierailija
10.09.2015 |

Ja ennenkaikkea mitä ette kumpikaan osaa, missä joudutte ostamaan apua tai käyttämään tuttuja hyödyksi?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkiaskare? Siis tiskaus, pyykinkäsittely (pesu, viikkaus, silitys, lajittelu, pesukoneen pesu), moppaaminen, imurointi, vessanpesu, pölyjen pyyhintä, viemäreiden pesu ja sellainen.. Täh. Kaikkihan ne sujuu? Vai onko olemassa ihminen joka osaa imuroida ja tiskata mutta ei hajuakaan miten mopataan? Miten se logiikka katkeaa matkalla? :D Renkaita en tosin osaa vaihtaa, enkä muitakaan autojuttuja koska ei ole autoa. Mutta lampunvaihdot ja pienet nikkaroinnit sujuu.

Vierailija
2/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No öö, osataan kaikki ARKIaskareet. Renkaatkin vaihdetaan ja sähkötyöt tehdään, keittiökin saatiin omin voimin kasattua. Joku saunaremontti varmaan olisi sellainen että pitäisi ostaa remppamies tekemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan kaiken, mitä täytyy ja saa tehdä. Sähkötöihin tarvitaan ammattilainen, mutta se nyt ei olekaan arkiaskare.

Vierailija
4/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietokone tekee täyden stopin, joudutaan turvautumaan veljeni apuun. Autoa ja siten siihen liittyviä hommiakaan ei ole, eikä omaa pihaa ja sen töitä, ja esim. sähkö- ja putkitöitä en laske arkiaskareiksi luukunottamatta hiusten poistoa suihkukaivosta yms.

Vierailija
5/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:56"]

Osaan kaiken, mitä täytyy ja saa tehdä. Sähkötöihin tarvitaan ammattilainen, mutta se nyt ei olekaan arkiaskare.

[/quote]

Sähkötöitä ei edes saa tehdä itse, ellei ole ammattilainen. 

Vierailija
6/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei osaa pestä pyykkiä. Ei ole mitään tajua, mitkä menevät samaan koneeseen ja millä lämpötiloilla mikäkin koneellinen pestään. Ei osaa annostella pesuainetta. Ei muista avata hanaa, ei muista laittaa kiinni jne.

Että ihme rakettitiedettä sekin on, kun ei koskaan ole tehnyt. On kuitenkin fyysikko, joten älyssä ei periaattellisella tasolla vikaa. 

Vierailija
7/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä on sitten se sähkötöihin erikoistunut ihminen ihan siellä kotona. Että ei opeteta lapsille, että tässä nyt äiskä vetää nämä johdot ja tadaa, sähköt tuli. Kohta, tadaa, tulipalo, oli vähän vikaan laitettu..

No öö, osataan kaikki ARKIaskareet. Renkaatkin vaihdetaan ja sähkötyöt tehdään, keittiökin saatiin omin voimin kasattua. Joku saunaremontti varmaan olisi sellainen että pitäisi ostaa remppamies tekemään.

[/quote]

Vierailija
8/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh mikä kysymys taas

Vierailija
9/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:02"]

Mies ei osaa pestä pyykkiä. Ei ole mitään tajua, mitkä menevät samaan koneeseen ja millä lämpötiloilla mikäkin koneellinen pestään. Ei osaa annostella pesuainetta. Ei muista avata hanaa, ei muista laittaa kiinni jne.

[/quote]

Hyvin on onnistunut fuulaamaan sua. Mitä muuta se ei "osaa"? Ei varmaan "näe" koska pitää imuroida, tai viedä roskat tai ei "tajua" mitään silitysraudan toiminnasta.

Vierailija
10/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 09:59"]

[/quote]

Sähkötöitä ei edes saa tehdä itse, ellei ole ammattilainen. 

[/quote]Luitko viestini kiireessä? :)

Vierailija
11/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kuitenkin fyysikko, joten älyssä ei periaattellisella tasolla vikaa. 

[/quote]Mitä ihmettä tämä kommentti on tarkoittavinaan? Kyllä fyysikoksi pääsee keskimääräistä vähäisemmällä älykkyydelläkin.

Vierailija
12/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kotiaskareet tehdään itse. Rempataan ja tehdään sähkötyöt ammattitaidolla. Osa putkitöistäkin on tehty itse. Rakennusvaiheessa ostettiin putkimies tekemään hommia. 

Öljypannun hoito ja korjaus onnistuu. Autojen korjaaminen. Pyykkikonekin korjattu. Ompeluhommat jätetään ammattilaiselle. 

Vierailija
13/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi vastustaa vastaamista, vaikka olenkin sinkku.

Ostin oman asunnon noin kahdeksan vuotta sitten. Olen palkannut ammattilaisia hiomaan parketin, vaihtamaan kylpyhuonekalusteet ja muutaman pistorasian ja asentamaan ilmalämpöpumpun. Muuttofirma hoiti muuton. Autoni olen huollattanut ammattilaisilla, koska nykyautojen huolto ei onnistu ihan pienen autotyökalupakin voimin. Renkaatkin olen vaihdattanut liikkeessä sen jälkeen, kun 20 euroa ei enää tuntunut niin isolta rahalta, että sen vuoksi kannattaisi ryömiä parkkipaikalla painimassa pulttien kanssa. Kerran jouduin pyytämään apua sukulaiselta, kun en saanut huonosti asennettua jääkaappi-pakastin -yhdistelmää liikkumaan yhden hengen voimin.

Kaiken muun olenkin tehnyt itse. Ei tule mieleen yhtään sellaista asiaa, joka olisi pitänyt tehdä mutta olisi jäänyt tekemättä.

Vierailija
14/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ollaan tehty aina itse kotitöistä remontteihin..mies osaa tehdä itse kaikki remontit koska on käsittämättömän fiksu ja kätevä..kylppäriremontissa kävi laatottaja ja mun veli veti putket.

Kaikki mahdolliset työkalut ja konet on hankittu joten rahaa on palanut mutta nyt voidaan tehdä kaikki itse.Myös autorempat.

Ompelukone ei pysy käsissä,just verhot lyhennän mutta mummu onneksi ompelee jos on ommeltavaa..

Vierailija
15/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:11"]

[/quote]

Hyvin on onnistunut fuulaamaan sua. Mitä muuta se ei "osaa"? Ei varmaan "näe" koska pitää imuroida, tai viedä roskat tai ei "tajua" mitään silitysraudan toiminnasta.

[/quote]

Tyhmyyttä se on että molempien puolisoiden pitäisi perehtyä kaikkiin asioihin.

Vierailija
16/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä nyt sit on arkiaskareita? Kyllä multa sujuu suurin osa tavallisista siivouksista ym. Mies taas hoitaa mm. tietokone-, auto- ja sähköhommat. Remontteja ei onneksi ole pahemmin ollut, mutta jos olisi, niin siihen tarvittaisiin kyllä apua.

Vierailija
17/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontointi ei ole "arkiaskare". Ompelutöistä napin ompeleminen ja sukan parsiminen voivat olla arkiaskareita, mutta saumojen sisään ottaminen ei.

Vierailija
18/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:14"]

[/quote]Mitä ihmettä tämä kommentti on tarkoittavinaan? Kyllä fyysikoksi pääsee keskimääräistä vähäisemmällä älykkyydelläkin.

[/quote]

Muotoillaan nyt sitten uudestaan: miehen älyssä ei ole sellaista vikaa, joka estäisi pyykinpesukoneen käytön oppimisen. 

Ei vain koskaan ole sellaista käyttänyt ja motivaatiokin nolla. 

Oletko nyt tyytyväinen? 

Vierailija
19/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:26"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 10:14"]

[/quote]

Muotoillaan nyt sitten uudestaan: miehen älyssä ei ole sellaista vikaa, joka estäisi pyykinpesukoneen käytön oppimisen. 

Ei vain koskaan ole sellaista käyttänyt ja motivaatiokin nolla. 

Oletko nyt tyytyväinen? 

[/quote]Tuo on parempi muotoilu, joka ei tarpeettomasti glorifioi fyysikoita. Kiitos tarkennuksesta.

Vierailija
20/26 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat: siivous, ruoka, pyykkihuolto, kaupassakäynti, pankkiasiat, puutarhanhoito (retuperällä meillä), lapsen asiat

Minä: atk, netti, ompelut ja korjaukset, pintaremontti, sopimukset (vakuutus, sähkö jne), isommat ostokset (remppatarvikkeet jne)

Mies: autohuollot, sähkötöt, rakenteiden remontti, metsätyöt

Ammattilaiselle: peltikaton vaihto (ei siksi ettei osattaisi vaan ne telineet ja useampi mies töihin), auton piirilevyjen vaihto (ei tarvittavaa välineistöä ja varaosien hankinta), ahtaan paikan puunkaato (ei nosturia käytettävissä), muuraus (ei osata eikä haluttu tulisijan kanssa harjoitella)

Siinä meidän talouden "työnjako" pääpiirteissään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi