Vinkki D-vitamiinin käyttöön
Jos ette muista ottaa D-vitamiinia päivittäin, ostakaa vahvempi D-vitamiini purkki. Näin edes satunnaisesti otettuna kuittaat ne päivät, joina unohdit ottaa D-vitamiinin.
Ja vinkkinä, että apteekissa myytävä Minisun merkki nosti D-vitamiinitasoni normaaliksi, yhdellä toisella merkillä ei noussut lainkaan.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
en käytä onneks Suomen apteekkien valmisteita vaan laadukkaampia d-vitamiinilisiä
Oletko siis verikokeilla testannut arvot ennen ja jälkeen käytön?
Mä testasin arvot ja minisunilla oikeasti arvot nousi.
Olen noudattanut apn vinkkiä jo vuosikausia.
D-vitamiini tarvitsee rasvaa imeytyäkseen.
Järkevintä on ostaa siis kapseleita, joissa on oliiviöljyä ja vähintään 100 mikrogrammaa d-vitamiinia.
D-vitamiinin voi ottaa esim. aamupalan yhteydessä, leivän päälle voita, niin se on siinä.
Ostin Saksasta 125 mikrogramman D-vitamiinia pipettipurkissa. Siitä riittää noin 1700 tippaa (yksi tippa per päivä) ja maksoi 8,99e
Postikuluja ei tullut kun ostin muutakin eikä paljoa tarvinnu ku 39e raja ilmaiseen kotiinkuljetukseen.
Mulla on päinvastoin. Joku harvemmin otettava unohtuis kokonaan, nyt otan aamupalan yhteydessä eikä unohdu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
en käytä onneks Suomen apteekkien valmisteita vaan laadukkaampia d-vitamiinilisiä
Haluatko antaa suosituksia?
olen lukenut että d.vit pitäisi ottaa iltaisin ja öljyssä.
Vierailija kirjoitti:
Öljyssä tai rasvaisen ruuan kanssa on hyvä ottaa mutta aamuisin varmaan parempi? Koska D vitamiini estää melatoniin muodostumista parin tunnin ajan eli vaikeuttaa nukahtamista.
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika outoa, että vitamiinia, joka yleensä syntyy ihon altistuessa auringonvalolle, olisi parasta ottaa yöksi 🤔
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiinin voi ottaa esim. aamupalan yhteydessä, leivän päälle voita, niin se on siinä.
Siinä määrässä, jonka normaalisti levittää leivän päälle voita, on aivan mitätön määrä D-vitamiinia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi aika outoa, että vitamiinia, joka yleensä syntyy ihon altistuessa auringonvalolle, olisi parasta ottaa yöksi 🤔
Jos syö sen vitskun ei ole auringon kanssa tekemistä, muistaakseni imeytyy paremmin yöksi otettuna ei yhtäaikaa muiden kanssa .
Emme koskaan muuta ole käyttäneet kuin minisun.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiini on rasvaliukoinen! Miksi pitäisi ottaa öljyä? Oisko kalsium?
D-vitamiini molekyyli on ihan samalainen valmistajasta riippumatta. Samalla tapaa kuin ruokasuola on aina natriumkloridia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä määrässä, jonka normaalisti levittää leivän päälle voita, on aivan mitätön määrä D-vitamiinia
Kannattaisko lukea se viesti mihin vastaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiini on rasvaliukoinen! Miksi pitäisi ottaa öljyä? Oisko kalsium?
Jos on rasvaliukoinen pitää saada rasvaa että imeytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ostin Saksasta 125 mikrogramman D-vitamiinia pipettipurkissa. Siitä riittää noin 1700 tippaa (yksi tippa per päivä) ja maksoi 8,99e
Postikuluja ei tullut kun ostin muutakin eikä paljoa tarvinnu ku 39e raja ilmaiseen kotiinkuljetukseen.
Varma tapa saada feikki tuote 🤣
Siitähän se amazon on tunnettu. Ja se koskee myös lisäravinteita.
Itse en kyllä tilaisi kuin suoraan valmistajalta tai isosta ja tunnetusta nettikaupasta jossa ei ole kolmannen osapuolen myyjiä tarjolla.
Ja huom! Sold by amazon ei takaa yhtään mitään. Ne sekoittaa kaikkien myyjien inventaariot keskenään.
Käytän d-vitamiinikapseleita, joissa aine on valmiiksi öljyssä.
Samoin otan betakaroteenia ja e-vitamiinia, öljykapseleina.