Kuka ymmärtää 2 lapsensa surmaajaa Kuopiosta?
Hei av:n kirjoittelijat: Onko väärin, että jollakin tavalla mä sympeteeraan viime vuoden loppupuolella tapahtuneen kuopiolaisnaisen raskasta toimintaa omia ja miehensä lapsiaan kohtaan. Nimittäin asioilla on aina puolensa, ja mustavalkeaa asiaa ei ole maailmassa olemassa. Mä olen paljon aikani kuluksi miettinyt tuota naista, vaikka mulla ei ole muuta tietoa hänestä kuin mitä olen eri medioista lukenut. Valokuvassa, joita olen ko. naisesta nähnyt, ei mielestäni ole havaittavissa minkäänlaista häiriintyneisyyden merkkejä, mutta eihän niitä ihmisen sisäisiä ja mielenterveydellisiä asioita pärstäkertoimesta näekkään. Mutta silti, mä haluaisin jutella tuon naisen kanssa, ja jollain tasolla haluaisin lohduttaa häntä, vaikka ko. nainen on tehnytkin niin surullisen ja lopullisen sekä tuomittavan teon ihmisten lain puitteet huomioon ottaen.
Olen itsekin nainen ja synnyttänyt muutaman kerran elämäni aikana sekä kasvattanut omat lapseni jo aikuisiksi, mutta olen saanut kohdata elämäni varrella niin paljon sellaistakin, jota en olisi kohdalleni toivonut, mutta elämässä sattuu ja tapahtuu kaikenlaista riippumatta itsestä.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:00"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:05"]
Mä taas veikkaan, että ihan itse tappaja täällä kirjoittelee. KUKAAN terve ihminen ei puolustele lasten tappajaa noin kuin ap tekee.
[/quote] Ap. kysyy, että missä kohtaa mä puolustelen lapsensa tappanutta naista sinänsä? Yritän vain ymmärtää, että mitkä asiat johtivat naisen toimimaan noin, kuten hän ikävä kyllä toimi? Väärinhän nainen teki, sehän on aivan selvää, mutta ihminen on sellainen otus, että jokaiselle ilmiölle sille karmeallekin asialle yritetään hakea syitä, mitkä ovat ne syyt, jotka johtivat väärään toimintaan?
[/quote]
Sä et yritä ymmärtää, vaan yrität vierittää syyn lasten isän niskoille. Tämä on jo provoksikin sairas.
[/quote] Vastuu kuuluu parisuhteessa molemmille vanhemmille, eikä yksistään vain toiselle vanhemmista. Niin tässäkin tapauksessa. Sitä kutsutaan heitteillejätöksi, jos esim. avioliitossakin toinen puoliso jättää toisen ilman hoitoa ja huolenpitoa, jos ja kun toinen osapuoli ei siihen itse kykene.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 15:10"]
Mä taas veikkaan, että ihan itse tappaja täällä kirjoittelee. KUKAAN terve ihminen ei puolustele lasten tappajaa noin kuin ap tekee.
[/quote] Ap. kysyy, että missä kohtaa mä puolustelen lapsensa tappanutta naista sinänsä? Yritän vain ymmärtää, että mitkä asiat johtivat naisen toimimaan noin, kuten hän ikävä kyllä toimi? Väärinhän nainen teki, sehän on aivan selvää, mutta ihminen on sellainen otus, että jokaiselle ilmiölle sille karmeallekin asialle yritetään hakea syitä, mitkä ovat ne syyt, jotka johtivat väärään toimintaan?
[/quote]
Sä et yritä ymmärtää, vaan yrität vierittää syyn lasten isän niskoille. Tämä on jo provoksikin sairas.
[/quote] Vastuu kuuluu parisuhteessa molemmille vanhemmille, eikä yksistään vain toiselle vanhemmista. Niin tässäkin tapauksessa. Sitä kutsutaan heitteillejätöksi, jos esim. avioliitossakin toinen puoliso jättää toisen ilman hoitoa ja huolenpitoa, jos ja kun toinen osapuoli ei siihen itse kykene.
[/quote]
Kuulostaapa ymmärtäväiseltä. Lämminsydäminen ihminen varmaan siellä ruudun takana.
Ei riitä pisaraakaan ymmärrystä. Vaikka olis kuinka sairas,lapsena raiskattu, uupunut,masentunut tai kokenut mitä kauheuksia tahansa, niin siltikään ei mikään syy oikeuta tappaa tai vahingoittaa toista.
En missään nimessä kannata kuolemanrangaistusta koska mielestäni sillä vain viestitään että toisen hengen riistäminen on ok. Kenellekään ei ole oikeutta riistää keneltäkään elämää. Vankeusrangaistus loppuelämäksi. Elämä on ainutlaatuinen, ei sitä saa takaisin. Vankilassa on se elämä mutta rangaistus siitä kun veit toiselta elämän. Ei tarvi murhaajille toista mahdollisuutta elää kunnon elämää koska eihän se uhrikaan saa toista mahdollisuutta.
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 11:03"]
Minulta ei lapsenmurhaajat mitään sympatiaa saa!
[/quote]
Ei myöskään minulta! Itkettää niiden viattomien lasten kohtalo, ihminen (äiti), johon lapsi luottaa ja turvautuu, on raakamainen PETO. Toivottavasti edes isä ei anna anteeksi, vaan häipyy naisen elämästä lopullisesti.
Eikö nyt näillä väliaikaishuostaanotto-vänkääjille käynyt mielessä, että ei se sossu ota lapsia huostaan, jos toinen vanhemmista on täysin kykenevä ja halukas niitä hoitamaan! Ei lasu ole mikään päivähoitola, jonne voi kipata muksut pariksi kuukaudeksi "ku nyt ei silleen huvita". Aika varmasti sossu käynyt muutenkin juttelemassa isän kanssa, kun äiti viety mielisairaalaan.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 22:56"]
Sattuu ja tapahtuu riippumatta itsestä...eli se nyt vaan niinku tapahtu tälle nämä murhat kohdalle??
[/quote] Ap. Et ehkä ymmärtänyt oikein aloitustani tuolta osin, että tuolle surulliseen tragiiseen tapahtumaan päätyneelle naiselle on aikasemmassa elämässään tapahtunut jotain sellaista, joka on johtanut hänen sairastumiseensa, ja niin varmasti onkin, ihmisen mieli on niin monimutkainen, ja herkkä järjestelmä, joten naisen elämän historiassaan voi olla hyvinkin vaikeita asioita, jotka ovat osittain myöhempien vaikeuksien keskiössä olleet vaikuttamassa naisen mielen sairastumiseen. Ymmärrätkö vaiko et? Ja ei kukaan vähänkään tervepäinen tapa omia lapsiaan. Psykoosissahan naisen on pitänyt olla ja niinhän on nyt tuomioistuimessa esille tullutkin, ja asia on tutkittu kuukausitolkulla, ettei nainen ollut balansissaan tekoja tehdessään. Itse olen sitä mieltä, että nainen päästettiin liian aikaisin kotiin sairaalahoidosta, ja varmasti osittain johtuu resurssipulastakin, että helposti päästetään potilas kotiutumaan liian aikaisin lääketokkurassa kotiin.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2015 klo 21:52"]Nyt, kun tämä Emmi Helle sai ns. "hullun paperit", hän vapautuu kaikista syytteistä. Vapaana tekemään uusia konnankoukkuja, kunhan sairaalasta pääsee.
[/quote]
Missä on sanottu että hänet päästetään vapauteen, linkki?
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 16:13"]
Ei riitä pisaraakaan ymmärrystä. Vaikka olis kuinka sairas,lapsena raiskattu, uupunut,masentunut tai kokenut mitä kauheuksia tahansa, niin siltikään ei mikään syy oikeuta tappaa tai vahingoittaa toista. En missään nimessä kannata kuolemanrangaistusta koska mielestäni sillä vain viestitään että toisen hengen riistäminen on ok. Kenellekään ei ole oikeutta riistää keneltäkään elämää. Vankeusrangaistus loppuelämäksi. Elämä on ainutlaatuinen, ei sitä saa takaisin. Vankilassa on se elämä mutta rangaistus siitä kun veit toiselta elämän. Ei tarvi murhaajille toista mahdollisuutta elää kunnon elämää koska eihän se uhrikaan saa toista mahdollisuutta.
[/quote]
Hienosti sanottu, noin se juuri on!
[/quote]