Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tilanteessa, jossa ystävälläsi ei oliskaan rahaa maksaa omaa ravintolalaskuaan?

Vierailija
26.03.2022 |

Eli ystävä pyytää, että mentäisiinkö yhdessä syömään, fine dining paikkaan. Sovittiin että molemmat maksavat omat syömisensä.
Kun tulee maksun aika, ystävän kortilla ei olekaan katetta. Tarjoilija katsoo sinua kysyvästi, maksatko myös kaverin annoksen.
Miten toimit? Annatko tarjoilijan soittaa poliisit vai pelastatko kaverisi pälkähästä.
Miten toimit, jos tämä on jo toinen kerta, kun sama asia tapahtuu.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mukana vain oman annokseni verran rahaa.

Vierailija
2/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vielä maksaisin. Kolmatta kertaa ei tulisikaan. Tai pyytäisin etukäteen häneltä rahat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaisin laskun ja sopisin ystävän kanssa mihin mennessä maksaa takaisin. En menisi jatkossa enää ystävän kanssa kalliisiin ravintoloihin syömään.

Vierailija
4/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välit poikki, hyväksikäyttäjiä en halua lähipiiriin.

Maksaisin oman laskuni ja antaisin kaverin sovitella ravintolan kanssa tilanteen. Varmaan soittaisivat poliisit.

Vierailija
5/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo toinen kerta? Maksoiko hän ensimmäisellä kerralla heti samana päivänä takaisin?

Minä en olisi mennyt ikipäivänä toista kertaa tuollaisen kanssa ravintolaan. Ja jos ei maksa, ei mitään yhteyksiä.

Vierailija
6/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ystävä" voi mennä tiskaamaan astioita. 

Vierailija
7/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vegaani, jättäisin oman onnensa nojaan.

Vierailija
8/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on trauma yhdestä edellisestä ystävästäni, jolle lainasin rahaa.

En koskaan saanut sitä rahasummaa takaisin, muutama sata euroa, ei suuri summa sinänsä, mutta periaatteessa en enää koskaan ikinä lainaa rahaa kenellekään.

Vierailija
9/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla maksaisin tietenkin, silmää räpäyttämättä. Ajattelisin ilman muuta, että kyseessä olisi virhe tai erehdys. Olettaisin toki, että hän maksaa takaisin parissa päivässä.

Toisella kertaa olisin täysin puulla päähän lyöty, enkä luultavasti maksaisi vaan poistuisin paikalta. Ystävän toimista sitten riippuisi, jatkuisiko ystävyys vai olisiko se sitten siinä. 

Vierailija
10/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisellä kerralla maksaisin, toista kertaa en lähtisi hänen kanssaan minnekään.

Vierailija
11/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä lokkeja.

Kun mennään porukalla baariin, niin ne olettaa että joku tarjoaa juoman. Mutta ne ei vttu koskaan itse tarjoa juomia kellekään.

Vierailija
12/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hyvä ystävä, niin maksan hänen annoksensa. Mikäli on vaan joku puolituttu, autan häntä ottamaan yhteyttä kavereihinsa/ vanhempiinsa, joilta hän voi pyytää rahaa. Yritän myös selvittää ravintolan kanssa, jos päästäisiin jonkinlaiseen sopimukseen ja voisiko tämä puolituttu tulla maksamaan loppusumman myöhemmin?

Vierailija
13/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi lähipiirissäni ei ole lokkeja.

Vierailija
14/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai maksan hänenkin ateriansa. Odotan, että hän maksaa minulle takaisin lähitulevaisuudessa, muuten voi olla, että emme enää tee maksullisia asioita yhdess.

Vierailija
15/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kyseessä nuori hyvämuistinen hlö vai vanhempi ihminen joka ei muista, säheltää? Vai alkoholia runsaasti juova kaksikymppinen.

Vierailija
16/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran kyseessä on ystävä, tietysti maksaisin siinä tilanteessa, mutta puhuisin hänen kanssaan vakavasti heti ravintolasta lähdettyämme, miksi ihmeessä hän halusi mennä syömään kalliiseen paikkaan, jos hänellä ei ole lainkaan rahaa. Tekisin selväksi, että olen tosi huolissani hänestä ja vaatisin selityksen, koska hän saattoi minut epämukavaan tilanteeseen. Sitten sopisin takaisinmaksusta ja katsoisin että asia myös tulee hoidettua.

Jatkossa en kävisi hänen kanssaan ravintoloissa. Ei rahattomien kuulu leikkiä mitään fine dining -leikkejä!

Vierailija
17/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytäisin siirtämään heti rahan mobile payllä ja maksaisin.

Vierailija
18/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähtökohtaisesti lähden ravintoloihin syömään vain sillon kun en ole minkäänlaisessa rahapulassa, joten automaattisesti tarjoan myös kaverille.

Vierailija
19/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähtökohtaisesti lähden ravintoloihin syömään vain sillon kun en ole minkäänlaisessa rahapulassa, joten automaattisesti tarjoan myös kaverille.

Toistamiseen?

Vierailija
20/60 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä maksaa tietenkin luoton puolelta. Ai, ei luottoa? No, miten sinullakaan olisi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän