Sosionomikoulutukseen syksyn haussa?
Pohdin alan vaihtoa ja vanhustyö kiinnostaisi. Plussat ja miinukset? Palkka yksityisellä tai kunnalla?
Kannattaisiko kuitenkin hakea suoraan yliopistoon lukemaan sosiaaliaineita?
Kommentit (7)
Yliopidtoon en edes viitsisi hakea lukemaan sos. tt. Raskas työ ja palkka ei häävi sekään.
Kannattaa mennä suoraan vain kortistoon. Vaikka kyllähän alalla töitä tulee olemaan mutta paskojen pyyhkiminen ja kuolleiden arkkuun valmistelu puolentoista tonnin palkalla ei kyllä minua ainakaan kiinnostaisi yhtään.
Mites olisi sitten suoraan geronomin opinnot?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:51"]Mites olisi sitten suoraan geronomin opinnot?
[/quote]
Oon katsonut niitäkin opintoja mutta tunteeko työnantajat tätä koulutusta? Saako saman kelpoisuuden? -ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:48"]Kannattaa mennä suoraan vain kortistoon. Vaikka kyllähän alalla töitä tulee olemaan mutta paskojen pyyhkiminen ja kuolleiden arkkuun valmistelu puolentoista tonnin palkalla ei kyllä minua ainakaan kiinnostaisi yhtään.
[/quote]. Se, ettei sinusta ole vanhustyöhön ei tarkoita sitä, etteikö minusta olisi.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 21:48"]Kannattaa mennä suoraan vain kortistoon. Vaikka kyllähän alalla töitä tulee olemaan mutta paskojen pyyhkiminen ja kuolleiden arkkuun valmistelu puolentoista tonnin palkalla ei kyllä minua ainakaan kiinnostaisi yhtään. [/quote]. Se, ettei sinusta ole vanhustyöhön ei tarkoita sitä, etteikö minusta olisi.
[/quote]
Ymmärrän, mutta halusin vain tehdä selväksi että homma ei ole mitään jutustelua ja kädestäpitoa. Rankkaa hommaa jossa kiitos on harvassa ja työtahti kova. Äitini ja sisareni ovat alalla ja heiltä olen kuullut.
Mä kans pähkäilen sosionomin opintojen jatkamista mutta palkka niin huono etten taida. Haen mieluummin keväällä opettajaksi opiskelemaan. Syyt mieluinen työ, parempi palkka ja parhaat lomat!