Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mielestänne loukkaavaa/alentuvaa kuvailla henkilöä hiljaiseksi?

Vierailija
26.03.2022 |

Tai ottaisitteko itse neutraalina vai huonona kommenttina?

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että äänekkäät ihmiset ottavat herkästi itseensä jos joku ei olekaan yhtä äänekäs heidän seurassaan.

Vaikuttaa siltä, että hiljaiset ihmiset pitävät ominaisuuttaan negatiivisena, vaikka se on muiden mielestä ihan neutraali juttu. Opetelkaa rakastamaan itseänne sellaisena kuin olette!

Introverttiys ja muiden huomioon ottaminen ovat minusta hienoja ominaisuuksia ihmisissä.

En ole kyllä tavannut koskaan hiljaista ihmistä, osaan ymmärtää ja kunnioittaa ihmisten erilaisuutta ja antaa tilaa. Moni "hiljainen ihminen" on avautunut luottamuksellisistakin asioista minulle, sillä olen empaattinen ja rauhallinen ihminen joka osaa kuunnella.

Vierailija
122/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hiljainen uusien ihmisten seurassa ja isossa porukassa. Ujo olen ollut aina, aikuiseksi kasvettua onneksi jo rohkeampi. Minä olen kikenut hiljaiseksi ja ujoksi kutsumisen aina negatiivisena. Koskaan sitä ei ole käytetty positiivisessa mielessä. Yksi esimerkki viime vuosilta on jäänyt ikävänä mieleen. Meille oli tullut töihin uusi tuöntekijä, jonka kanssa tulin alusta asti hyvin juttuun. Menimme pienellä työporukalla syömään uuden työntekijän kanssa. Normaalisti jutusteltiin ruokapöydässä kun hyvä tuttuni ja työkaverini alkoi täysin yllättäen pahoitellen selittää uudelle ryöntekijälle, että minä olen tällainen (hiljainen). Tyntui äärettömän loukkaavalta, en edes osannut puolustaa itseäni, niin häkeltynyt olin.

Tuli myös mieleen kun yläasteella ”kaverini” sanoi minulle, että oletko tiennyt, että puheliaammaksi voi oppia harjoittelemalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiljaisista hissukoista aina puhutaan ja se ei tunnu olevan kenenkään mielestä hyvä asia. 

No niinpä. Hiljainen ihminen ei välttämättä ole hissukka ollenkaan.  Hiljaisella ihmisellä voi olla hyvinkin selkeät mielipiteet, mutta ei tarvetta tuoda niitä esiin aina ja kaikkialla.

Vierailija
124/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Samaten äänekkääksi sanominen herättää tietynlaista negatiivista mielikuvaa. Tulee mieleen heti sellanen henkilö joka ei osaa käyttäytyä, suoltaa suusta mitä tahansa tilanteesta riippumatta.

Vierailija
125/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Samaten äänekkääksi sanominen herättää tietynlaista negatiivista mielikuvaa. Tulee mieleen heti sellanen henkilö joka ei osaa käyttäytyä, suoltaa suusta mitä tahansa tilanteesta riippumatta.

Äänekäs - hiljainen 

puhelias - ... vähäpuheinen?

Mutta harvemminhan hiljaisella tarkoitetaan sitä, että henkilö puhuisi todella hiljaisella äänellä. Vai?

Vierailija
126/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin minulle tuo on sanottu aina moitteena, joten en osaa ottaa hiljaiseksi sanomista kehuna tai edes neutraalina.

Vierailija
127/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ujo ja hiljainen vs vilkas ja puhelias. Ujo ja hiljainen ihminen sanoo harvoin mitään ja tuntuu tyytyvän lähinnä kuuntelijan rooliiin vaikka keskustelua yrittäisi ohjata häntä mahdollisesti kiinnostaviin aiheisiin.

Vilkas ja puhelias ihminen ottaa mielellään kontaktia muihin ja kommentoi asioita. Jos ei sano mitään,  eihän se toinen ihminen pystyy lukemaan ajatuksia tai vain tulkitsemaan eleitä ja ilmeitä. Kun kaksi vilkasta ihmistä juttelee, niin keskustelu rullaa eteenpäin luonnostaan ja aiheet vaihtuvat luontevasti.

Puhelias juoruaa yleensä muiden ihmisten asioita eteenpäin.

Vierailija
128/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äänekäs - hiljainen 

puhelias - ... vähäpuheinen?

Mutta harvemminhan hiljaisella tarkoitetaan sitä, että henkilö puhuisi todella hiljaisella äänellä. Vai?

Hienoa, että ymmärsit pointin.

Vierailija
129/130 |
26.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin sanoisi jollekin aina äänessä olevalle, että "Sinä olet niin meluisa ihminen, miksi olet tuollainen?" Kuulostaako neutraalilta tai positiiviselta?

Vierailija
130/130 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietyissä tilanteissa hiljaiseksi kutsuminen ei oo paha. Ite tykkään kaveristani joka osaa olla myös hiljaa, arvostaa mielipiteitään ja tuo ne julki kun tarve, ei öyhöttääkseen. Hän osaa kuunnella myös ja olen tätä hänen ihanaa hiljaisuuttaan kehunut.

Inhottaa kyllä kun jotkut ovat siskolleni sanonut että hän on hiljainen tai kysynyt, miks on vaan hiljaa?

Hän ei ole, hän on sosiaalinen  ja  puhelias, paitsi niille jotka puhuu, puhuu, puhuu ja mitään ei ole saanut sanotuksia. Minua kehutaan sosiaaliseksi ja puheliaaksi, mitä olenkin, siskonia hiljaiseksi ja vetäytyväksi, mitä hän ei ole. Se v*tuttaa.

Tämä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan