Kumman pitäisi oikeustajusi mukaan
saada suurempaa palkkaa, sairaanhoitajan vai luokanopettajan?
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:21"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:03"] Ope on maisteri. Hoitsu on amis. [/quote]Mielenkiintoinen mielipide sulla. [/quote] Totuus on joskus ihmeellistä, eikö?
[/quote]Missä se mielipide oli? Tossa oli vain faktat jotka kaikki tietää.
[/quote] Sun fakta on väärässä amiksen suhteen.
Sairaanhoitaja ei ole amis.Ja koulutuksella ei pitäisi olla siinä etuasemaa,vaan vastuulla.Mutta mun puolestani saisivat saada suunnilleen yhtä paljon.Molemmat tekee vastuullista työtä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:20"]
Kummankin pitää saada kunnon palkka. Ovat sen ansainneet.
[/quote]
Kun ei ole maksajia tälle "kunnon palkalle".
Kai nyt käsität, että jos kivikaudellakin kaikki olisi vaan pyörineet nuotion ympärillä, ( kuten hoitsut ja opet nykyään) eikä kukaan olisi käynyt metsästämässä niin nälkään oltaisiin kuoltu.
En nyt oikein tajua et miksi ihmeessä ihmiset olettavat sairaanhoitajien käyneen amiksen? Tuntuu et monellakin on tämä luulo.
Itse en siis ole sairaanhoitaja vaan lukiolainen, mutta arvostan suuresti kaikkia amk:n tai yliopiston käyneitä itse kun en usko pääseväni mihinkään.
Joo, ohishan tämä.
Osoittaa ihmiseltä täydellistä suhteellisuudentajun puutetta edes esittää aloittajan kysymystä. Asia on sama kun kysyy kumman tulee saada suurempi palkka hammashoitajan vai hammaslääkärin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:58"]Osoittaa ihmiseltä täydellistä suhteellisuudentajun puutetta edes esittää aloittajan kysymystä. Asia on sama kun kysyy kumman tulee saada suurempi palkka hammashoitajan vai hammaslääkärin.
[/quote]
Kuinka niin? Tietenkin lääkärin, mutta opettajat eivät kuitenkaan saa enemmän kuin hoitsut.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:28"]Sairaanhoitaja ei ole amis.Ja koulutuksella ei pitäisi olla siinä etuasemaa,vaan vastuulla.Mutta mun puolestani saisivat saada suunnilleen yhtä paljon.Molemmat tekee vastuullista työtä.
[/quote]
Sh on todellakin amis. Mutta olen samaa mieltä vastuusta. Sanoisin, että muuten sama palkka, mutta opettajalle vähän enemmän korkeamman koulutuksen takia.
Minulla sattuu olemaan nuo molemmat tutkinnot, olen kätilö/sh ja luokanopettaja. Kätilön tutkinto oli kyllä ihan rehellisesti vaativampi, kuin luokanopettajan tutkinto. Opintopisteitähän on yhtä paljon. Pelkällä sairaanhoitajalla on toki vähemmän. Molempien pitäisi saada riittävästi palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:58"]
Osoittaa ihmiseltä täydellistä suhteellisuudentajun puutetta edes esittää aloittajan kysymystä. Asia on sama kun kysyy kumman tulee saada suurempi palkka hammashoitajan vai hammaslääkärin.
[/quote] Ööh, kenen suhteellisuudentaju olikaan hukassa?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:28"]Sairaanhoitaja ei ole amis.Ja koulutuksella ei pitäisi olla siinä etuasemaa,vaan vastuulla.Mutta mun puolestani saisivat saada suunnilleen yhtä paljon.Molemmat tekee vastuullista työtä. [/quote] Sh on todellakin amis. Mutta olen samaa mieltä vastuusta. Sanoisin, että muuten sama palkka, mutta opettajalle vähän enemmän korkeamman koulutuksen takia.
[/quote] Ei todellakaan ole amis.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 18:04"]Suurinpiirtein sama palkka. [/quote] No ei kyllä ole suurinpiirtein samantasoinen koulutus.
[/quote]Palkka maksetaan tehdystä työstä ei koulutuksesta. Tässä on naisten suurin kompastuskivi työelämässä. Työn pitää tuottaa hyödykettä jotta siitä maksetaan. Insinöörin kuuluisi minusta saada samaa palkkaa myös em. rinnalla, mutta miehet ovat saaneet kautta aikojen parempaa palkkaa, kun osaavat tuoda esille hyödyllisyytensä.