Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

lapsen mahakipu, mikä avuksi?

Vierailija
09.09.2015 |

Eli 5 vuotias lapsi ja vatsa todella kipeä :/
Mikähän avuksi?
Kuumetta ei oikeastaan ole mutta on ihan sen oloinen että olisi.
Kiemurtelee kivusta :(
Kakalla on tänään käynyt ja ihan normaali kakka.
Navan kohdalla on särky. Ei kuulemma okseta eikä ole kakkahätä.
Olen ihan noviisi näissä vatsakipuasioissa!
Vanhin lapsi jo 11 vuotias mutta jostain syystä ollaan aina kaikki vatsataudit ym vältetty!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Umppari! Heti lääkäriin!!

Vierailija
22/29 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:56"]Minun stressini silloin johtui uuteen kaupunkiin muuttamisesta ja uudesta pikkuveljestä. Kun stressi loppui, loppui myös vatsakipu. Muistan, että äitini käytti minua useampaan otteeseen lääkärillä, ja kun kipuun ei löytynyt mitään fyysistä syytä oli diagnoosi stressi. Näin vanhemmalla iälläkin huolet yms. elämässä oirelevat vatsakipuna.
[/quote]

Tämä oli siis 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia ohjeita olen joskus itse saanut:

Umpisuolikipu:

1.     Kipu tuntuu navan ja lapsen oikean jalan ja vatsan yhtymäkohdan puolivälissä. Huokun sinä katsot tilannetta, silloin katsot lapsen navan ja vasemman jalan puolelta. Eli jos ajattelet lapsen vatsaa kellotauluna, jossa navasta lähtevät viisarit, umpisuolen kipu tuntuu siinä kohtaa missä pikku viisarin kärki on, kun kello näyttää 8. 

2.    Jos kyseessä on umpisuoli, kinkkaaminen yhdellä jalalla usein tuntuu mahdottomalta.

Muissa kivuissa esim. jännityksessä vatsalla lämmin froteepyyhe (esim. lämpöiseen veteen kastettu ja nihkeäksi puristeltu), jonka päälle kannattaa laittaa toinen  (kuiva) pyyhe, jotta lämpö pysyisi pidempää. Lämpöpullo on tässä oiva vaihtoehto nihkeälle pyyhkeelle.

Huonosti sulaneen ruoan aiheuttama kipu:

Lämmin suihku vatsalle.

Lämpö rentouttaa vatsaa ja auttaa useissa vatsakivuissa.

Vierailija
24/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötä lapselle: raakaa keräkaalia, raakaa lanttua, papuja, hernekeittoa, kaalikeittoa ruisleipää. Nämä auttavat hyvin.

Vierailija
25/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoisin, että aloittaja on jo tähän kuusi vuotta vanhaan ketjuun keksinyt jonkin ratkaisun.

Vierailija
26/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tenttaa mitä on syönyt..

maski ja puolikas tuplasuklaa

Vierailija
27/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella syöpä se kuolee nopeasti.

Vierailija
28/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan särkylääkettä vatsakipuun ellei ole syystä varma tieto!!!Sen alla voi vaikka umpparikipu pahentua pahaksi. Heti lääkäriin ja tulehdusarvot testattavaksi. Sama koskee muuten aikuisia myös.

Vierailija
29/29 |
09.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että aloittaja on jo tähän kuusi vuotta vanhaan ketjuun keksinyt jonkin ratkaisun.

:-D