Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen tehnyt tänään viisi lastensuojeluilmoitusta.

Vierailija
09.09.2015 |

Tässäpä kohteet:

1) Puolituttu yh, joka käyttää alkoholia lastensa (3 ja 5v) läsnä ollessa usein, ei mitään räkäkännejä ja lapset tulevat hoidetuksi mutta selkeästi huppelissa on, ja tämä on toistuvaa.

2)Sukulaisäiti, joka tukistaa 6-vuotiasta erityislastaan, ihan vieraidenkin läsnä ollessa. Samaa tekee perheen isä.

3) Naapurin nuori äiti, joka huutaa uhmailevalle taaperolleen usein että "nyt jos et oo hiljaa niin äiti soittaa poliisit hakemaan sut pois!"

4) Kaveriperhe, jossa molemmilla vanhemmilla jonkin sortin mt-ongelmaa. Heillä konttausikäinen vauva, ja koti on aivan siivottomassa kunnossa, kun kumpikaan ei jaksa siivota (olen tarjoutunut avuksi joskus, mutta "ei kannettu vesi kaivossa pysy"). Lattialla kaikkea vaarallista lapsen saada käsiin.

5) Tuttu yh, joka ei käytännössä jaksa kuin nukkua. Heillä käy kunnan maksama perhetyöntekijä 2 x vko, jolle äiti esittää reippaampaa kuin oikeasti onkaan. Ei siivoa, ei laita ruokaa, ei leiki, ei lue, ei vie lasta ulos. Lapsi 2v katsoo piirrettyjä aamusta iltaan ja syö jäätelöä/sipsejä ne päivät, kun kotiapu ei käy.

Jatkoin listaa pidemmälle lähipiiristä, ja huomisellekin riittäisi vielä soitettavaa. Toivottvasti kaikki perheet saavat apua!

Huomatkaa tekin lasten hätä ympärillänne!!

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se hassua, kun ap:lla on noin monia ongelmatapauksia ympäriillään, kun minulla ei ole ainuttakaan...

Vierailija
82/85 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 08:58"]

On se hassua, kun ap:lla on noin monia ongelmatapauksia ympäriillään, kun minulla ei ole ainuttakaan...

[/quote]

Useinhan ne keskittyykin samoille alueille, esim levottomiin lähiöihin. Sinänsä en ymmärrä palstan asennetta, että ls-ilmoitus olisi joku kiusa tai rangaistus. 

Ap:han mainitsi käyneensä auttamassa naapurin yh-äitiä, mikä minusta on oikein hienoa. joten tuskin kovin pahantahtoinen on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:51"]

Kiitos kyysmästä, ehdin minä toki paljon muutakin tehdä, ei se soitto vie kuin muutaman minuutin päivästä :) Ehdin harrastaa ja tehdä vapaaehtoistyötä, mutta nyt tämä päätös ottaa lasten asiat oikein sydämen asiaksi, tuntuu oikealta, joten priorisoin sitä. Kaikki ilmoitukset tutkitaan, joten ei haittaa - sehän on vain hyvä! - jos joku huolistani todetaan aiheettomaksi. Mutta parempi näin, kuin olla ilmoittamatta. Eikö totta. ap

[/quote]

Jos nyt ap olet oikeasti tosissasi, etkä huviksesi tänne kirjoittele kaikenlaista. niin oletko tullut ajatelleeksi sitä, että ihmisten elämä ei ole täydellistä ja ihan jokaisesta perheestä pitäisi joskus tehdä lastensuojeluilmoitus. Jos tuollaiselle linjalle lähtee. Olemme kaikki joskus väsyneitä. Joskus korotamme ääntä, emme tee lämmintä ruokaa iltapäivällä, isompi lapsi saattaa vahtia pienempää kun äiti juoksee vaikkapa kakalle jne.

Jos et ole provo, niin ymmärrätkö miten paljon tuskaa voit aiheuttaa typerällä lastensuojeluilmoituksella sellaiselle perheelle, joka on ihan tavallinen ja hyvä, mutta väsynyt (mitä lapsiperheet kaikki joskus ovat)? Ymmärrätkö, että voit aiheuttaa perheelle, joka pärjää kaiken väsymyksen keskellä ihan kunnilla, syöksykierteen häpeän ja huononvanhemmuudentunteen noidankehään, kun heille soitetaan lastensuojelusta ja epäillään? Eihän siinä ole mitään järkeä. Lastensuojelutapaukset ovat oikeasti rankkoja tapauksia, ei niitä voi poimia ympäriltään jokaisesta tavallisesta perheestä.

Vierailija
84/85 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja -sos.tt ovat muuten sama henkilö, työssään turhautunut sossu joka on kasannut eteensä tulleista tapauksista kivan pikku provon päivänsä piristykseksi.

Että älkää tätä ketjua turhan sydämmellä ottako. 

Vierailija
85/85 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 17:29"]

Olen ollut 20 v terveyskeskuslääkärinä, ja tehnyt sinä aikana kaksi lastensuojeluilmoitusta. Kerran tosin kävi kaksi esiteiniä humalassa, kun toisella oli pikku tapaturma käynyt, olisi tietysti pitänyt tehdä lastensuojeluilmoitus, mutta päätin olla tekemättä. Minusta noista ap:n kertomista olisi lastensuojeluilmoitus aiheellinen vain siinä tapauksessa, jossa erityislasta pahoinpideltiin. 

Olen ollut myös neuvolalääkärinä, ja terkkari teki kerran lastensuojeluilmoituksen sijoitetusta lapsesta, jota pahoinpideltiin ja kohdeltiin kaltoin sijoitusperheessään. Sosiaalityöntekijät vain tuhauttelivat neniään, ja ihmettelivät, miksi tällaisesta nyt lastensuojeluun ilmoitetaan. 

[/quote]

jännä, että olet terveyskeskuksessa lääkärinä, etkä tunne suomen lakia? kuristusväkivalta on laitonta ja lasta ei saa tukistaa. se on väärin, yhtä väärin kuin lapsen hakkaaminen silitysraudalla. oletkohan väärällä alalla? vai eettiset periaatteet unohtuneet?

[/quote]Luetun ymmärtäminen hakusalla?