Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tehnyt tänään viisi lastensuojeluilmoitusta.

Vierailija
09.09.2015 |

Tässäpä kohteet:

1) Puolituttu yh, joka käyttää alkoholia lastensa (3 ja 5v) läsnä ollessa usein, ei mitään räkäkännejä ja lapset tulevat hoidetuksi mutta selkeästi huppelissa on, ja tämä on toistuvaa.

2)Sukulaisäiti, joka tukistaa 6-vuotiasta erityislastaan, ihan vieraidenkin läsnä ollessa. Samaa tekee perheen isä.

3) Naapurin nuori äiti, joka huutaa uhmailevalle taaperolleen usein että "nyt jos et oo hiljaa niin äiti soittaa poliisit hakemaan sut pois!"

4) Kaveriperhe, jossa molemmilla vanhemmilla jonkin sortin mt-ongelmaa. Heillä konttausikäinen vauva, ja koti on aivan siivottomassa kunnossa, kun kumpikaan ei jaksa siivota (olen tarjoutunut avuksi joskus, mutta "ei kannettu vesi kaivossa pysy"). Lattialla kaikkea vaarallista lapsen saada käsiin.

5) Tuttu yh, joka ei käytännössä jaksa kuin nukkua. Heillä käy kunnan maksama perhetyöntekijä 2 x vko, jolle äiti esittää reippaampaa kuin oikeasti onkaan. Ei siivoa, ei laita ruokaa, ei leiki, ei lue, ei vie lasta ulos. Lapsi 2v katsoo piirrettyjä aamusta iltaan ja syö jäätelöä/sipsejä ne päivät, kun kotiapu ei käy.

Jatkoin listaa pidemmälle lähipiiristä, ja huomisellekin riittäisi vielä soitettavaa. Toivottvasti kaikki perheet saavat apua!

Huomatkaa tekin lasten hätä ympärillänne!!

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että välität!

Vierailija
2/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku? Ihan oikealla asiallahan ap on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh...

Vierailija
4/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehditkö tehdä päivän aikana muuta? + Omituisen paljon epämääräistä sakkia sulla tuttuina.

Vierailija
5/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, ap, muuta hommaat?

Vierailija
6/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi kohta kolme on vähintään naurettava syy.. Mitähän apua tää äiti esim saa? Tuollaisella pelleilyllä lastensuojelun aika on pois niiltä perheiltä ja lapsilta jotka apua kipeästi tarvitsevat.

Vierailija
7/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tetkö kaikki ilmoitukset kerralla vai soititko aina uudestaan, että hei minä taas täällä. Pikkusen syö kyllä omaa uskottavuuttasi anyway..

Vierailija
8/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi ykkönen ei nyt ehkä ollut lastensuojelun ilmoituksen aihe.

Vierailija
9/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 jatkaa vielä. Välillä vanhemmuudessa on aikoja jolloin kaikki ei suju oppikirjojen mukaan, mutta ei siinä lasu-ilmoitukset mitään auta.

Vierailija
10/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomisella listalla ekana on naapuriperhe, jossa äiti jättää liki päivittäin 6- ja 7-vuotiaat vahtimaan alle parivuotiasta pikkusisarta kerrostalon pihalle puistoon (ikkunasta ei ole edes näkyvyyttä sinne), pariksi tunniksikin kerrallaan.

Sitten soitan myös tutusta perheestä, jossa lemmikkejä (kissoja, koiria, kaneja) yhteensä liki 10, kämppä on kuin läävä kun ulosteita ei siivota tarpeeksi usein, ja kolmivuotias sekä 1-vuotias siellä kaiken suoraan sanottuna paskan keskellä.

Kaikki ilmoitukset teen omalla nimelläni. Olen päättänyt alkaa paremmaksi ihmiseksi ja välittäväksi lähimmäiseksi, ja listoja tehdessäni suorastaan järkytyin kuinka paljon pahoinvointia ja epämääräisiä oloja joissa lapset joutuu kasvamaan löytyy jo ihan minun tuttavapiiristäni :( ap

Vierailija
11/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisessa seurassa kyllä liikut, jos noin paljon ongelmatapauksia on lähipiiriin siunaantunut.

Vierailija
12/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan ykkönenkään mikään syy. Just tollasten tyyppien takia lastensuojelun aika menee turhuuteen.

Vierailija
13/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että sulla itselläs ainakaan on lapsia. Sen verran kapee on perspektiivisi. Oletko esim. Kaiket päivät vahtimassa tapausta nro 5?

Vierailija
14/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:44"]Huomisella listalla ekana on naapuriperhe, jossa äiti jättää liki päivittäin 6- ja 7-vuotiaat vahtimaan alle parivuotiasta pikkusisarta kerrostalon pihalle puistoon (ikkunasta ei ole edes näkyvyyttä sinne), pariksi tunniksikin kerrallaan.

Sitten soitan myös tutusta perheestä, jossa lemmikkejä (kissoja, koiria, kaneja) yhteensä liki 10, kämppä on kuin läävä kun ulosteita ei siivota tarpeeksi usein, ja kolmivuotias sekä 1-vuotias siellä kaiken suoraan sanottuna paskan keskellä.

Kaikki ilmoitukset teen omalla nimelläni. Olen päättänyt alkaa paremmaksi ihmiseksi ja välittäväksi lähimmäiseksi, ja listoja tehdessäni suorastaan järkytyin kuinka paljon pahoinvointia ja epämääräisiä oloja joissa lapset joutuu kasvamaan löytyy jo ihan minun tuttavapiiristäni :( ap
[/quote]
Oot kyl tyhmä aasi

Vierailija
15/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:41"]

Tetkö kaikki ilmoitukset kerralla vai soititko aina uudestaan, että hei minä taas täällä. Pikkusen syö kyllä omaa uskottavuuttasi anyway..

[/quote]

Jos oli sama alue, niin ilmoitin kerralla, mutta kaikki eivät olleet saman lasun piirissä, jolloin tarvitsi soittaa useampaan paikkaan. Suhtauduttiin oikein asiallisesti ja kiitettiin että soitin. ap

Vierailija
16/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta häkki heiluu 

Vierailija
17/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan sekopää.

Vierailija
18/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kylläpä sinä ap nyt olet ollut reipas. Varmaankin saat viimeistään joulun alla lastensuojelun suuren kunnimerkin röyhelörusetilla. Harvalla on aikaa tai halua kyylätä naapureita, sukulaisia ja tuttavia noin uskollisesti. Hankkisit sinäkin elämän!

Vierailija
19/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kyysmästä, ehdin minä toki paljon muutakin tehdä, ei se soitto vie kuin muutaman minuutin päivästä :) Ehdin harrastaa ja tehdä vapaaehtoistyötä, mutta nyt tämä päätös ottaa lasten asiat oikein sydämen asiaksi, tuntuu oikealta, joten priorisoin sitä. Kaikki ilmoitukset tutkitaan, joten ei haittaa - sehän on vain hyvä! - jos joku huolistani todetaan aiheettomaksi. Mutta parempi näin, kuin olla ilmoittamatta. Eikö totta. ap

Vierailija
20/85 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:48"]Kohta häkki heiluu 
[/quote]Ai kanahäkki?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme