Miksi sunnuntailta pitäisi saada korvausta?
Eikös valtio ja kirkko ole erotettu toisistaan? Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin, ei siinä ole mitään pyhää. Kaikki pyhälisät pitäisi lopettaa, kaikki kirkolliset vapaat saman tien. Ja sopia lisien suuruinen palkankorotus aloille joihin tuo vaikuttaa ja sopia lomapäivien määrä riittäväksi ilman mitään hulluja jeesuksen astumispäiviäkin.
Kommentit (56)
On fiksumpi sopia niin, että jos työpaikalla on esim. Jouluaattona kauempaa muuttaneita ihmisiä, jotka eivät pääse kotiseudulle joulua viettämään, voivat sitten silloin olla töissä ja saavat siitä kunnon korvauksen.
Kuin että kirjoitettaisiin YH-äidin nimi listaan jouluaattona? Tajuaahan tuon jokainen, jos järjellä ajattelee.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:56"]Alapeukuttaja selitä! Miksi yksi päivä viikossa on muka niin paljon erikoisempi kuin muut? [/quote] Mulla on muutakin elämää kuin työ. Esim. perhe ja ystävät. Pyhät pyhitetään heille tai sitten jos töissä ollaan, siitä kuuluu maksaa tupla palkka. Työ ei voi olla koko elämä. Jos pyhiä ei enää ole, milloin on aikaa sosiaaliselle elämälle? [/quote]Olisihan niitä vapaapäiviä yhtä paljon kuin ennenkin. [/quote] Vapaapäivät osuvat varmasti yhtä hyvin yksiin kun kukin pitää ne miten sattuun?
[/quote]Nehän voi sopia sitten. "Otetaanko viikon 38 lomat ke ja to? Kun ke olisi Sepulturan keikka ja se loppuu vasta kolmelta yöllä". Niin kuin näin.
[/quote] :D Joo että puoli vuotta saa suunnitella koska keretään kahvittelemaan ystäväporukalla seuraavan kerran?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:56"]Alapeukuttaja selitä! Miksi yksi päivä viikossa on muka niin paljon erikoisempi kuin muut? [/quote] Mulla on muutakin elämää kuin työ. Esim. perhe ja ystävät. Pyhät pyhitetään heille tai sitten jos töissä ollaan, siitä kuuluu maksaa tupla palkka. Työ ei voi olla koko elämä. Jos pyhiä ei enää ole, milloin on aikaa sosiaaliselle elämälle?
[/quote]Olisihan niitä vapaapäiviä yhtä paljon kuin ennenkin.
[/quote] no nelihenkisen perheen vapaapäivät ei kovin usein välttämättä kohtaa, jos molemmat vanhemmat on vuorotyössä ja koululaisetkin olisi ti-la koulussa ja toinen su-ke ja to-pe.
Oma napa on se ainoa. Tervetuloa ap tekemään sunnuntaita.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:56"]Alapeukuttaja selitä! Miksi yksi päivä viikossa on muka niin paljon erikoisempi kuin muut? [/quote] Mulla on muutakin elämää kuin työ. Esim. perhe ja ystävät. Pyhät pyhitetään heille tai sitten jos töissä ollaan, siitä kuuluu maksaa tupla palkka. Työ ei voi olla koko elämä. Jos pyhiä ei enää ole, milloin on aikaa sosiaaliselle elämälle? [/quote]Olisihan niitä vapaapäiviä yhtä paljon kuin ennenkin. [/quote] Vapaapäivät osuvat varmasti yhtä hyvin yksiin kun kukin pitää ne miten sattuun?
[/quote]Nehän voi sopia sitten. "Otetaanko viikon 38 lomat ke ja to? Kun ke olisi Sepulturan keikka ja se loppuu vasta kolmelta yöllä". Niin kuin näin.
[/quote] juu, ne varmaan saisi ihan itse päättää niinkuin nytkin.... NOT.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:16"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:03"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:56"]Alapeukuttaja selitä! Miksi yksi päivä viikossa on muka niin paljon erikoisempi kuin muut? [/quote] Mulla on muutakin elämää kuin työ. Esim. perhe ja ystävät. Pyhät pyhitetään heille tai sitten jos töissä ollaan, siitä kuuluu maksaa tupla palkka. Työ ei voi olla koko elämä. Jos pyhiä ei enää ole, milloin on aikaa sosiaaliselle elämälle? [/quote]Olisihan niitä vapaapäiviä yhtä paljon kuin ennenkin. [/quote] Vapaapäivät osuvat varmasti yhtä hyvin yksiin kun kukin pitää ne miten sattuun? [/quote]Nehän voi sopia sitten. "Otetaanko viikon 38 lomat ke ja to? Kun ke olisi Sepulturan keikka ja se loppuu vasta kolmelta yöllä". Niin kuin näin. [/quote] :D Joo että puoli vuotta saa suunnitella koska keretään kahvittelemaan ystäväporukalla seuraavan kerran?
[/quote]Tehdäänkö teillä listat puoli vuotta etukäteen? Meillä onneksi vain muutama viikko. Ja vuoroja (ja lomapäiviä) voi vaihdella toisten kanssa tarpeen mukaan: kunhan vuoroissa vain on aina tarpeeksi väkeä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:03"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 14:56"]Alapeukuttaja selitä! Miksi yksi päivä viikossa on muka niin paljon erikoisempi kuin muut? [/quote] Mulla on muutakin elämää kuin työ. Esim. perhe ja ystävät. Pyhät pyhitetään heille tai sitten jos töissä ollaan, siitä kuuluu maksaa tupla palkka. Työ ei voi olla koko elämä. Jos pyhiä ei enää ole, milloin on aikaa sosiaaliselle elämälle?
[/quote]Olisihan niitä vapaapäiviä yhtä paljon kuin ennenkin.
[/quote] no nelihenkisen perheen vapaapäivät ei kovin usein välttämättä kohtaa, jos molemmat vanhemmat on vuorotyössä ja koululaisetkin olisi ti-la koulussa ja toinen su-ke ja to-pe.
[/quote] Ei nää herrat ymmärrä rahvaan ongelmia. Kultalusikka kun on hanuriin kerran eksynyt, ei sieltä takaisin tule.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:04"]
Sunnuntailisä on korvaus siitä, että et voi viettää aikaa perheesi kanssa, et kyläillä sukulaistesi luona tai tavata ystäviäsi, osallistua erilaisiin vapaa-ajan rientoihin, kulttuuri- ja urheilutapahtumiin yms., jotka järjestetään useimmiten juuri viikonloppuna, koska silloin suurimmalla osalla ihmisistä on vapaata. Ei siinä ole nytkään mitään tekemistä pyhien kanssa, vaan ihmisten normaalin elämänrytmin.
[/quote]
Jep, vähän kuin Suomen fudiksen EM-karsinta tai koriksen EM pelit... Liigakin alkaa sunnuntaina. Pursiseuran keskiviikkokisatkin pidetään lauantaisin... Minä päivänä suomalaiset heitti keppiä MM-kisoissa? Muuten! Kohta alkaa suomen koripallopeli, onkohan tänään sunnuntai <3
[/quote]
Tarkoitin kyllä koko päivän tai pari päivää kestäviä festareita, lasten (ja aikuisten) turnauksia ja muita vastaavia tapahtumia, vitsiniekka. Kalevan kisatkin järjestetään jostain syystä viikonloppuna, samoin yleisurheilumaaottelu Suomi-Ruotsi. Minullakin on kahden eri harrastuksen piirissä molemmilla vuosittainen valtakunnallinen kaksi- tai kolmepäiväinen tapahtuma, yllättäen viikonloppuna.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:03"]
[/quote]
Iltaisin ja sovittuina päivinä. En minä ole sunnuntaina kotona odottelemassa josko perhe ja ystävät tulisivat tai olisivat paikalla. Ne tapaamiset sovitaan tavatessa, soitellessa tai facebookissa. Ennen oli toinen juttu, kun ei ollut puhelinta ja kaupassakaan ei tavattu. Silloin piti tavata kirkonmäellä sunnuntaisin.
[/quote]
Kun suku on parin-kolmensadan kilometrin päässä niin ei niitä käydä iltaisin tapaamassa. Eikä laajoja harrastetapaamisia voi järjestää arki-iltaan, kun osa tulijoista saapuu paikalle toiselta puolelta Suomea.
Koska Jeesus käski pyhittään lepopäivän ja kun se meneekin töissä niin saa vähän ylimääräistä rahallista korvausta huonosta omatunnosta Jeesusta kohtaan
Eikö kukaan kuuntele Häkämiestä ja Sipilää, nyt luodaan UUSIA TYÖPAIKKOJA, ei työssä ole pakko käydä, aina on vaihtoehtoja ja UUSIA tulijoita riittää avautuville työpaikoille.
SIKSI ETTÄ SUOMI ON KRISTILLINEN YHTEISKUNTA JA KAIKKI SUOMALAISET OVAT KUULIAISIA HERRAA PELKÄÄVIÄ JUMALAN ALAISIA. SUOMEN KANSA TAHTOO KUNNIOITTAA JUMALAA JA JUMALAN LUOMISTYÖTÄ PYHITTÄMÄLLÄ SUNNUNTAIKORVAUKSEN.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:35"]
Eikö kukaan kuuntele Häkämiestä ja Sipilää, nyt luodaan UUSIA TYÖPAIKKOJA, ei työssä ole pakko käydä, aina on vaihtoehtoja ja UUSIA tulijoita riittää avautuville työpaikoille.
[/quote]Mua kiinnostaa että miten niitä työpaikkoja tulee? Esim hoitoalalla lomia vähennetään = tarvitaan vähemmän sijaisia ja pätkätyöläisiä = tarvitaan vähemmän ihmisiä hoitamaan samat työt.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:38"]
[/quote]Mua kiinnostaa että miten niitä työpaikkoja tulee? Esim hoitoalalla lomia vähennetään = tarvitaan vähemmän sijaisia ja pätkätyöläisiä = tarvitaan vähemmän ihmisiä hoitamaan samat työt.
[/quote]
Kyllä niitä tulee, ja niillä ehdoilla, jotka eivät teille muutamille kelpaa.
Näin paperiteollisuudessa!
Vuoro- ja saunalisät
Työehtosopimuksen 17 §:n ja 19 §:n mukaan saunalisän ja vuorolisien suuruus määritellään paperiteollisuuden palkkatilaston edellisen vuoden neljännen neljänneksen 5- ja 6-sarakkeiden yhteenlasketusta keskituntiansiosta.
Edellä mainitun perusteella liitot ovat todenneet lisien suuruudet seuraaviksi:
Vuoro- ja saunalisät 5.10.2015 alkaen
Iltavuorolisä 128 senttiä
Yövuorolisä 228 senttiä
Saunalisä 414 senttiä
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:09"]
Valtiota ja kirkkoa ei ole erotettu toisistaan, ev. lut on Suomen valtion virallinen uskonto.
[/quote]Jos näin on, niin eikö jumalauta olisi jo aika??
[/quote]
Ei. Siitäkin huolimatta, että ihmisiä kuuluu kirkkoon vähenemässä määrin, me elämme kristillisten arvojen mukaan. Ja hyvä niin. Kohta tässä maassa on islaminuskoisia huomattavasti enemmän kuin kristittyjä, joten meidän kannattaa kaikin voimin pitää kiinni omasta kulttuuristamme ja uskonnosta.
Ateisti
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:41"]
[/quote]
[/quote]Selitäpä nyt tyhmälle. Miten niitä tulee? Kun minun järkeni sanoo, että kun samat tai harvemmat ihmiset tekevät entistä enemmän töitä pienemmällä palkalla, ei tarvetta lisätyövoimalle ole. Voipa jopa pistää muutaman lisää pihalle.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:09"]
Valtiota ja kirkkoa ei ole erotettu toisistaan, ev. lut on Suomen valtion virallinen uskonto.
[/quote]Jos näin on, niin eikö jumalauta olisi jo aika??
[/quote]
Ei. Siitäkin huolimatta, että ihmisiä kuuluu kirkkoon vähenemässä määrin, me elämme kristillisten arvojen mukaan. Ja hyvä niin. Kohta tässä maassa on islaminuskoisia huomattavasti enemmän kuin kristittyjä, joten meidän kannattaa kaikin voimin pitää kiinni omasta kulttuuristamme ja uskonnosta.
Ateisti
[/quote]Jos olet ateisti, sinulla ei ole uskontoa. Minä en ainakaan ole kristitty eikä kristinusko ole minun uskontoni. T: toinen ateisti
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:41"]
[/quote]
[/quote]Selitäpä nyt tyhmälle. Miten niitä tulee? Kun minun järkeni sanoo, että kun samat tai harvemmat ihmiset tekevät entistä enemmän töitä pienemmällä palkalla, ei tarvetta lisätyövoimalle ole. Voipa jopa pistää muutaman lisää pihalle.
[/quote]
Kuuntelepa tarkemmin Häkämiestä niin selviää.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 15:16"]