Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei minullekaan kukaan maksa

Vierailija
09.09.2015 |

palkkaa silloin kun sairastan.
Kelasta saisi neljännen päivän jälkeen hakea sairauspäivärahaa. Mutta enpä ole eläissäni neljää saikkupäivää putkeen pitänyt.
Terveisin,
yksityisyrittäjä

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjyys on oma valintasi. Tulepa sitten kertomaan kuinka monta sairauspäivää olet pitänyt kun olet sairastunut esim syöpään.

Vierailija
22/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:05"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:44"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:34"]Aivan, nämä on yrittäjien riskejä. Yrittäjän ja palkansaajan asemat ei ole monilla muillakaan tavoilla identtiset. Pointtisi? [/quote] Että aika kova poru YHDESTÄ päivästä. [/quote] Ison perheen äitinä se yksi päivä voi olla monta. [/quote] Mitä tarkoitat? Yksi palkaton päivä on yksi päivä, vaikka lapsia olisi kymmenen.

[/quote] No niin, nyt kun vähän laajennat ajatteluasi, niin pääset ehkä siihen mihin hallitus linjatessaan näitä asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:45"]

Minulle taas ei makseta yhtään sen enempää palkkaa jos firma tekee suuret voitot. Enkä saa mitään osuutta jos omistaja myy firman pois kovaan hintaan. T: Palkkatyöläinen

[/quote]

Osakkeita voi aina ostaa, jos yhtiösi on pörsissä. 

[/quote]

Osakkeita voi myös ostaa, vaikka firma ei olisi pörssissä. Ei tosin aina. Fiksu omistaja on kyllä valmis osakkeita myymään.

Vierailija
24/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:45"]Minulle taas ei makseta yhtään sen enempää palkkaa jos firma tekee suuret voitot. Enkä saa mitään osuutta jos omistaja myy firman pois kovaan hintaan.

T: Palkkatyöläinen
[/quote]
Bonuksenahan nuo tuotantopalkkiot ja voitot korvataan.
Palkkatyöläinen, joka saa joka kk bonusta

Vierailija
25/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:51"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:45"]Minulle taas ei makseta yhtään sen enempää palkkaa jos firma tekee suuret voitot. Enkä saa mitään osuutta jos omistaja myy firman pois kovaan hintaan. T: Palkkatyöläinen [/quote] Sieltähän se totuus löytyy "firma tekee suuret voitot ja firma myydään kovaan hintaan". Todellisuus on vain pienyrittäjillä usein kovin erilainen. Kovasti pitää töitä tehdä, joskus jopa hieman sairaana, toisilla aloilla aina viikonloppuna. Mutta sellaista se vaan on.

[/quote]

Tähän voisi tyhmempi sanoa, että mene töihin toiselle, jos se niin ruusuiselta kuulostaa.
[/quote]
Minut on YT:ssä potkittu pihalle ja otettu takaisin samaan firmaan toiminimellä.
Ymmärrän ettet voi ymmärtää pienyrittäjän asemaa esim. tällaisessa tilanteessa.

Vierailija
26/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:45"]

Minulle taas ei makseta yhtään sen enempää palkkaa jos firma tekee suuret voitot. Enkä saa mitään osuutta jos omistaja myy firman pois kovaan hintaan. T: Palkkatyöläinen

[/quote]

Pitäisikö sinun sitten neuvotella paremmat ehdot?! Minulla on yhtiön tuloksen perustava tulospalkka kerran kuukaudessa (toki ei tule joka kk) ja kerrran vuodessa sen lisäksi vielä tulospalkkio, jos olen saavuttanut sopimuskessa olevat tavoitteet, jotka on sovittu tavoitekeskusteluissa.

Vierailija
27/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:46"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:44"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:34"]Aivan, nämä on yrittäjien riskejä. Yrittäjän ja palkansaajan asemat ei ole monilla muillakaan tavoilla identtiset. Pointtisi? [/quote] Että aika kova poru YHDESTÄ päivästä.

[/quote]Nyt puhutaan periaatteesta, jolla hallitus muttaa muiden sopimia sääntöjä.

[/quote]

Hallituksella on vastuu koko maasta, ay-liikettä ei kiinnosta kuin oma perse ja lakkoilu. 

Vierailija
28/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:09"]Yrittäjyys on oma valintasi. Tulepa sitten kertomaan kuinka monta sairauspäivää olet pitänyt kun olet sairastunut esim syöpään.
[/quote]
Suomi nousuun yrittämällä!

Vierailija
29/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:12"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:07"][quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:51"] [quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:45"]Minulle taas ei makseta yhtään sen enempää palkkaa jos firma tekee suuret voitot. Enkä saa mitään osuutta jos omistaja myy firman pois kovaan hintaan. T: Palkkatyöläinen [/quote] Sieltähän se totuus löytyy "firma tekee suuret voitot ja firma myydään kovaan hintaan". Todellisuus on vain pienyrittäjillä usein kovin erilainen. Kovasti pitää töitä tehdä, joskus jopa hieman sairaana, toisilla aloilla aina viikonloppuna. Mutta sellaista se vaan on. [/quote] Tähän voisi tyhmempi sanoa, että mene töihin toiselle, jos se niin ruusuiselta kuulostaa. [/quote] Minut on YT:ssä potkittu pihalle ja otettu takaisin samaan firmaan toiminimellä. Ymmärrän ettet voi ymmärtää pienyrittäjän asemaa esim. tällaisessa tilanteessa.

[/quote]

Ainaista valitusta teiltä... en todellakaan ymmärrä tuota valitusta

Vierailija
30/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että syytellään valtiota, ei auta. On totta, että se vaikuttaa yrittäjyyteen ja yrityksen pyörittämiseen, mutta valtio ei meitä pelasta. Yleisesti tyydytään liian vähään, eikä olla valmiita näkemään vaivaa tavoitteiden saavuttamiseksi. Kun tulee ensimmäinen vaikeus, aletaan voivottelemaan ja syyttelemään.Suomessa on kuitenkin mielestäni hyvä tukiverkosto yrittäjille, se mitä sieltä saa irti riippuu vain siitä miten sitä itse vaatii.

Vierailija
31/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ei minulla, niin ei kenellekään toisellekaan? Jos jollakin on jotain hyvää niin se pitää poistaa sen sijaan että pyrkisi itse vaikuttamaan että omat ( ja muiden) olosuhteet parantuisivat?

Vierailija
32/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:24"]Koska ei minulla, niin ei kenellekään toisellekaan? Jos jollakin on jotain hyvää niin se pitää poistaa sen sijaan että pyrkisi itse vaikuttamaan että omat ( ja muiden) olosuhteet parantuisivat?
[/quote]
Ihana ajatus, mutta kun vähästä jaetaan, niin ei tuo yhden päivän palkaton sairasloma ihan kohtuuton ehdotus ole.

Vierailija
33/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajattele ap, että jos palkkaat työntekijän, niin sunkaan ei tarvi maksaa.

Vierailija
34/34 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 13:36"]Mutta ajattele ap, että jos palkkaat työntekijän, niin sunkaan ei tarvi maksaa.
[/quote]
Kuule, en palkkaa, älä pelkääkään.
t. ap