Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nuorilla ylipainoisilla naisilla norsumaiset jalat?

Vierailija
09.09.2015 |

Olen nyt törmännyt tähän ilmiöön muutamaan otteeseen tuolla keskustassa. Nyt kun vielä ollut melko lämmintä päivisin niin nämä korostuu mekoissa tai lyhyissä leggingseissä, eli arviolta noin 20-30v. naiset jotka ylipainoisia niin heillä saattaa olla suht normaalin näköiset kasvot ilman kaksos- ja kolmosleukoja ja ilman ylimääräistä hyllymistä poskissa ja kaulatkin erottuvat, olkapäät normaalilevyiset ja käsivarret vain hieman turvonneet samoin kuin vatsa, mutta se pinkeän näköinen runsas turvotus on lähinnä vyötäröstä alaspäin eli reisissä, pohkeissa ja nilkoissa. Eli koivet on käytännössä reisistä asti ylhäältä alas nilkkoihin saman näköiset kuin norsulla eli ympärysmitta sama ja nilkat niin paksut ettei jalkaterää meinaa näkyä niiden alta. Oletteko huomanneet samaa?

Aiheuttaako tuota ylipainon lisäksi joku sairaus, liian suolainen ruoka?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä kysymyksiä.

Vierailija
2/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sulla ongelmat..Hyvä ettei elämässäs oo isompia ongelmia kun joudat tollasia mietiskelemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on läskejä

Vierailija
4/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi norsujalkaa jo vastasi ap:n viestiin, mutta meni vähän asian vierestä.

Vierailija
5/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi kysellä kuin pilkataksesi?

Vierailija
6/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun läskin kertymisen paikkaa ei valitettavasti voi itse määräillä.

Vierailija
7/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jalkojen norsumainen paksuus on joku nestekiertosairaus tai jotain. En muista sairauden nimeä ja toki sen syntyyn liittyy valtava ylipainokin.

Vierailija
8/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lymfodeemaa? Mahtaisiko liikkumattomuus selittää asiaa, nykyisin moni nököttää neljän seinän sisällä.

Vierailija
9/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista sääristäni olen huomannut, että ne pysyvät aika saman paksuisina, vaikka paino hieman vaihtelisi. Olen hoikka, mutta sääreni ovat hieman paksut. Niitä ei saa ohuemmiksi millään konstilla. Joskus jalat vielä turpoavat lisää jostain syystä. Varmaan suolan määrä ravinnossa vaikuttaa sekä se, miten nestettä muuten pääsee kertymään jalkoihin. 

Vierailija
10/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:26"]

Kun läskin kertymisen paikkaa ei valitettavasti voi itse määräillä.

[/quote]

Et voi olla tosissas...

Vierailija
11/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi läskillä kälylläni on valtava maha, olkavarret ja kaksoisleuka, eikä kaulaa näy lainkaan? Lantiosta ylöspäin kuin norsu. Miksi näin. Varmaan joku mahaa turvottava sairaus. Tai sitten vain naiset usein lihovat joko epäterveellisemmin omenaksi tai terveellisemmin päärynäksi. Tämäkö uusi tieto ap:lle?

Vierailija
12/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua! Kerrankin näistä avauksista on "hyötyä". Mä olen ollut tämän kesän huolissani erään tukevamman kaverin puolesta. Sanoinkin siitä ääneen, mutta mulla ei ole oikeutta puuttua, koska olen itsekin lihava.

Vinkkasin silloin, että lähdetään yhdessä lenkille tai uimaan, että se tekee kummallekin hyvää.

Mua juurikin huolestuttaa noi sen jalat eniten. Niistä on polvesta alaspäin tulleet sellaiset vesipussit. Kävelee hitokseen vaivalloisesti ja on kipeetä siellä ja tekee kipeetä täältä. Eikun ylösulos ja lenkille, edes vähän metsän siimekseen tassuttelemaan. Ei voi kun sattuu ja kovempia särkylääkkeitä lääkäriltä, että voi lisää maata sohvalla ja töllätä telkkaria.

Tuon ruokavaliokin koostuu sipseistä ja erilaisista grillatuista lihoista. Valkuaista saa aivan liikaa. Kävin googlaamassa tuota nestekiertosairausta ja sehän se. Ihan tämmöisen maallikon diagnoosi! Aivan selkeä tapaus.

Tarvii taas käydä tylyttämässä, kun käyn lenkittämässä heidän koiraansa.

Vierailija
13/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:43"]Apua! Kerrankin näistä avauksista on "hyötyä". Mä olen ollut tämän kesän huolissani erään tukevamman kaverin puolesta. Sanoinkin siitä ääneen, mutta mulla ei ole oikeutta puuttua, koska olen itsekin lihava.

Vinkkasin silloin, että lähdetään yhdessä lenkille tai uimaan, että se tekee kummallekin hyvää.

Mua juurikin huolestuttaa noi sen jalat eniten. Niistä on polvesta alaspäin tulleet sellaiset vesipussit. Kävelee hitokseen vaivalloisesti ja on kipeetä siellä ja tekee kipeetä täältä. Eikun ylösulos ja lenkille, edes vähän metsän siimekseen tassuttelemaan. Ei voi kun sattuu ja kovempia särkylääkkeitä lääkäriltä, että voi lisää maata sohvalla ja töllätä telkkaria.

Tuon ruokavaliokin koostuu sipseistä ja erilaisista grillatuista lihoista. Valkuaista saa aivan liikaa. Kävin googlaamassa tuota nestekiertosairausta ja sehän se. Ihan tämmöisen maallikon diagnoosi! Aivan selkeä tapaus.

Tarvii taas käydä tylyttämässä, kun käyn lenkittämässä heidän koiraansa.

[/quote]

Tuota noin... Siis sä lenkität sen koiraa? No jos haluat auttaa, niin ihan ekaksi lopeta se ja sano, että lähtee itse lenkille koiran kanssa. Voit tarjoutua mukaan, mutta ehdottomasti siten, että hän lähtee joka kerta!

Vierailija
14/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävällä on noin. Ainakin kilpirauhasen vajaatoiminnan kuuluisi käsittääkseni turvottaa sääriä. Hänellä epäillään sitä. Hänellä on myös vahva hormonilääkitys ja mielialalääkitys. Luultavasti nämäkin vaikuttavat. Muuten hän on normaalipainoinen.

Vierailija
15/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ihmetellyt samaa, näin muutama päivä sitten ehkä vähän alta kolmekymppisen naisen joka oli ihan normaalikokoinen vyötäröön saakka mutta alakroppa oli kuin eri paria, kuin joku olisi yhdistänyt kaksi eri kokoista henkilöä. Siksi häneen huomioni kiinnitinkin. Sanotaan vaikka näin että yläkroppa olisi kokoa M tai korkeintaan L mutta alakroppa XXXL! Minullakin on aika paksut reidet mutta kun hänen nilkkansa olivat yhtä paksut kuin minun reidet!

Kamalaa jos tuo johtuu jostain sairaudesta eikä sitä osata hoitaa :(

Vierailija
16/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 12:25"]

Et voi kysellä kuin pilkataksesi?

[/quote]

Eihän tuossa ole ketään pilkattu, asiallisesti kuvasi että mitä tarkoitti ja pohti syy seuraussuhdetta kysymällä muilta. Otatko aina kaiken itseesi vai missä vika?

Vierailija
17/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kertoa oman tarinani: sairastin syövän ja minulta oli poistettava kaikki imusolmukkeet nivusista. Tämän seurauksena jalat turpoavat valtavasti (jaloissa yli 10kg nestettä). Valitettavasti tähän ei ole hoitokeinoa eikä mun oloa elefanttijalkojeni kanssa ainakaan auta tuijottelu ja kauhistelu.

Vierailija
18/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä norsujalkainen täti kommentoi, että havaintonne johtuvat tämän hetken muodista. Nuoret käyttävät pillifarkkuja ja leggingsejä, vaikka ne eivät alkuunkaan sovi vartalotyypille. Tätinä pukeudun vartalotyypin mukaan, eli ette näe, ettei minullakaan ole oikeasti nilkkoja lainkaan. Pukeutumisesta huolimatta näkyy, että alaosa on paria kokoa isompi kuin yläosa.

Reilu kymmenen vuotta sitten paheksuttiin möhömahaisia nuoria naisia, kun napapaita ja matalat housut piti pukea vartalotyypistä piittaamatta.

Vierailija
19/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse nähnyt enemmän raskaasti ylipainoisia nuoria naisia, joilla on ihan "normaalisti" kehittynyt Jabba-tyylinen moninkertainen leuka ja pääosa painosta omenavartaloisessa kropassa ja pienet tissit eli jotain 95A tai B, mutta tissit kuitenkin varsinkin bileiltana puristettu ylös topista puoliksi. Mahan ympärysmitta siinä 120-150 keskeltä kroppaa. Jalat taas ihan tikut ja kädet myös "helttoja" lukuun ottamatta. Onko tämä sitten parempi?

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20100915194254/starwars/images/7/7f/Jabba_SWSB.png

Vierailija
20/45 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harva suomalainen välittää ulkomuodostaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän