Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä käytännössä tapahtuu, jos hoitajien lakko tulee?

Vierailija
25.03.2022 |

Onko ihmishenget vaarassa, vai perutaanko vain kiirettömiä leikkauksia?
Entä esimerkiksi vanhainkodit? Lakko ei taida sinne asti ylpeyttä, mutta painettaisiinko siellä sitten vajaalla miehityksellä, että saadaan edes joten kuten perushoito tehtyä, vai miten asia hoituisi?

Kommentit (140)

Vierailija
1/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ylepyttä=ylettyä

Ap

Vierailija
2/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukranalaiset tulevat hommiin ja lakkoilijat lakkoilee eläkeikään asti karenssissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystystä ei lakkauteta, mutta kiireettömät hoidot perutaan/siirretään.

Vierailija
4/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytännössä ainakin minun viimeinen harjoittelu lykkääntyy, valmistuminen lykkääntyy ja menee entistä kauemmin, että tämäkin hoitsu saataisiin riveihin paikkaamaan jo entuudestaan katastrofaalista tilannetta.

Kohta rikkaat päättäjät eivät saa edes kalliilla rahalla yksityiseltä puolelta hoitoa, koska hoitajat eivät riitä sinnekään.

Vierailija
5/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit määrittelevät ison osan noistakin henkeä uhkaaviksi joten läheskään kaikkea ei siirretä.

Vierailija
6/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiristetäänkö hoitajamitoitusta esim. päivystyksessä, vai jatketaanko normaalilla hoitajamäärällä?

Vierailija
7/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ainakin minun viimeinen harjoittelu lykkääntyy, valmistuminen lykkääntyy ja menee entistä kauemmin, että tämäkin hoitsu saataisiin riveihin paikkaamaan jo entuudestaan katastrofaalista tilannetta.

Kohta rikkaat päättäjät eivät saa edes kalliilla rahalla yksityiseltä puolelta hoitoa, koska hoitajat eivät riitä sinnekään.

Sinua on jo pitkään otettu sijaiseksi ( koska työvoimapula on suuri)  ellet ole jotekin tosi huono ollut harjoitteluissa. 

Vierailija
8/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät kuulu liittoon. Lisäksi lienee lakisääteinen velvoite järjestää tietyt palvelut. Eli osa hoitajista ajetaan vielä nykyistäkin ahtaammalle, kun osa laiskottelee. 

Vierailija
9/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinua on jo pitkään otettu sijaiseksi ( koska työvoimapula on suuri)  ellet ole jotekin tosi huono ollut harjoitteluissa. 

Kyllä, mutta minulla ei ole esimerkiksi i.v. lupia, joten en mene täydestä työvoimasta. Lisäksi olen ollut äitiyslomalla, joten sijaisuuksia en ole juurikaan tehnyt, tarkoitus nyt valmistuttua siirtyä kentälle.

Vierailija
10/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

painettaisiinko siellä sitten vajaalla miehityksellä, 

Painetaan jo nytten :D

Vierailija
11/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku reino ja tarja alkaa leikkimään hoitsua, ei tiedä mitä ainetta pistää ja paljonko. Oikeasti luulen että kriisi saadaan nopeasti ratkaistua.

Vierailija
12/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajalle tiedoksi, että erittäin monessa paikassa hoitoalalla painetaan ihan jatkuvasti vajaalla miehityksellä. Ihan jo ilman lakkoja. Ja ihan vaan siksi, että ei ole niitä hoitajia. Työvuorolistat on jo suunnitellusti vajaat, ja tietenkin lisänä vielä poissaolot.

Vierailija
13/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiristetäänkö hoitajamitoitusta esim. päivystyksessä, vai jatketaanko normaalilla hoitajamäärällä?

Millä ajattelit muutenkin vajaalla pyörivää systeemiä vielä kiristää? Vai etkö tiennyt, että normaali=jatkuva hoitajapula

Vierailija
14/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitajat eroavat  kiiluva silmäisten politrukkien liitosta. pikku politrukeille on luvattu datsat krimiltä kun saavat suomen terveyden hoidon sekaisin. suomen ay emakot uskoi nämäkin lupaukset

Vierailija
15/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakoteihin jää vain hoiva-avustajia ja kouluttamattomia apulaisia tekemään perushoidon. Sitä en tiedä, miten meinaavat lääkehoidon saada tehtyä kun pitää olla joko lh tai sh jotta saisi jakaa lääkkeitä.

Hoivakodeissa on muuten paljon oppisopimusopiskelijoita, ja he varmaan joutuvat jäämään kotiin siksi aikaa kun ohjaajansa ovat lakossa.

Ei naurata.

Vierailija
16/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta minulla ei ole esimerkiksi i.v. lupia, joten en mene täydestä työvoimasta. Lisäksi olen ollut äitiyslomalla, joten sijaisuuksia en ole juurikaan tehnyt, tarkoitus nyt valmistuttua siirtyä kentälle.

Helpottavaa kuulla, että tuota jossain noudatetaan. Pysy sillä alueella. Suurimmassa osassa rikotaan. 

Vierailija
17/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireetön pois, päivystys säilyy. Liittoon kuulumattomat jatkavat, jos haluavat ja hätätyönä määrätään ihmisiä töihin, jotta päivystys on turvattu.

Vierailija
18/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helpottavaa kuulla, että tuota jossain noudatetaan. Pysy sillä alueella. Suurimmassa osassa rikotaan. 

Sinulla on velvollisuus tehdä viranomaiselle ilmianto paikasta jossa lupakäytäntöjä rikotaan.

Vierailija
19/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiuslaki käyttöön ja lakko loppuu siihen. Valmiuslakihan sisältää työvelvoitteen hoitoalan koulutuksen saaneille. 

Vierailija
20/140 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoivakoteihin jää vain hoiva-avustajia ja kouluttamattomia apulaisia tekemään perushoidon. Sitä en tiedä, miten meinaavat lääkehoidon saada tehtyä kun pitää olla joko lh tai sh jotta saisi jakaa lääkkeitä.

Hoivakodeissa on muuten paljon oppisopimusopiskelijoita, ja he varmaan joutuvat jäämään kotiin siksi aikaa kun ohjaajansa ovat lakossa.

Ei naurata.

Onnistuu, kun velvoitetaan työhön. Tähän antaa laki mahdollisuuden. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme