Onko outoa jos 26-vuotiaana ei ole vielä hankkinut lapsia
Aina kuulee sanottavan että lapset olisi järkevin hankkia alle 25-vuotiaana ja välillä ahdistaa ajatus että minulla ei ole vielä yhtäkään
Kommentit (43)
Naisen hedelmällisyys ainakin laskee 25v
Naisten ikä ensimmäisen lapsen syntyessä oli keskimäärin 29,7 vuotta, kun kaikkien synnyttäjien keski-ikä oli 31,3 vuotta. Yleisimmin äiti oli 30–34-vuotias lapsen syntyessä. Yli 44-vuotiaille äideille syntyi yhteensä 147 lasta. Syntyvyyden yhdeksän vuotta jatkunut lasku pysähtyi vuonna 2020.
Ootko katsonut mitä maailmassa tapahtuu, kuka hullu tänne kersoja haluaa?
Kyllä ennenvanhaan ainakin lapset saatiin nuorina. Silloin jaksaa valvoa paremmin vauvan kanssa kun on nuori
Mikäs se ensisynnyttäjien keski-ikä mahtaakaan olla tällä hetkellä.. joku 31 ?
Ei ole outoa, vaikka itse olin aikoinaan teiniäiti.
Olet nuori ja oikein hyvin ehdit vielä.<3
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ennenvanhaan ainakin lapset saatiin nuorina. Silloin jaksaa valvoa paremmin vauvan kanssa kun on nuori
En tiedä mitä tarkalleen tarkoitat ennenvanhalla, mutta 1800-luvun lopulla , 1900-luvun alussa syntyi kyllä lapsia nuorille, mutta niiden saaminen jatkui myös niin kauan, kun hedelmällistä ikää riitti. Tosin paljon lapsia myös kuoli.
Kyllä todella outoa. Kukaan muu ikinä ei ole noin vanhaksi ollut lapsettomana.
Oma mielipide on että lapset kannattaisi tehdä nuorena. Riskit esim sikiön kehitysvammaisuuteen pienenee
Vierailija kirjoitti:
Mummoni (s.1915) sai ensimmäisen lapsensa 32-vuotiaana. Ei tainnut myöskään sota-aikana olla tavatonta, ettei kovin nuorena lisäännytty, kun ne nuoret siittämiskelpoiset eivät oikein olleet kotosalla sattuneesta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Oma mielipide on että lapset kannattaisi tehdä nuorena. Riskit esim sikiön kehitysvammaisuuteen pienenee
Hoi yläkoululaiset! Kaikki joukolla lisääntymään!
Mies: ei, koska aikaahan on vaikka miten
Nainen: pitäisi jo alkaa miettiä. Aikaraja 35 vuotta.
Nykypäivänä hankitaan lapsia 30+ vuotiaina. Sitä ennen hankitaan koulutus. Oudompaa on ruveta kotiäidiksi 20-vuotiaana.
Itse oon sitä mieltä että monesti elämänkoululaiset jne saavat teininä esikoisensa, viisaammat opiskelee ensin itselleen kunnon ammatin sekä kasvattaa säästöjä.
Vierailija kirjoitti:
Mies: ei, koska aikaahan on vaikka miten
Nainen: pitäisi jo alkaa miettiä. Aikaraja 35 vuotta.
Mille 35 on aikaraja?
t. N38, 2v lapsen äiti, jolle toinen tulossa
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan ei naiset opiskelleet toisin kuin nyt. Riitti että pusersi lapsia maailmaan ja siivosi keittiössä.
Höpö Höpö - alle 30 v äiti on teiniäiti - omat lapseni sain 29-vuotiaana, 31-vuotiaana ja 41-vuotiaana.