Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet, onko normaalipainoisen turhaa laihduttaa

Vierailija
25.03.2022 |

?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali painon yläraja on vedetty nykyään tosi korkeelle, moni normaalipainoinen on jo tosi pulska. Eli kannattaa laihduttaa.

Nykyään? Ennen se oli korkeammalla. Yhdysvalloissa ylipainon rajaa alennettiin vuonna 1998, jolloin yhdessä yössä saatiin 29 miljoonaa ylipainoista amerikkalaista lisää.

Vierailija
22/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen on äbout 60 kiloa korkeintaan. Siis oletan että nainen kysyy ja jos haluaa näyttää hyvältäkin.

Sori nyt pitkät ja/tai lihaksikkaat "naiset, että tekin olette siellä läskien lokerossa naisellisuuden suhteen, vaikka vaivaa on nähty muutakin kuin tunkemalla herkkuja ja ruokaa kuin mikäkin syöttöpossu. Näin se vain menee!

Miksi pitää alkaa puhua naisista? Ap ei kertonut sukupuoltaan. Miesten keskuudessa ylipaino on yleisempää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla parani veriarvot, refluksi ja nivelvaivat, kun pudotin painoa 12 kiloa normaalipainon sisällä. Ja sain paljon paremmin istuvat vaatteet! Päänsäryt jäivät myös pois, kun soriarvot eivät heittele. Pätkäpaasto on hyvä juttu.

Minun pituiselleni normaalipainon alue kokonaisuudessaan on noin 15 kiloa, eli erittäin vaikeaa olisi minun pudottaa 12 kiloa normaalipainon sisällä ja tuntea oloni vielä hyväksi.

Ohis: minulla on myös normaalipainon alue jotain 14-15 kiloa ja olen myös pudottanut 12 kiloa normaalipainon sisällä. Jos pitää verrata niin kyllä nykyään on parempi olo ja paremmat veriarvot kuin aiemmin. Riippuu tietysti ihmisestä ja varmaan monesta muuttujasta. Jos joutuisin tässä painossa pysyäkseni syömään todella vähän niin sitten ei varmaan olisi niin hyvä olo.

Vierailija
24/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali painon yläraja on vedetty nykyään tosi korkeelle, moni normaalipainoinen on jo tosi pulska. Eli kannattaa laihduttaa.

-

??  Aikuisiän pienimmällä painoindeksillä 23,0 hektisen sali- ja lenkkiharjoittelurupeaman (neljä vuotta) lopulla poskipäät törröttivät ja habitus alkoi menemään kohti keskitysleirivankia.    Väitteesi ei ole ainakaan yleistetävissä.

Vierailija
25/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisipa kiva, jos joskus joku mies kertoisi laihduttaneensa normaalipainon sisällä 12 kiloa ja punnitsevansa itsensä joka aamu painon ylläpitämiseksi.

Koska jos oikeasti tämä metodi tuo terveyttä ja hyvää oloa, niin toki se tuo sitä miehillekin.

Vierailija
26/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalipainoinen on äbout 60 kiloa korkeintaan. Siis oletan että nainen kysyy ja jos haluaa näyttää hyvältäkin.

Sori nyt pitkät ja/tai lihaksikkaat "naiset, että tekin olette siellä läskien lokerossa naisellisuuden suhteen, vaikka vaivaa on nähty muutakin kuin tunkemalla herkkuja ja ruokaa kuin mikäkin syöttöpossu. Näin se vain menee!

Ei tuossa ole mitään soriteltavaa, makuja on monia enkä minäkään kaiken näköisistä miehistä tykkää.

- pitkä nainen

Vierailija
27/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään? Ennen se oli korkeammalla. Yhdysvalloissa ylipainon rajaa alennettiin vuonna 1998, jolloin yhdessä yössä saatiin 29 miljoonaa ylipainoista amerikkalaista lisää.

Ollaanko me Jenkeissä ja onko nyt vuosi 1998?

Minä puhun Suomesta, suomalaisista ja nykyhetkestä. Ei 165cm pitkä nainen 68kg painavana ole ok vaikka bmi niin väittääkin. Kyllä siinä voi laihduttaa ihan hyvin.

Vierailija
28/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, jos on päässyt lihomaan normaalipainon sisällä.

Eihän sitä halua kasvaa vaatteistaan ulos, ja muutenkin epäterveellisesti syömällä/liikkumattomuudella kerätty rasva on ylimääräistä rasvaa josta on parempi päästä eroon.

Tilastot kertovat, että laihduttaminen normaalipainon sisällä yleensä johtaa alkutilannetta suurempaan painonnousuun.

Eli siinä ottaa riskin, etteivät ne loputkaan vaatteet enää mene päälle.

Varmaan joo koskee niitä jotka alkavat joillekin kitudieeteille koska haluavat näyttää joltain mitä eivät luontaisesti ole, mutta jos ne kilot on tullut ihan vaan jonkun huonon kauden vuoksi mässäämällä, niin parempi jättää mässäys pois ja päästä ylimääräisestä eroon.

Vierailija
29/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos normaalipainoisena laihduttaa, menettää luonnollisen kykynsä syödä sopivankokoisia annoksia. Näin on käynyt monelle nuorelle urheilijalle, jota valmentaja on vaatinut pysymään alemmassa painosarjassa.

On monta keinoa pysyä normaalipainoisena. Normaalipainoinen saattaa syödä pieniä annoksia, mutta kaloripitoista ruokaa, tai syödä "normaalia" ruokaa, mutta paljon herkkuja. Näillä keinoilla voi normaalipainosta huolimatta olla paljon viskeraalista rasvaa, huonot veriarvot tai jotain muuta vastaavaa.

Itse laihduin yli kymmenen kiloa tekemällä pieniä muutoksia kerrallaan ja nykyään syön enemmän kuin ennen, mutta parempaa ravintoa. 

Vierailija
30/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä puhun Suomesta, suomalaisista ja nykyhetkestä. Ei 165cm pitkä nainen 68kg painavana ole ok vaikka bmi niin väittääkin. Kyllä siinä voi laihduttaa ihan hyvin.

Tuo on jo laskurin mukaan ylipainon puolella. Aiemman laskentatavan mukaan ei olisi ollut.

Ehkä se oli pointti tuossa että nykyään raja on matalammalla, vaikka ihmisten mielissä se tuntuu menevän toisinpäin.

Vierailija
31/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ainakaan juttujesi perusteella ole ok. Milloin ja miten se normaalin painon yläraja on ”vedetty nykyään tosi korkealle”?

Vierailija
32/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

??  Aikuisiän pienimmällä painoindeksillä 23,0 hektisen sali- ja lenkkiharjoittelurupeaman (neljä vuotta) lopulla poskipäät törröttivät ja habitus alkoi menemään kohti keskitysleirivankia.    Väitteesi ei ole ainakaan yleistetävissä.

Niinpä niin.

Tällä palstalla riittää paljon keskivertoa lihaksikkaampia ja sitten niitä, joilla kylkiluut törröttävät rumasti heti kun bmi laskee alle 24.

Minä olen itse treenannut viimeiset 20 vuotta 4-9 kertaa viikossa ja bmi ollut 17-19. Alhaisimmassa painossa rupesin näyttämään anorektiselta, ylimmässä painossa näytän normaalilta ja kylkiin tulee helposti makkarat.

Vierailija
33/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisipa kiva, jos joskus joku mies kertoisi laihduttaneensa normaalipainon sisällä 12 kiloa ja punnitsevansa itsensä joka aamu painon ylläpitämiseksi.

Koska jos oikeasti tämä metodi tuo terveyttä ja hyvää oloa, niin toki se tuo sitä miehillekin.

Ehkä se on tuon kirjoittajalle kuitenkin parempi vaihtoehto kuin lihoa takaisin aiempaan tilaan.

Minun ei tarvitse käydä joka päivä vaa'alla, mutta on se hyvä välillä katsoa ettei lähde paino hiipimään ylöspäin vaivihkaa. Ihminen tulee aika helposti sokeaksi tuolle, joskus siltikin vaikka vaatteet alkaisivat kiristää.

Vierailija
34/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ainakin moni 25-30+ mies näyttäisi paremmalta, jos tuon tekisi.

Vierailija
35/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Minulla parani veriarvot, refluksi ja nivelvaivat, kun pudotin painoa 12 kiloa normaalipainon sisällä. Ja sain paljon paremmin istuvat vaatteet! Päänsäryt jäivät myös pois, kun soriarvot eivät heittele. Pätkäpaasto on hyvä juttu.

No huh huh, miten jaksoit? Itse en kestä laihdutusta kuin max 3 päivää

-bmi 37 ja ikää 37v-

Vierailija
36/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä ns nomaalissa bmi:ssä on se 20kg heitto, ja jos ei liiku ja on ylärajalla niin aika armoton tankki jo sillon.

Vierailija
37/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata laihduttaa. Tulee vaan pakkomielle. Jos haluaa kiinteytyä, ni enemmän liikuntaa ja kattoo, että ruokavalio on terveellinen. Normaalipainoinen ei välttämättä edes "laihdu" vaikka mitä tekisi. Vaikka rasva vähenee voi paino nousta, koska lihasmassaa tulee lisää.

Ylipäänsä laihdutuskuurit on huono idea. Ylipainoisenkin kannattaa mieluummin ajatella elämäntaparemonttina kuin laihduttamisena. Laihtumista tapahtuu siinä sivussa, kun syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa. Sillä tavalla kilot myös pysyy poissa. Jos harrastaa laihdutuskuureja, on isot riskit jojoiluun.

Vierailija
38/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään, jos on päässyt lihomaan normaalipainon sisällä.

Eihän sitä halua kasvaa vaatteistaan ulos, ja muutenkin epäterveellisesti syömällä/liikkumattomuudella kerätty rasva on ylimääräistä rasvaa josta on parempi päästä eroon.

Tilastot kertovat, että laihduttaminen normaalipainon sisällä yleensä johtaa alkutilannetta suurempaan painonnousuun.

Eli siinä ottaa riskin, etteivät ne loputkaan vaatteet enää mene päälle.

Ei johda, jos punnitsee itsensä säännöllisesti, ja pudottaa heti pienenkin painonnousun. Sillä tavalla juuri pysyy normaalipainossa.

Vierailija
39/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-

Niinpä niin.

Tällä palstalla riittää paljon keskivertoa lihaksikkaampia ja sitten niitä, joilla kylkiluut törröttävät rumasti heti kun bmi laskee alle 24.

Minä olen itse treenannut viimeiset 20 vuotta 4-9 kertaa viikossa ja bmi ollut 17-19. Alhaisimmassa painossa rupesin näyttämään anorektiselta, ylimmässä painossa näytän normaalilta ja kylkiin tulee helposti makkarat.

Ehkä vastaavanlaisia ihmisiä tosiaan on paljon Suomessa koska monen ruumiinrakenne on leveä.

Oma ruumiinrakenteeni taas on pieni ja normaalipainon alarajoillakaan ei näy kylkiluiden törrötystä, mutta läskiä on vielä.

Vierailija
40/63 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ainakaan juttujesi perusteella ole ok. Milloin ja miten se normaalin painon yläraja on ”vedetty nykyään tosi korkealle”?

Milloin ja miten?

Normaalipainon yläraja on tosi korkealla. En tiedä tarkemmin päivämäärää milloin tuo raja on säädetty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kahdeksan