Mitä mieltä olet, onko normaalipainoisen turhaa laihduttaa
Kommentit (63)
terveyden takia on.
jos on pinnallinen ihminen, voi laihduttaa ulkonäön takia.
Ei jos bmi on liian lähellä lievää ylipainoa , silloin kannattaa laihduttaa MINUN mielestäni
No jos rasvaprosentti tai viskeraalisen rasvan määrä kehossa on huomattavan korkea, niin normaalipainon ylärajalla oleva voi terveydellisesti hyötyä pienestä painonpudotuksesta. Enemmän toki terveydellisestä näkökulmasta auttaisi, jos henkilö yrittäisi liikunnalla ja oikeanlaisella ruokavaliolla muokata kehon lihas/rasva suhdetta terveydellisesti paremmaksi. Ei tällaiseen kysymykseen ole oikeaa kyllä tai ei -vastausta olemassa.
Ei tietenkään, jos on päässyt lihomaan normaalipainon sisällä.
Eihän sitä halua kasvaa vaatteistaan ulos, ja muutenkin epäterveellisesti syömällä/liikkumattomuudella kerätty rasva on ylimääräistä rasvaa josta on parempi päästä eroon.
Kyllä. Minulla parani veriarvot, refluksi ja nivelvaivat, kun pudotin painoa 12 kiloa normaalipainon sisällä. Ja sain paljon paremmin istuvat vaatteet! Päänsäryt jäivät myös pois, kun soriarvot eivät heittele. Pätkäpaasto on hyvä juttu.
Normaalipainoisen kannattaa hienosäätää elintapojaan, jos paino on nousemasn päin. Laihduttaminen on epätoivoisten hommaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minulla parani veriarvot, refluksi ja nivelvaivat, kun pudotin painoa 12 kiloa normaalipainon sisällä. Ja sain paljon paremmin istuvat vaatteet! Päänsäryt jäivät myös pois, kun soriarvot eivät heittele. Pätkäpaasto on hyvä juttu.
Siis EI ole turhaa laihduttaa!
Itse olen vielä normaalipainon puolella, mutta tosi lähellä ylipainon rajaa. Aion laihduttaa muutaman kilon, ettei tarvitse uusia vaatteita ostaa, nykyiset alkaa jo puristaa. Parempi ulkonäkökin on plussaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä halua kasvaa vaatteistaan ulos, ja muutenkin epäterveellisesti syömällä/liikkumattomuudella kerätty rasva on ylimääräistä rasvaa josta on parempi päästä eroon.
Tilastot kertovat, että laihduttaminen normaalipainon sisällä yleensä johtaa alkutilannetta suurempaan painonnousuun.
Eli siinä ottaa riskin, etteivät ne loputkaan vaatteet enää mene päälle.
Vierailija kirjoitti:
Paino ei kerro rasvaprosenttia.
Eikä painoindeksi.
Normaalipainoisen on mielestäni typerää lähteä laihduttamaan.
Mutta normaalipainoisen kannattaisi mielummin kiinteyttää. Eli pientä punttisalitreeniä, lihasharjoittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä halua kasvaa vaatteistaan ulos, ja muutenkin epäterveellisesti syömällä/liikkumattomuudella kerätty rasva on ylimääräistä rasvaa josta on parempi päästä eroon.Tilastot kertovat, että laihduttaminen normaalipainon sisällä yleensä johtaa alkutilannetta suurempaan painonnousuun.
Mulla on pysynyt jo kaksi vuotta samana paino, vaikka pudotin 12 kiloa normaalipainon sisällä neljässä kuukaudessa. Se pysyy niin, että joka aamu käyn puntarilla ja syön sitten sen mukaan, en anna painon enää koskaan nousta. Jatkan myös pätkäpaastoa lopun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Minun pituiselleni normaalipainon alue kokonaisuudessaan on noin 15 kiloa, eli erittäin vaikeaa olisi minun pudottaa 12 kiloa normaalipainon sisällä ja tuntea oloni vielä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sitä halua kasvaa vaatteistaan ulos, ja muutenkin epäterveellisesti syömällä/liikkumattomuudella kerätty rasva on ylimääräistä rasvaa josta on parempi päästä eroon.Tilastot kertovat, että laihduttaminen normaalipainon sisällä yleensä johtaa alkutilannetta suurempaan painonnousuun.
Mulla on pysynyt jo kaksi vuotta samana paino, vaikka pudotin 12 kiloa normaalipainon sisällä neljässä kuukaudessa. Se pysyy niin, että joka aamu käyn puntarilla ja syön sitten sen mukaan, en anna painon enää koskaan nousta. Jatkan myös pätkäpaastoa lopun elämääni.
Jos on niin onnellinen, että elää pitkän elämän, saattaa olla että elämässä tulee monenlaisia elämänvaiheita, jotka saattavat vaikuttaa näihinkin periaatteisiin.
Normaali painon yläraja on vedetty nykyään tosi korkeelle, moni normaalipainoinen on jo tosi pulska. Eli kannattaa laihduttaa.
Normaalipainoinen on äbout 60 kiloa korkeintaan. Siis oletan että nainen kysyy ja jos haluaa näyttää hyvältäkin.
Sori nyt pitkät ja/tai lihaksikkaat "naiset, että tekin olette siellä läskien lokerossa naisellisuuden suhteen, vaikka vaivaa on nähty muutakin kuin tunkemalla herkkuja ja ruokaa kuin mikäkin syöttöpossu. Näin se vain menee!
Jos normaalipainoisena laihduttaa, menettää luonnollisen kykynsä syödä sopivankokoisia annoksia. Näin on käynyt monelle nuorelle urheilijalle, jota valmentaja on vaatinut pysymään alemmassa painosarjassa.
Ihan kenen hyvänsä on täydellisen idioottimaista "laihduttaa" jos tarkoitat sillä jotai kikka-kakkosta alentaa painoa Ja kerätä se automaattisesti takaisin palaamalla "laihdutusta" edeltänesen tilanteeseen...
-Ainoa tapa on muuttaa elintapoja siten, ettei tule eteentilanneta jossa "täytyy laihduttaa".
On