Ei tämä sairaslomauudistus voi koskea lasten sairastelusta
johtuvia poissaoloja. Ei vaan voi. Näyttäkää jostain mustaa valkoisella. En voi uskoa, että Suomi voisi vajota niin alas.
Kommentit (85)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:38"]
Saako päiväkoti kieltäytyä sitten hoitamasta selvästi sairasta lasta?
[/quote]
Ei ole kyse "saamisesta" vaan heillä on siihen velvoite. Sairaan lapsen tuomisesta hoitoon (lääkittynäkin) tehdään lastensuojeluilmoitus, tämän näin mm. viimeksi päiväkodissa töissä ollessani. (En siis enää mene päiväkotiin töihin ennen kuin työolot saadaan inhimillisempään kuntoon ryhmäkokojen ja erityislasten suhteen.)
Toivottavasti koskee myös lapsen sairastumista. Niin paljon on nähty silläkin saralla näitä turhia saikuttajia.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:49"]Te jotka narisette, että nyt äiti jää aina kotiin, kun on pienempi palkka, niin kai tajuatte, että kaikki naiset ei ole huonompipalkkaisia perheessä. Mulla on esim parempi palkka kuin miehelläni. Laitetaan silti mahdollisesta muutoksesta huolimatta lasten saikut puoliksi, sillä se on oikeudenmukaisempaa.. Kyllä se mies voi teilläkin edelleen jäädä välillä kotiin, ihan höpöä ettei muka voi, yhteiset lapset...
[/quote][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:49"]Te jotka narisette, että nyt äiti jää aina kotiin, kun on pienempi palkka, niin kai tajuatte, että kaikki naiset ei ole huonompipalkkaisia perheessä. Mulla on esim parempi palkka kuin miehelläni. Laitetaan silti mahdollisesta muutoksesta huolimatta lasten saikut puoliksi, sillä se on oikeudenmukaisempaa.. Kyllä se mies voi teilläkin edelleen jäädä välillä kotiin, ihan höpöä ettei muka voi, yhteiset lapset...
[/quote]
Ei keskituloisella ole tuohon varaa ja suurin osa Suomessa on keskituloisia.
[/quote]
Hienoa, nyt jos on itse kipeä, voi ilmoittaa että lapsi onkin sairas ja saa palkan omasta sairastelusta :) Meillä kun saa olla 3 päivää pois ilman todistusta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:58"]
[/quote]
Hienoa, nyt jos on itse kipeä, voi ilmoittaa että lapsi onkin sairas ja saa palkan omasta sairastelusta :) Meillä kun saa olla 3 päivää pois ilman todistusta.
[/quote]
Eli ei paniikkia, av:n hätääntyneet lusmumammat. Teillähän se jatkuu sama meno kuin tähänkin asti ja joku muu maksaa. Voitte kai silti kostoksi varastaa vielä vessapaperit työpaikalta kostoksi turhasta säikähdyksestä.
Uskomatonta, miten nämäkin hallituksen jo kauan sitten kaavailemat leikkaukset joku kehtaa laittaa maahanmuuttajien/pakolaisten syyksi. Nyt jotain valoja päälle kiitos!
Nyt palataan vanhaan systeemiin eli 80-90-luvulle, ei sen kummempaa. Eikä myöskään sairaan lapsen hoito ollut palkallinen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:49"]Te jotka narisette, että nyt äiti jää aina kotiin, kun on pienempi palkka, niin kai tajuatte, että kaikki naiset ei ole huonompipalkkaisia perheessä. Mulla on esim parempi palkka kuin miehelläni. Laitetaan silti mahdollisesta muutoksesta huolimatta lasten saikut puoliksi, sillä se on oikeudenmukaisempaa.. Kyllä se mies voi teilläkin edelleen jäädä välillä kotiin, ihan höpöä ettei muka voi, yhteiset lapset...
[/quote]
No ei mielellään jää kun pomona sellanen sovinisti kusipää, että vie mieheltä bonukset.
Ei mulla ainakaan ole mitään tarvetta olla pois töistä turhaan. Itse joudun kaiken tekemään, jotka sairaslomalla jäi tekemättä. Mutta sairaan lapsen takia on pakko joskus olla pois. t. poli sh
Kyllä vaan voi persut jytkyttävät nyt.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:25"]
Niin se menee. Koittakaa nyt tajuta, että Suomella menee tosi huonosti ja nyt pitää vielä maksaa kymmenien tuhansien maahanmuuttajien elämä.
[/quote]
Voi saatana haista paska.
Suomalaiset pienipalkkaiset naiset elättävät tätä EK:n paskasakkia, jotka ovat rohmunnut saatananmoiset palkat, optiot ja tehneet sen kaiken verot pimittämällä. Vienti ei vedä kun juuri tämä vitun paskasakki on tehnyt typeriä päätöksia, kun ei niillä aivottomilla ole muuhun kykyä. Oikeistohallitus ja perkeleen lestat haluavat työväestön kyykkyyn, se vitun paskapää narisia, maailman akkamaisin tekele, ek:n johdossa vie tätä meidän aivotonta hallitusta kuin pässiä narussa.
Kertokaas nyt perkeleen persut, mitä olette saanet äänestämällä tän sian näköisen Soinin virnistelemään audin peräpenkille. Takki on kääntynyt niin usein, ettei varmaan tiedä missä hihanreiät on, ja mihinkään ei siitä kuvatuksiesta saa vastausta, on tyypillinen katolinen, kiero paska. Olette niin helvetin tyhmiä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:18"]johtuvia poissaoloja. Ei vaan voi. Näyttäkää jostain mustaa valkoisella. En voi uskoa, että Suomi voisi vajota niin alas.
[/quote]Rauhoitu. Sipilä vahvistaa Twitterissä, että se ei koske lapsen sairastelua.
Asun Ruotsissa ja täällä sekä oma sairausloma sekä sairaan lapsen hoitamisen kulut eivät ole työnantajan ongelma. Eka päivä palkaton kun itse sairas, lapsen sairastuttua haetaan "kelasta" 80% korvaus. En ole huomannut että kukaan tulisi kipeänä töihin jottei menetä palkkaa. Pikku päänsärystä/selkäsärystä jne ei jäädä pois vaan soitetaan esim töihin aamulla että päätä särkee, otin särkylääkkeen ja makaan puoli tuntia ja tuun sitten vähän myöhässä töihin!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 20:16"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:18"]johtuvia poissaoloja. Ei vaan voi. Näyttäkää jostain mustaa valkoisella. En voi uskoa, että Suomi voisi vajota niin alas.
[/quote]Rauhoitu. Sipilä vahvistaa Twitterissä, että se ei koske lapsen sairastelua.
[/quote]tähän, sieltä löytyy kun vähän viitsii
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:19"]Ihan varmaan koskee. Jostain ne maahanmuuttajien kustannukset on revittävä.
[/quote]
Nämä leikkaukset olisi tullut oli mamuja tai ei. Vai etkö muista ettå näistä puhuttiin jo keväällä?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:49"]
Te jotka narisette, että nyt äiti jää aina kotiin, kun on pienempi palkka, niin kai tajuatte, että kaikki naiset ei ole huonompipalkkaisia perheessä. Mulla on esim parempi palkka kuin miehelläni. Laitetaan silti mahdollisesta muutoksesta huolimatta lasten saikut puoliksi, sillä se on oikeudenmukaisempaa.. Kyllä se mies voi teilläkin edelleen jäädä välillä kotiin, ihan höpöä ettei muka voi, yhteiset lapset...
[/quote]
Voi luoja miten yksinkertainen olet! Miten sinun tilanteesi auttaa pienipalkkaista yksinhuoltajaa. Juurisinunkaltaisesi ihmiset olette niitä, joiden palkkaa pitäisi rajusti verottaa ja leikata! Helvetin loinen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:40"]
Saako päiväkoti kieltäytyä sitten hoitamasta selvästi sairasta lasta?
[/quote]No tietenkin, eihän se siitä miksikään muutu. Sairas lapsi laitetaan nytkin kotiin.
[/quote]
Mutta vanhemman ei onneksi tarvitse lähteä samantien lasta noutamaan!