Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei tämä sairaslomauudistus voi koskea lasten sairastelusta

Vierailija
08.09.2015 |

johtuvia poissaoloja. Ei vaan voi. Näyttäkää jostain mustaa valkoisella. En voi uskoa, että Suomi voisi vajota niin alas. 

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:26"]

Haluatteko te mielummin, että pienen lapsen vanhempi on entistä epähalutumpi työntekijä verrattuna muihin?

[/quote]

Kuten jo tähän mennessä on ollut epähalutumpi työkaveri aloilla, joihin sijaisia ei heru ja poissaolijan kasaantuvat paikalla oleville työntekijöille (esim. hoitoalalla) sen sijaan että olisivat poissaolijan itsensä hoidettavina sairaslomalta palatessa. Kuten toisesta kommentista jo ilmeneekin.

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:29"]

LOL. Nyt varmaan harmittaa, kun ei voi pitää palkallisia vapaapäiviä "lapsen sairastuttua". Hahhahhaa! Tiedän niin monta mammaa jota nyt kiukuttaa ja kunnolla! :D tervetuloa vaan töihin 5 pv viikossa NIINKUIN ME MUUTKIN.

[/quote]

Vierailija
22/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ainakin olen ollut kaikki nuhakuumeet ja korvatulehdukset kouluikäisestä asti yksin kotona. Sitä pienemmälle tietysti on syytä löytää joku hoitopaikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisikohan noita turvapaikanhakijoita työllistää tähän tarkoitukseen ihan talkoovoimin? He voisivat vähän avittaa meitä, jotta voisimme tehdä töitä, jotta voisimme maksaa heidän elatuksensa.

Vierailija
24/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:26"]

Haluatteko te mielummin, että pienen lapsen vanhempi on entistä epähalutumpi työntekijä verrattuna muihin?

[/quote]Haluatteko te? Ketkä TE? Ei me niitä päätöksiä olla tehty, SSS teki, me tulkkaamme.

[/quote]
En ole lainattu kirjoittaja mutta onhan tuo "te" aivan ilmiselvä ilmaus niille jotka täällä huutavat palkallisten lapsen sairaslomapäivien perään.

Vierailija
25/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:32"]No yyhoot ottaa mukaan töihin sairaan  lapsen/lapset jos ei ole ilmaista hoitajaa varalla, tai sitten on kotona sairaan kanssa ja se eka päivä on palkatta pois. Ei nyt ole muuta vaihtoehtoa.  

Ja ihan oikeesti en usko, että se kenenkään taloutta kaataa jos eka sairauspäivä on palkaton. Vaikka ois kuinka velkaantunut tai yyhoo. jaksatte vaan valittaa.
[/quote] ei täysin kaada, mutta tietää useampia puuropäiviä.

Vierailija
27/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:32"]No yyhoot ottaa mukaan töihin sairaan  lapsen/lapset jos ei ole ilmaista hoitajaa varalla, tai sitten on kotona sairaan kanssa ja se eka päivä on palkatta pois. Ei nyt ole muuta vaihtoehtoa.  

Ja ihan oikeesti en usko, että se kenenkään taloutta kaataa jos eka sairauspäivä on palkaton. Vaikka ois kuinka velkaantunut tai yyhoo. jaksatte vaan valittaa.
[/quote]

minulla ei ole velkaa mutta ei myöskään varaa olla edes sillä yhdellä palkattomalla päivällä. Olen kahden lapsen yh ja kokopäivätöissä. En kuluta mitään ylimääräistä rahaa. Nytkin vedän kuukauden miinuksella jos lapset on sairaita sunnuntaina ja jään ilman vuorolisiä. Kaikilla ei ole asiat niin hyvin kun sulla!

Vierailija
28/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on jäänyt aina hoitamaan lasta jos on tarvinnut koska hän ei itse sairasta ikinä. Nyt se olen sitten minä koska minulla on pienempi palkka ja pienenee entisestään kun pyhälisätkin lähtee. Koska hoidan sairaita ihmisiä, saan kaikki pöpöt helposti ja sairastan. Töissä on niin kiire että en kerkeä sairastamaan kotona montaa päivää joten menen sitten kipeänä töihin, sydänlihastulehdus on ollut kerran ja keuhkokuumekin tuli kun en levännyt vaikka olisi pitänyt. Nyt ei ole nähtävästi varaa jäädä pois edes siksi aikaa että kuume laskee...

Vierailija
29/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako päiväkoti kieltäytyä sitten hoitamasta selvästi sairasta lasta?

Vierailija
30/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:38"]http://m.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/hallituslahteet-mtv-lle-sairaan-lapsen-hoito-ei-leikkauslistalla/5301610
[/quote] Kiitos :)

Vierailija
31/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:38"]

[/quote]

Tietysti ja pitääkin kieltäytyä.

Vierailija
32/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:24"]

Tähän asti olemme puolittaneet lasten sairaslomapäivät mieheni kanssa. Palkaton päivä tietää sitä, että olen aina pois lapsien sairastaessa, koska palkkani on pienempi kuin mieheni. Sipilä haluaa naiset kotiin, näinhän useimmissa lestadiolaisperheissä onkin.

[/quote]Samoin me olemme miehen kanssa järkkäilleet niin, että lasten sairastelut ovat menneet n. puoliksi.  Eihän tietenkään kannattaisi jatkossa miehen eka olla yhtä päivää kotona ja sitten minun toista ja mies taas yhden päivän vaan aina toinen olisi kaikki päivät, vaikka se haittaisi työntekoa enemmän.

En kuitenkaan ymmärrä miten sairaspoissaolot ja lasten tilapäinen hoitovapaa liittyisivät automaattisesti toisiinsa.

Vierailija
33/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:29"]

Eihän nytkään ole kaikilla lapsen sairauden takia poissaolo palkallista!

Ihan oikeus ja kohtuus, että kaikilla samat säännöt, eli kukaan ei saa palkkaa jos on pois lapsen takia. Miksi ihmeessä työnantajan pitää maksaa siitä, että jonkun duunarin lapsi on sairas???

[/quote]Lain mukaan se ei ole kellään palkallista nytkään. Työehtosopimukset sen palkallisuuden määrittää.

[/quote]

Missä kohdassa puhuin mitään laista?

[/quote]No eikös noi muutokset koske lakiasioita.

Vierailija
34/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:38"]

[/quote]No tietenkin, eihän se siitä miksikään muutu. Sairas lapsi laitetaan nytkin kotiin.

Vierailija
35/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi työnantajan pitäisi maksaa kenenkään lisääntymisen kustannuksia?

Vierailija
36/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo tosiaan pikkulapsien vanhempia auta työllistymään. Ovat kalliita työnantajille.

Vierailija
37/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi maahanmuuttajat tulee tekemään Suomeen veronmaksajia, kun ei suomalaisilla itsellään ole enää vara. Vähennäppä palkastasi kolmen lapsen hoitomaksut ja sen lisäksi muutama palkaton päivä. Useampi joutuu hommaamaan toisen auton, jotta onnistuu tekemään räyden työpäivän ja ehtii hakea lapset hoidosta. Ei kummoisia tarvi laskea, kun huomaa, et ei pärjää taloudellisesti ja äidin kannattaa jäädä kotiin.

Vierailija
38/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka narisette, että nyt äiti jää aina kotiin, kun on pienempi palkka, niin kai tajuatte, että kaikki naiset ei ole huonompipalkkaisia perheessä. Mulla on esim parempi palkka kuin miehelläni. Laitetaan silti mahdollisesta muutoksesta huolimatta lasten saikut puoliksi, sillä se on oikeudenmukaisempaa.. Kyllä se mies voi teilläkin edelleen jäädä välillä kotiin, ihan höpöä ettei muka voi, yhteiset lapset...

Vierailija
39/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se koskee nimenomaan niitä äitejä, jotka jatkuvasti saikuttavat "kun lapsi on sairaana".
Teidän takia kärsivät nyt kaikki !

Vierailija
40/85 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tilapäinen hoitovapaa (lapsen sairastuttua) sama asia kuin sairausloma. Ei ole!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kuusi