Ei tämä sairaslomauudistus voi koskea lasten sairastelusta
johtuvia poissaoloja. Ei vaan voi. Näyttäkää jostain mustaa valkoisella. En voi uskoa, että Suomi voisi vajota niin alas.
Kommentit (85)
Tietenkin koskee kaikkia poissaoloja.
Siis, että esim yh- äiti joutuu olemaan poissa, jos lapsi on sairas, eikä pk ota hoitoon. Ei vaan voi olla näin!
Tähän asti olemme puolittaneet lasten sairaslomapäivät mieheni kanssa. Palkaton päivä tietää sitä, että olen aina pois lapsien sairastaessa, koska palkkani on pienempi kuin mieheni. Sipilä haluaa naiset kotiin, näinhän useimmissa lestadiolaisperheissä onkin.
Mä olen yksin lasten kanssa. Enkä voi olla päivääkään palkatta. Mihin vien sairaan lapsen?????
Niin se menee. Koittakaa nyt tajuta, että Suomella menee tosi huonosti ja nyt pitää vielä maksaa kymmenien tuhansien maahanmuuttajien elämä.
Haluatteko te mielummin, että pienen lapsen vanhempi on entistä epähalutumpi työntekijä verrattuna muihin?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:24"]Tähän asti olemme puolittaneet lasten sairaslomapäivät mieheni kanssa. Palkaton päivä tietää sitä, että olen aina pois lapsien sairastaessa, koska palkkani on pienempi kuin mieheni. Sipilä haluaa naiset kotiin, näinhän useimmissa lestadiolaisperheissä onkin.
[/quote]
Sinulla sentään on mies joka on voinut osallistua.. Minä kolmen lapsen yh olen aivan kusessa jos joudun päivänkin olemaan palkatta pois.
Ei JUMALAUTA. Mihin mä vien sairaan lapsen?
Pitää palkata hoitaja kotiin, jos mummo ei pääse.
Eihän nytkään ole kaikilla lapsen sairauden takia poissaolo palkallista!
Ihan oikeus ja kohtuus, että kaikilla samat säännöt, eli kukaan ei saa palkkaa jos on pois lapsen takia. Miksi ihmeessä työnantajan pitää maksaa siitä, että jonkun duunarin lapsi on sairas???
LOL. Nyt varmaan harmittaa, kun ei voi pitää palkallisia vapaapäiviä "lapsen sairastuttua". Hahhahhaa! Tiedän niin monta mammaa jota nyt kiukuttaa ja kunnolla! :D tervetuloa vaan töihin 5 pv viikossa NIINKUIN ME MUUTKIN.
Eihän siitä ole tähänkään asti tarvinnut maksaa palkkaa.
Aivan varmasti koskee. Sipilää ei kiinnosta tippaakaan paljonko teidän perheessä tulot tippuvat. Nyt kerätään mahdollisimman isoa pottia tehdyillä päätöksillä yhteiseen hyvään ja jos kolahtaa johonkin talouteen kovasti niin voi voi. Sehän kävi selkeästi ilmi niin Soinin kuin Sipilän kommenteista.
Luultavasti ei tule koskemaan sairaan lapsen hoitamista. Mtv sivuilla oli juttua..
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:29"]
Ihan oikeus ja kohtuus, että kaikilla samat säännöt, eli kukaan ei saa palkkaa jos on pois lapsen takia. Miksi ihmeessä työnantajan pitää maksaa siitä, että jonkun duunarin lapsi on sairas???
[/quote]Lain mukaan se ei ole kellään palkallista nytkään. Työehtosopimukset sen palkallisuuden määrittää.
No yyhoot ottaa mukaan töihin sairaan lapsen/lapset jos ei ole ilmaista hoitajaa varalla, tai sitten on kotona sairaan kanssa ja se eka päivä on palkatta pois. Ei nyt ole muuta vaihtoehtoa.
Ja ihan oikeesti en usko, että se kenenkään taloutta kaataa jos eka sairauspäivä on palkaton. Vaikka ois kuinka velkaantunut tai yyhoo. jaksatte vaan valittaa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:29"]
[/quote]Lain mukaan se ei ole kellään palkallista nytkään. Työehtosopimukset sen palkallisuuden määrittää.
[/quote]
Missä kohdassa puhuin mitään laista?
Se ei ole oma sairaslomapäivä. Eri asia.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:26"]
Haluatteko te mielummin, että pienen lapsen vanhempi on entistä epähalutumpi työntekijä verrattuna muihin?
[/quote]Haluatteko te? Ketkä TE? Ei me niitä päätöksiä olla tehty, SSS teki, me tulkkaamme.
Ihan varmaan koskee. Jostain ne maahanmuuttajien kustannukset on revittävä.