Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juutalaisoligarkki Roman Rotenberg sai hylätyn matematiikan yo-kokeesta Suomessa – johtaa silti finanssi-imperiumia

Vierailija
25.03.2022 |

Vladimir Putinin sisäpiiriin kuuluva juutalaisoligarkki Roman Rotenberg ei suoriutunut peruskoulutason matematiikan tehtävistä lukion kirjoituksissa Helsingissä, uutisoi Ilta-Sanomat. Roman on tunnetun juutalaisoligarkki Boris Rotenbergin poika ja jääkiekkojoukkue Jokereiden merkittävä taustavaikuttaja.

Juutalaiset väittävät mielellään, että heidän vaurautensa perustuu heidän ylivertaiseen älyynsä ja työmoraaliinsa. Harva juutalainen tahtoo myöntää, että usein miljardiomaisuuksien takaa paljastuukin sen sijaan korruptiota, petoksia ja koronkiskontaa.

Rotenberg sai matematiikan yo-kirjoituksista improbatur miinus ‑arvosanan, joka on hylättyäkin huonompi. Koetuloksen mukaan hänen olisi pitänyt palata peruskoulun penkille. Tätä taustaa vasten voikin olla yllättävää, että nykyään juutalainen on Venäjän korruptoituneen Gazprombank-pankin varapääjohtaja.

Lähde: Ilta-Sanomat

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en lukiossa kirjoittanut edes matematiikkaa, oli ihan tarpeeksi piinallista selviytyä tunneista ja kokeista.

Silti olen taloudellisesti taitavampi kuin yksikään lähipiirini yliopiston käynyt ja matikan kirjoittanut. Minulla on sijoituksia ja olen niiden suhteen haistanut hyvät paikat ja ymmärtänyt mihin ja milloin kannattaa rahansa laittaa. Numerot kiinnostavat kun ne koskettavat omaa elämää, jakokulmat ja piit ei niinkään.

En tietenkään pyörittele mitään Rotenbergin kaltaisia lukuja mutta olen huomannut että lukion matematiikka ja businessäly on kyllä kaksi tyystin eri asiaa.

Varastaminen ei vaadi bisnesälyä, saatika matemaattista älykkyyttä.

Vierailija
22/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivistysvaltioissa pappa betalar lahjoituksen yliopistolle ja oletkin Harwardin käynyt wunderkinder.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi nyt vielä on musta ok, mutta kirjoitti äidinkielensä A-kielenä ja sai siitäkin vaan eximian. Eli ei osaa edes omaa äidinkieltään.

Mitäs itse kirjoitit äidinkielestä? Aika harva suomalainen saa L:n tai E:n äidinkielestä. Voisi miettiä kuinka hyvin suomalaiset sitten osaavat äidinkieltään kun suurin osa saa M:n tai C:n.

Pitkän kielen koe ei ole yhtä vaativa kuin äidinkielen koe.

Ei ole ei, mutta harvat natiivipuhujatkaan saa pitkästä enkusta E:n tai L:n kun ovat koulunsa suomessa käyneet eivätkä ole opiskelleet kokonaan omalla äidinkielellään.

Vierailija
24/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sekoittaa näitä juutalaisia oligarkkeja tavallisiin venäläisiin. Juutalaiset ovat monet huijareita ja koronkiskureita ja niillä on omat "hyvä veli" - verkostonsa. Mutta löytyy heitä kuitenkin myös tiedepiireissä paljon, esim. venäjänjuutalaiset.

Venäjällä on hyvä matematiikan taso, myös fysiikkaa osaavat. Monia historiallisia nimiä löytyy myös. Esim. Pafnuti Tšebyšov, Lev Landau, Evgeny Lifshitz, Andrei Markov, Aleksandr Ljapunov, Andrei Kolmogorov, Georgi Voronoi, Aleksandr Fridman.

Vierailija
25/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Numeropäitä saa palkattua rahalla, jos ei ite osaa.

Vierailija
26/26 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en lukiossa kirjoittanut edes matematiikkaa, oli ihan tarpeeksi piinallista selviytyä tunneista ja kokeista.

Silti olen taloudellisesti taitavampi kuin yksikään lähipiirini yliopiston käynyt ja matikan kirjoittanut. Minulla on sijoituksia ja olen niiden suhteen haistanut hyvät paikat ja ymmärtänyt mihin ja milloin kannattaa rahansa laittaa. Numerot kiinnostavat kun ne koskettavat omaa elämää, jakokulmat ja piit ei niinkään.

En tietenkään pyörittele mitään Rotenbergin kaltaisia lukuja mutta olen huomannut että lukion matematiikka ja businessäly on kyllä kaksi tyystin eri asiaa.

Varastaminen ei vaadi bisnesälyä, saatika matemaattista älykkyyttä.

Varastamalla omaisuus hankittu ja kasvatettu?