Kannattaako S-etukortti/asiakasomistajuus?
Kannattaako hankkia S-etukortti jos sellaista ei vielä ole? Suurin osa minun ja miehen ostoksista tulee nykyään S-ryhmän kaupasta (Alepasta), mutta ei olla vielä hankittu etukorttia. Osuusmaksu on 100 euroa. Tienaako sen kuinka helposti takaisin bonusten ja muiden asiakasomistajaetujen kautta? Eniten kiinnostaa bonus ja tarjoukset, mutta S-pankin kortti, tili ja muut palvelut ei tippaakaan, kun on jo tili toisessa pankissa.
(Sori jos olen uusavuton. Plussa-kortti löytyy, koska asuin ennen lähempänä K-kauppaa ja sen sai ilmaiseksi.)
Kommentit (128)
Ei siitä haittaa ole, mutta keskittäminen todellakaan kannata tai ole edes mahdollista muulle kuin tavallista bulkkia aina suosivalle ihmiselle.
Myyt yksityisyytesi saadaksesi makkaraa pari prosenttia halvemmalla, ja samalla sitoudut käyttämään kaikessa asioinnissa monopoliliikettä joka tekee ostoksistasi kalliimpia kuin ne muuten olisivat.
Jos sitä pitää hyvänä diilinä niin siitä vain.
No mulla on taas S-asiakkuus ensisijaisesti sen tilin takia ja kun päälle saa bonusta ostoista. On mullakin toinen pääpankki jossa tili, mutta jos se ei toimikaan, niin on toinen kortti jota käyttää. Mulle bonuksia kertyy kuukaudessa yleensä huimat pari euroa että ei se nyt rahasampo ole.
Ei se varsinaisesti paljon kannata, mutta ei siitä haittaakaan ole, eli kannattaa hankkia varmuuden vuoksi.
Vuodessa kertyy bonuksia noin 12€, eli noin euro kuukaudessa. Sen verran kannattaa ja lisäksi jostain voi saada alennuksia. Taitaa sen 20€ vuodessa saada lisäksi jotain osinkoja. Eli vuodessa "tienaa" 32 euroa.
Minun mielestä kyllä kannatti ottaa S-etukortti, otin sen jo 2012 ja maksoin kerralla sen satasen osuusmaksun. Minulla on nyt S-pankki ainoana pankkina ja sirullinen, lähimaksukykyinen S-etukortti jolla maksan kaikki ostokseni kaupan kassalla, bensat jakeluasemilla jne. S-pankin palvelumaksuja ei ole jäsenelle, joten siinäkin on jo yksi merkittävä hyöty. Liittymisaikoihin olin Danskebankin asiakas ja ne palvelumaksut oli ihan hirveitä!
Jo aiemmin kävin yleensä prismassa koska hinnat oli edullisemmat kuin K-ryhmässä ja bonusten ansiosta sitten vieläkin edullisempia. Lisäksi vuosittain saa ostostensa summaan suhteutetun ylijäämän palautuksen ja se, sekä bonukset ikäänkuin kuittaavat sen satasen liittymismaksun muutamassa vuodessa, ehkä nopeamminkin jos ostaa enemmän, itse olen vaan yksineläjä joten eihän niitä bonuksia ihan mahdottomasti kerry, mutta jotain kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vuodessa kertyy bonuksia noin 12€, eli noin euro kuukaudessa. Sen verran kannattaa ja lisäksi jostain voi saada alennuksia. Taitaa sen 20€ vuodessa saada lisäksi jotain osinkoja. Eli vuodessa "tienaa" 32 euroa.
Miten sinulla mitenkään voi olla noin vähän bonuksia? Minä olen välillä ostanut ruoaksi tyyliin perunaa ja halvinta makkaraa. Bonuksia tulee yleensä nelisen euroa kuussa, joka tekee vuodessa lähes 50 e.
Jos on väljemmin rahaa, niin kymppi kuussa helposti bonuksina.
Vierailija kirjoitti:
Just katoin s-bonus tilannetta tältä kuulta, niin meille on tulossa 47e. Ja vielä viikko tätä kuuta jäljellä. Bonusostot oli vähän päälle tonnin, sisältäen ruuat ja bensan.
Eli kyllä meillä ainakin kannattaa ehdottomasti tuo.
Ei kannata. Esim bensa (ainakin täällä) on järkiään sen 10% kalliimpaa kuin esim nesteen asemilla. "mutta tankkaan abz:lla kun saan BOONUSTA", tajuamatta että ihan itse sen bonuksesi olet maksanut ylihintana, moninkerroin.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa. S-ryhmästä et saai IKINÄ penninjeniä osinkoja.
Ei niillä bonuksilla ja ylijäämänpalautuksilla oikeasti tienaa mitään, saat vain viivästettynä alennusta ostoksistasi. Jos et ostaisi mitään, ainakaan bonuskorttia vilauttamalla, et saisi senttiäkään bonuksia tai ylijäämänpalautusta. Joillain alueosuuskaupoilla on käytössä osuusmaksun korko, se on verotettavaa tuloa kun se ei riipu ostoksista. Itse asun sellaisella alueella jossa ei osuusmaksun korkoa makseta.
Viime kuussa tuli bonuksia 0,03 €, tässä kuussa on tullut
0,45 €
0,46 €
0,17 €
Eli eri bonuksia yhteensä 1,08€, eniten kai tulee bensaostoksista.
Laskimpa tässä talousexcelistäni kaikki viime vuoden bonukset, niitä tuli kaikkiaan 15,11€
S-ryhmän aloitettua polikoinnin lopetin s-pankin tilini kortit, kortit silppusin, s-kaupoissa en oli sen jälkeen käynyt.
Mielenkiintoita huomata ettei ne bonukset mitään itselleni tuoneet, muissa ykstyisten omistamissa kaupoissa bonukset saa heti kassalla edullisempien hintojen vuoksi, tuotteet suurimmalta osalta oman maakunnan tuotteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Just katoin s-bonus tilannetta tältä kuulta, niin meille on tulossa 47e. Ja vielä viikko tätä kuuta jäljellä. Bonusostot oli vähän päälle tonnin, sisältäen ruuat ja bensan.
Ei kannata. Esim bensa (ainakin täällä) on järkiään sen 10% kalliimpaa kuin esim nesteen asemilla. "mutta tankkaan abz:lla kun saan BOONUSTA", tajuamatta että ihan itse sen bonuksesi olet maksanut ylihintana, moninkerroin.
Bonuksethan vähenee radikaalisti, jos hankkii polttoaineet sieltä mistä saa halvimmalla ja käyttää Cittarin/Lidlin S-kauppoja paremmat tarjoukset hyväkseen. Eli etu sulaa kuin keväytlumi. Osinko ei ole P-Pohjanmaan osuuskunta jakanut varmaan koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bonuksethan vähenee radikaalisti, jos hankkii polttoaineet sieltä mistä saa halvimmalla ja käyttää Cittarin/Lidlin S-kauppoja paremmat tarjoukset hyväkseen. Eli etu sulaa kuin keväytlumi. Osinko ei ole P-Pohjanmaan osuuskunta jakanut varmaan koskaan.
100% varmuudella YKSIKÄÄN S-ryhmän liike ei ole jakanut sentin senttiä osinkoa.
Minulle kertyi S-tilille bonuksista ehkä 25 vuoden aikana kymppitonni, ihan huomaamatta. Kannattaa ohjata ne bonukset sijoitustilille, niin tuotto on suurempaa. Helpoin tapa sijoittaa, eikä ole mikään pankin hai soittelemassa kerran kuussa uusista sijoitusvaihtoehdoista. 7500 euron bonuksen päälle tuli 2500 euroa sijoitusten tuottoa.
Eli kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sinulla mitenkään voi olla noin vähän bonuksia? Minä olen välillä ostanut ruoaksi tyyliin perunaa ja halvinta makkaraa. Bonuksia tulee yleensä nelisen euroa kuussa, joka tekee vuodessa lähes 50 e.
Jos on väljemmin rahaa, niin kymppi kuussa helposti bonuksina.
Käyn etupäässä Alepoissa, S-Marketeissa ja Prismoissa ostoksilla ja otan bensat ABC:ltä. Kyllä siitä reilu parikymppiä kuussa ainakin tulee. Ja kun kuukausista tulee vuosia, niin rahaa onkin yllättäen kertynyt ihan reilusti.
Siinä kohtaa kun vakuutuksista alkoi saada bonusta, hankin kortin. Se satanen tuli säästettyä takaisin heti vakuutusmaksuissa. Nyt kaikki vakuutukset erääntyy samassa kk ja siitä saa 5%, siinä kk voi tankatakin abc:llä (ilman bonusalennusta aina kalliimpi kuin neste).
Pankki vaihtui ässään kun asuntolaina tuli maksettua ja perhettä uhkasi 30€/kk palvelumaksut.
Lisäksi satunnaisesti käyn prismassa, eli kortti vain vakuutusten ja pankkiasioinnin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ei kannata. 600 euroa menee kuussa ruokaan, niin bonus on mitätön. Ja käyn melkein yhtä paljon cittarissa. En halua tehdä ostosvalintoja joidenkin bonusten takia. Enkä halua, että mun ostoskäyttäytymistä seurataan.
Kyllä mulle kelpaa reilu 10 e kk ja välillä enemmänkin, kun ostan prismasta muutakin kuin ruokaa. Lisäksi tulee ylijäämän palautusta toistasataa euroa ja korko sille osuusmaksulle, yhteensä noin 300 euroa. Ja ostoskori on halvempi kuin cittarissa. Enkä seuraa ostoskäyttäytymiseni seuraamista. :D
No, se ettet seuraa, ei tarkoita sitä, ettei s-ryhmä seuraa. 15 e kuukaudessa ei ole sellainen raha, jonka vuoksi ostaisin kaiken S-ryhmästä, bensaakaan ei kulu ollenkaan. Vaatteetkin on ihan surkeita tekokuiturytkyjä. Halvalla kyllä myytte tietonne.
Meille kertyy min 600e vuodessa + tuotto kun menee suoraan rahastoon. Meillä kannattaa
K-ryhmästä tulee bonuksia n 20e/vuosi mutta hinnat paljon kalliimmat.