Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako S-etukortti/asiakasomistajuus?

Vierailija
25.03.2022 |

Kannattaako hankkia S-etukortti jos sellaista ei vielä ole? Suurin osa minun ja miehen ostoksista tulee nykyään S-ryhmän kaupasta (Alepasta), mutta ei olla vielä hankittu etukorttia. Osuusmaksu on 100 euroa. Tienaako sen kuinka helposti takaisin bonusten ja muiden asiakasomistajaetujen kautta? Eniten kiinnostaa bonus ja tarjoukset, mutta S-pankin kortti, tili ja muut palvelut ei tippaakaan, kun on jo tili toisessa pankissa.

(Sori jos olen uusavuton. Plussa-kortti löytyy, koska asuin ennen lähempänä K-kauppaa ja sen sai ilmaiseksi.)

Kommentit (128)

Vierailija
81/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köytte Alepasta, ettekä Prismassa? 

Vierailija
82/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeammin S-bonukset kertyvät kuin plussat. Osuusmaksun saa niinkin että maksat 20 euroa ja sitten loput veloitetaan tulevista bonuksista. Sillä tavalla on kätevä ns. unohtaa tili kokonaan ja useamman vuoden päästä huomata bonuksia kertyneen monta sataa.

E anakaan mulla kerry s-bonukset plussia nopeemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bonus hyötyjä:

S-kaupat

Prisma 

Asiakasetupäivät

Apteekki

Vakuutusyhtiö 

Puhelinliittymä 

Bensa

Vierailija
84/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä se on pelkästään pankin takia, ei kuukausimaksua.

Inhoan kaupassa käyntiä taneli mäkelän takia.

Vierailija
85/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulee noin tonni vuodessa mutta on perhe sekä lemmikit.

Vierailija
86/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kannattanut, meidän perheen sillä, joka on jäsen, löytyikin yllätyspaljon rahaa S-tililtä, jota ei ollut aikoihin katsottu.  Ässä on sijoittanut niitä  niitä rahoja hyvin.

Suomalaisilla on S-tileillä rahaa  kai jotain puoli miljardia. Moni ei kai ole katsonutkaan niitä vaikka on jäsen ja näyttää se korttinsa kaupassa automaatisesti.

Vierailija
87/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako laittaa ne bonukse suoraan rahastoon?

Mulla on mennyt ja nyt näkyi 740€ olevan.  52€ on ainakin olevinaan tuottanut.

Vierailija
88/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni nosti juuri 3000, tosin olivat siellä tilillä useita vuosia kertymässä. 

Vierailija
89/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonus hyötyjä:

S-kaupat

Prisma 

Asiakasetupäivät

Apteekki

Vakuutusyhtiö 

Puhelinliittymä 

Bensa

Bensasta ei ainakaan vähillä polttoaine ostoilla tienaa mitään kun ABC yleensä kalliimpi kun muut

Vierailija
90/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bonus hyötyjä:

S-kaupat

Prisma 

Asiakasetupäivät

Apteekki

Vakuutusyhtiö 

Puhelinliittymä 

Bensa

Bensasta ei ainakaan vähillä polttoaine ostoilla tienaa mitään kun ABC yleensä kalliimpi kun muut

Makunsa kullakin.

Vierailija
91/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonus hyötyjä:

S-kaupat

Prisma 

Asiakasetupäivät

Apteekki

Vakuutusyhtiö 

Puhelinliittymä 

Bensa

Hammaslääkäri unohtui.

Ja bonukset kiliser taskuun.

92/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bonus hyötyjä:

S-kaupat

Prisma 

Asiakasetupäivät

Apteekki

Vakuutusyhtiö 

Puhelinliittymä 

Bensa

Tässä taitaa olla eroa osuuskauppojen välillä. Täkäläisillä abc:llä ja nesteellä on sentilleen samat hinnat. Teboililla OLI ehkä sentin halvempi litrahinta, mutta s-kortilla abc tuli halvemmaksi. Lähin st1 on niin kaukana, että ajoihin menee jo puoli tankkia bensaa... 

Kiusa se on pienikin kiusa

Vierailija
93/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se kannattaa. Sen satasenhan saa vielä takaisin jos haluaa erota osuuskaupasta.

Vierailija
94/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki lopetti tilini, kun asun väliaikaisesti ulkomailla. Ihan vain mitään ilmoittelematta. Olen ollut osuuskaupan jäsen pari vuosikymmentä ja tässä on nyt kiitos asiakasuskollisuudesta. Ehdin vielä käyttää korttia ja majoittua S-ryhmän hotellissa ihan bonusten vuoksi. Ei tullut bonuksia. Ainoastaan tyly ilmoitus pankin joltain johtajalta, että parasta lopettaa koko jäsenyys. 

Vierailija
95/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkuille kuuluisi olla omat bonusjärjestelmät. Epäreilua että sinkku ei ikinä saa samoja bonuksia. Bonukset tulisi laskea jotenkin tuloista ja asumismenoista, minkä verran sen jälkeen kuluttaa kaupassa.

Vierailija
96/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei kannata. 600 euroa menee kuussa ruokaan, niin bonus on mitätön. Ja käyn melkein yhtä paljon cittarissa. En halua tehdä ostosvalintoja joidenkin bonusten takia. Enkä halua, että mun ostoskäyttäytymistä seurataan.

Vierailija
97/128 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun ei kannata. 600 euroa menee kuussa ruokaan, niin bonus on mitätön. Ja käyn melkein yhtä paljon cittarissa. En halua tehdä ostosvalintoja joidenkin bonusten takia. Enkä halua, että mun ostoskäyttäytymistä seurataan.

Kyllä mulle kelpaa reilu 10 e kk ja välillä enemmänkin, kun ostan prismasta muutakin kuin ruokaa. Lisäksi tulee ylijäämän palautusta toistasataa euroa ja korko sille osuusmaksulle, yhteensä noin 300 euroa. Ja ostoskori on halvempi kuin cittarissa. Enkä seuraa ostoskäyttäytymiseni seuraamista. :D

Vierailija
98/128 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki bonusjärjestelmät nostavat kustannuksia jotka siirtyvät tuotteiden hintoihin.

Kun liityt saat "etuina" kuitattua hintojen nousun.

Eli plusmiinus nolla, mutta maksat enemmän jos et liity. Vihreä kortti toimii vaivattomasti ja S-pankki on halvin ja paras.

Vierailija
99/128 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bonus hyötyjä:

S-kaupat

Prisma 

Asiakasetupäivät

Apteekki

Vakuutusyhtiö 

Puhelinliittymä 

Bensa

En tiennytkään tuosta apteekista. Mutta nyt tiedän. Hankin tuon kortin muutama kuukausi sitten.

Vierailija
100/128 |
21.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nopeammin S-bonukset kertyvät kuin plussat. Osuusmaksun saa niinkin että maksat 20 euroa ja sitten loput veloitetaan tulevista bonuksista. Sillä tavalla on kätevä ns. unohtaa tili kokonaan ja useamman vuoden päästä huomata bonuksia kertyneen monta sataa.

Niitä bonuksia kertyy ihan sen mukaan mitä itse käyttää S-ryhmän kauppoja ja palveluita. Jos et osta mitään, ei bonuksiakaan tule. Voisihan sitä S-ryhmäkin myydä palvelujaan sen verran halvemmalla, että asiakkaiden ei tarvitse itse niitä bonuksia kasata.

Kannattaa laittaa joka viikko kymmenen euroa pankkiin, ja ostaa sitten osakkeita ja rahasto-osuuksia kun siellä on tarpeeksi rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan