Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitini käytös, en vaan enää jaksa..

Vierailija
08.09.2015 |

Äitini ei tunnu olevan kiinostunut asioistani, ei koskaan kysy miten päiväni on mennyt tms. Jos yritän esim illalla jotakin jutella hänen kanssaan, niin hänellä on aina jotakin tärkeämpää tekemistä, ei kuuntele, tai jos kuuntelee niin huokailee ja puuhaa samalla jotakin muuta. Ei koskaan kannusta missään mitä teen, pikemminkin aina hiukan lyttää ja pilaa fiiliksen. Kun hain koulu loputtua töitä, sain heti kuulla kuinka typerä työ se on, miksi hait, viikonloput joudut olemaan töissä, olisit hakenut jotakin muuta jne. Asun vielä kotona, ja koska työajat vaihtelee paljon (vaatekauppa) niin aina kun työt alkaa vasta iltapvllä, pyrin kotona tekemään ruuan, siivoamaan, pyykkäämään jne jotta kun vanhemmat ja veljet tulee kotiin niin olis siistiä ja ruoka valmiina. Kaikille muille ruoka kelpaa, äitini ei koskaan syö tekemääni ruokaa (ei ole millekään allerginen), ja keksii aina jonkun asian mitä en ole tehnyt, ei sis koskaan kiitä vaikka olen ennen töiden alkua raatanut niska limassa muiden takia. En vaan enää jaksa, tunnen itteni niin paskaksi, koskaan ei voi kiittää tai kehua, kannustaa tai olla kiinostunut. (kahden nuoremman veljen asiat kyllä kiinostaa ja heitä kannustetaa koulussa ja harrastuksissa). Jioka päivä ainakin kerran tulee paska olo, enkö oikeesti riitä äidilleni, vai mikä tässä mättää. Kaikkeni oon yrittäny, silti.. En jaksa odottaa et pääsen muuttamaan pois, en haluas että asiat olis tällätavalla mutta tuntuu että mitään ei voi enää tehdä. Kiitos ja anteeksi, johonkin oki pakko päästä avautumaan, toivottavasti joku osais sanoa jotakin kannustavaa, tai kertoa omista kokemuksita jos vastaavia on..
N20

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä olen äitisi kaltaisen naisen tytär. Niitä traumoja puretaan nyt terapiassa. Minusta kasvoi ylikiltti suorittaja, perfektionisti murehtija. Epävarma muiden miellyttäjä. Älä sinä tee samaa vaan etsiydy sellaisten ihmisten seuraan jotka arvostavat ja rakastavat sinua juuri sellaisena kuin olet - ja myös näyttävät sen teoin ja sanoin. Tsemppiä matkaan pois äitisi myrkyllisestä vaikutuspiiristä!

Vierailija
22/23 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis aikaisemmin kirjoitin, että äitisi arvostaa sinua. En tarkoittanut näin sanomalla tehdä minkäänlaista hallaa tytölle. Tarkoitukseni oli kehua tytön panosta perheen eteen ja osoittaa oma arvostukseni ja kunnioitukseni näin hienoa nuorta naista kohtaan. Toivotan ap:ole kaikkea hyvää jatkossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 19:11"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 18:24"]Kuulostaa surulliselta. Äidilläsi on selvästi jonkin tason mielenterveysongelmia, siksi tuollainen vähättelevä ja syrjivä käytös. Joskus äiti voi jopa olla kateellinen tyttärelleen ja vihata samaa sukupuolta olevaa lastaan. Hän ei ole varmaankaan tyytyväinen elämäänsä, ja sinulla se on vielä edessä mahdollisuuksineen. Tärkeintä on, että tiedostat sen, ettei vika ole sinussa tai käytöksessäsi. Kuulostat todella esimerkilliseltä ja fiksulta nuorelta. Tekee varmasti hyvää suhteellenne, kun pääset muuttamaan omillesi. Minusta sinun ei tarvitsisi ottaa noin paljoa vastuuta kodin askareista.

Tsemppiä tulevaisuuteen! :)

[/quote]

Kiitos tästä kommentista.. :) Teen ehkä "liikaa" kotitöitä, mutta olen aina ollut sellanen, että ajattelen aina ensin muita. Vaikka tiedän että äiti ei tekemääni ruokaa syö, tai kiitä siivoamisesta yms. niin haluan silti tehdä sen, jotta hänen ei tarvitse pitkän työpäivän jälkeen siivota kotia tms. Ja myös sitten isä ja veljet kun asuu myös täällä, niin niillä olis ruoka ja vaatteet pestynä. He kun ainakin kiittävät ja huomaavat tekoni.
Ao
[/quote]

Vittu mikä tossu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän