Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

NYT ASIALLISESTI hoitajapulasta

Vierailija
25.03.2022 |

Kysymys teille, jotka vastustatte hoitajien palkankorotuksia osana terveydenhuollon pelastamisohjelmaa - miten teidän mielestänne tämä kestämätön ja ennennäkemättömän huono tilanne pitäisi ratkaista? Miten alalle saataisiin tekijöitä ja ennenkaikkea alalle koulutetut pysymään alalla? Asiallista keskustelua, kiitos!

Kommentit (132)

Vierailija
21/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratkaisu

Koululääketiede ja monikultturi pois

Vierailija
22/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudistusta tarvitaan rakenteisiin - ihan koko julkiselle sektorille. Hoitotyöhön lisää käsipareja, työ on millä tahansa palkalla mielekkäämpää, kun työkulttuuri ja yhteisö on kunnossa ja toimii. Palkoissa on parantamista, mutta raha ei korjaa huonosti toimivaa systeemiä, eikä saa yksinään lisää ihmisiä alalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeämpää palvelua tai "hoitamista" ja hoitotyöhön suhtautumista saa hakea kuin esim. lähihoitajat kotihoidossa, ihan käsittämättömän ikävää porukkaa, mitä hittoa he tekevät tätä työtä, kun eivät selvästikään ole siihen halukkaita. Potilaisiin ja heidän omaisiin ette pahaa oloanne enää pura - ONKO ASIA YMMÄRRETTY!

Vierailija
24/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene kysymään heiltä, jotka ottivat maahan 80 000 ukrainalaista, olisko heistä mihinkään vai saako hoitajapulan valitus senkuin jatkua, muistaakseni sitä olen kuunnellut viimeiset 10 vuotta.

Ukrainalaisia autetaan tälläkin hetkellä työllistämään. Listaan yrityksistä ei tainnut kuulua yhtään hoitoalan yritystä.

Vierailija
25/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vuosia hoivakodissa töissä. Aamua, iltaa, öitä, viikonloppuja.. niin raskasta.

Meistä hoitajista osa olisi mieluusti tehnyt enemmän aamua, ei sopinut. Osalle sopi iltavuorot, ei käynyt. Samoin öiden kanssa, niihin olisi riittänyt innokkaita tekijöitä mutta väkisillä piti jakaa kaikille.

Kuunnelkaa hoitajia!! Tämän vuoksi lähdin itse pois, kun en jaksanut sitä epäsäännöllisyyttä.. meillä vanhemmat hoitajat olisi mieluusti tehneet iltoja ja enemmän v-loppuja, mutta tämä ei esimiehelle sopinut. Tästä syystä moni perheellinen hoitsu lähti muihin töihin..

Vierailija
26/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene kysymään heiltä, jotka ottivat maahan 80 000 ukrainalaista, olisko heistä mihinkään vai saako hoitajapulan valitus senkuin jatkua, muistaakseni sitä olen kuunnellut viimeiset 10 vuotta.

Ukrainalaisia autetaan tälläkin hetkellä työllistämään. Listaan yrityksistä ei tainnut kuulua yhtään hoitoalan yritystä.

Miksi ei - pelättiinkö, että hoitajapula ratkeaa, eikä voi enää valittaa?

Vierailija
27/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudistusta tarvitaan rakenteisiin - ihan koko julkiselle sektorille. Hoitotyöhön lisää käsipareja, työ on millä tahansa palkalla mielekkäämpää, kun työkulttuuri ja yhteisö on kunnossa ja toimii. Palkoissa on parantamista, mutta raha ei korjaa huonosti toimivaa systeemiä, eikä saa yksinään lisää ihmisiä alalle.

Varhaiskasvatuksessa päätettiin että otetaan lisää opettajia mutta samalla estetään muiden kuin yliopistokoulutettujen pääsemästä opettajiksi. Ei tainut toimia.

Vierailija
28/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy niiltä kunnallisilta ja yksityisiltä miksi ei kelpaa. Joka tapauksessa he eivät nyt ole ratkaisu hoitajapulaan.

Vierailija
29/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman hoitsun kanssa harrastanu anaaliseksiä. Yllättävän hyviä kokemuksia

Vierailija
30/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että listalta EI löydy yhtään hoitoalan yritystä - eikö heillä olekaan ongelmia henkilöstömitoituksessa, nyt he menevät metallialan yrityksiin, koska hoitoala ei pitänyt puoliaan. Saavat sitten valittaa ja uikuttaa myös ensi vuonna!

Vierailija
31/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vastusta palkankorotuksia, mutta näin sivusta seuraajana tuolla alalla huomaa kyllä julkisen sektorin laiskuuden johtamisessa. Esimerkkinä, että täälläpäin kotiavustajat, kun ovat työtehtävissä vanhusten luona, maksavat parkkisakot omista rahoistaan. Ei missään yksityisessä firmassa ole moista. Vastaavia epäkohtia on varmaan muitakin, joita ei vaan viitsitä korjata.

No mä olin duunissa roskafirmassa ja kyllä siellä parkkisakot otettiin palkasta. Ja ihan yksityisellä puolella oltiin.

Vierailija
32/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy niiltä kunnallisilta ja yksityisiltä miksi ei kelpaa. Joka tapauksessa he eivät nyt ole ratkaisu hoitajapulaan.

Ei ole kyllä pelkkä mekaaninen palkan korottaminenkaan!

Vierailija
33/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että listalta EI löydy yhtään hoitoalan yritystä - eikö heillä olekaan ongelmia henkilöstömitoituksessa, nyt he menevät metallialan yrityksiin, koska hoitoala ei pitänyt puoliaan. Saavat sitten valittaa ja uikuttaa myös ensi vuonna!

Suosittelen hoitoalan yrityksiin olemaan yhteydessä. Hoitajat eivät päätä keitä ja koska palkataan.

Vierailija
34/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niillä hoitoalan työntekijöillä ole hommia Ukrainassakin ja etenkin tässä tilanteessa.

Vierailija
35/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikille aloille annetaan kierroksen päälle tulevat 3,9 %, sitten on asia OK, muutoin ehdottomasti ei ole!

Vierailija
36/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän niillä hoitoalan työntekijöillä ole hommia Ukrainassakin ja etenkin tässä tilanteessa.

Mitä luulet, hassataanko hoitotyötä ruumiisiin?

Vierailija
37/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Priorisoidaan entistä enemmän. Yläikärajat, mitä toimenpiteitä, hoitoja ja leikkauksia tietyn ikäisille enää julkisella puolella tehdään.

Vierailija
38/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hoitoalan yrityksiin olemaan yhteydessä. Hoitajat eivät päätä keitä ja koska palkataan.

Ei, hoitajat vain valittavat, eivätkä uskalla avata suutaan sairaalan johdon suuntaan, että myös heitä voidaan palkata, pelätään sitä iki-ihanan huonopalkkaisen työn menettämistä jos avaa suunsa johtajalle. 

Vierailija
39/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulet, hassataanko hoitotyötä ruumiisiin?

Niin että sodassa ei ikinä haavoitu ketään?

Vierailija
40/132 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajetaan palveluita alas. Tehostetaan julkisen puolen hoitoa kuten yksityisellä puolella tehtäisiin. Kellottajat töihin katsomaan, että mihin se hoitajien työaika oikeasti kuluu.

Voi luoja mikä aivopieru!

Luettelemasi asiathan ovat juuri niitä mitkä ovat aiheuttaneet hoitajien väsymisen ja poistumisen alalta.

Julkisen puolen välijohto on täynnä ikäluokkiensa jakojäännöksiä, joten tuo "kellottaminen ja tehostaminen" on täynnä virhepäätelmiä ja siitä seuraa vain väärät päätökset ja tehostamisen sijaan tehokkuuden lasku ja henkilöstön tyytymättömyys.

Mittaaminen ei auta, jos ei ymmärrä mitä mitataan, eikä osaa lukea saatua dataa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme