Mitä ruokaa ostaisin neljällä eurolla pariksi päiväksi?
Muuta ei tosiaan kaapeista löydy kuin mausteita, rasvaa ja hiivaa. Pitäisi pariksi päiväksi saada apetta kasaan noilla hiluilla ja tosi huono olen järkevässä rahankäytössä, kuten huomaatte. Niin auttakaa minua toimiin nyt järkevästi❤️
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri olen vastaavanlaisessa tilanteessa, koska Kela pihtaa päätöstään, joten ostin
Isompi nuudelipaketti (90g) 0,69
Nakkeja 0,95
2 porkkanaa irtomyynnistä 0,2
Näistä tein nakkinuudeliwokin.
Munia 1,09
Reissumies 0,59
Munia keitin leivän päälle
2 Banaania 0,6/ kaurahiutale 0,55
Yht. 4,06 Prismasta
Itsellä oli myös maitoa ja jauhoja kaapissa, joten tein aamupalaksi banaanipannukakkua. Mutta aloittajalla ei niitä ollut, niin hänen sijassaan söisin vain banaanin aamupalaksi tai ostaisin kaurahiutaleita ja tekisin puuroa.
Muut ovat täällä puhuneet, että yksi kunnon ruoka riittää, mutta olen itse niin nälkäkiukku ihminen, että tarvitsen useamman pienen aterian päivän aikana.
Jos on rahapula, niin Lidlistä saa kilon spagettia hintaan 0,39.
Ei muuten saa enää. Muistan itsekin, kuinka sen kilon sai 38 sentillä. Siitä se nousi 57 senttiin, mutta tällä viikolla kun kävin kaupassa niin samainen kilo maksoi jo 89 senttiä.
Kaurahiutaleita ja kananmunia. Pari päivää tulee toimeen puurolla ja keitetyillä munilla ihan hyvin. Jos löydät halpoja omenoita, sellaisia euron kilo, jäänee rahaa ostaa muutama niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse juuri olen vastaavanlaisessa tilanteessa, koska Kela pihtaa päätöstään, joten ostin
Isompi nuudelipaketti (90g) 0,69
Nakkeja 0,95
2 porkkanaa irtomyynnistä 0,2
Näistä tein nakkinuudeliwokin.
Munia 1,09
Reissumies 0,59
Munia keitin leivän päälle
2 Banaania 0,6/ kaurahiutale 0,55
Yht. 4,06 Prismasta
Itsellä oli myös maitoa ja jauhoja kaapissa, joten tein aamupalaksi banaanipannukakkua. Mutta aloittajalla ei niitä ollut, niin hänen sijassaan söisin vain banaanin aamupalaksi tai ostaisin kaurahiutaleita ja tekisin puuroa.
Muut ovat täällä puhuneet, että yksi kunnon ruoka riittää, mutta olen itse niin nälkäkiukku ihminen, että tarvitsen useamman pienen aterian päivän aikana.
Jos on rahapula, niin Lidlistä saa kilon spagettia hintaan 0,39.
Ei muuten saa enää. Muistan itsekin, kuinka sen kilon sai 38 sentillä. Siitä se nousi 57 senttiin, mutta tällä viikolla kun kävin kaupassa niin samainen kilo maksoi jo 89 senttiä.
Ohhoh. No onpa noussut. No eipä se tuo vinkki sitten auttanutkaan mitään.
Osta maitoa munia ja jauho
Pannaria jalettuja ja pullaa
Vierailija kirjoitti:
Kaurahiutaleita ja kananmunia. Pari päivää tulee toimeen puurolla ja keitetyillä munilla ihan hyvin. Jos löydät halpoja omenoita, sellaisia euron kilo, jäänee rahaa ostaa muutama niitäkin.
Syön näin juuri itse köyhinä päivinä. Nälkä lähtee. Kaurapuuroa voi syödä iltapalaksi tai päivälliseksi. Ei se pelkkää aamuruokaa ole.
Ostaisin perunaa ja keittojuureksia pari pussia, kasvisliemikuutioita. Saisi kasvis keittoa, toki sillä rahalla saisi nakkia tai makkaraakin.
Etkö voisi esim kerätä pulloja niin saisit vähän ylimääräistä. Tuli vaan mieleen, kun alkaa lumi sulaa ja näin tänäänkin, kun pulloja kerättiin. Olen itsekin kerännyt. Tosin en tiedä onko tästä sinulle apua.
voin heittää vitosen mobile paylla niin saat vähän enemmän ruokkoo.
Tonnikalaa, pussi makaroonia = makaronivuoka
Sitten sais viel sen 3 olutta
Pullan Fazerin kahvilasta 4,10 e.
Ostaisin tomaattimurskaa (0,24) ja kananmunia (6 kpl, 1,09).
500 g perunaa (noin 0,33).
Porkkanoita 500 g pussin (0,89).
Kaurahiutaleita (0,79).
Mango-piltin (0,34) ja banaanin (0,29).
Yhteensä 3,97.
Kaurapuuroa söisin mangososeen ja banaanin kanssa (aamu+ilta)
Tomaattimurskasta, osasta porkkanoita ja 4 kananmunasta tekisin shaksukaa. Sitä söisin keitetyn perunan kanssa. (lounas)
Loput kaksi kananmunaa paistaisin loppujen perunoiden ja porkkanoiden kanssa pyttäriksi. (päivällinen)
protskua täytyy olla, mulla ei pysy nälkä poissa jos ei oo sitä. kananmunaa, halvinta jauhenlihaa, perunaa tai makaroonia. siitä teet nistipataa ja vedät pari päivää. keität tai paistat munia ja syöt miten haluat
Lidliin ostoksille. Kauraryynejä, perunoita, purkki tomaattimurskaa, pussi linssejä ja purkki ruokakermaa/kaurakermaa. Aamulla ja illalla kaurapuuroa, lounaaksi iso vuoka linssi-perunavuokaa (ohje Chocochili).
10 kananmunaa, kolme pussia pakastevihanneksia (pinaatti, keittojuurekset ja herne-maissi-paprika) ja kaurahiutaleita. Yhteensä 3,56 euroa.
- pinaattimunakasta
- 1 paistettu kananmuna ja oheen herne-maissi-paprika-sekoitusta
- keittojuurekset + muna --> pyttäri
Kaurahiutaleista puuroa ja voi käyttää myös munakkaan oheen, jos ei muuten täytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parista päivästä kyse niin turha ostaa omenoita ja jugurttia.
Jotkut voi haluta jotain muutakin kuin makkaraa.
Neljällä eurolla ei hirveesti haluta. Pari päivää pärjää ilmankin ja ostaa sitten, kun saa rahaa.
Kuinka paljon sinun pitää mättää kahden päivän aikana ruokaa naamaasi, kun et pärjää kahta päivää hernekeitolla, 9 karjalanpiirakalla, 4 omenalla ja jogurtilla?
Mitähän tämä tarkoittaa?
linssejä ainakin, kannattaa katsoa myös etniset kaupat, saattavat olla siellä halvempia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljällä eurolla ei hirveesti haluta. Pari päivää pärjää ilmankin ja ostaa sitten, kun saa rahaa.
Kuinka paljon sinun pitää mättää kahden päivän aikana ruokaa naamaasi, kun et pärjää kahta päivää hernekeitolla, 9 karjalanpiirakalla, 4 omenalla ja jogurtilla?
Mitähän tämä tarkoittaa?
Toinen on sitä mieltä, että pärjäisi kaksi päivää, jos ostaa 4 eurolla kaksi hernekeittoa, 9 karjalanpiirakkaa, 4 omenaa ja 2 jogurttipikaria.
Toinen taas väittää, että ei pärjäisi ja valittaa kyseisestä kauppalistasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän tämä tarkoittaa?
Toinen on sitä mieltä, että pärjäisi kaksi päivää, jos ostaa 4 eurolla kaksi hernekeittoa, 9 karjalanpiirakkaa, 4 omenaa ja 2 jogurttipikaria.
Toinen taas väittää, että ei pärjäisi ja valittaa kyseisestä kauppalistasta.
Ei ehkä valita, mutta kertoo, että pari päivää pärjää ilman hedelmiä ja sokerijugurtteja, jos käytössä on vain neljä euroa.
Vierailija kirjoitti:
Makaroonipussi, pieni munakenno ja vaikka tonnikala. Sillä saa jo ison vuuan tonnikalalaatikkoa ja munaa riittää ilta/ aamupalaksi, voi paistaa tai keittää.
Sit seuraavan kerran kun on rahaa, kannattaa ostaa kaappiin jauhoja, puurohiutaleita, näkkileipää yms.
Ja sitten jos jostain voisi lainata punaviinipihvin tai perhepizzan ainekset, ettei rahaa menisi ruokaan. Ja sitten voisi ostaa omistusasunnon, ettei menisi rahaa asumiskustannuksiin. Ja sitten voisi ostaa töyssähköauton, ettei rahaa menisi kauppamatkoihin. Ja sitten voisi ostaa ulkopuolista apua, ettei rahaa menisi aivopierujen lähettelyyn julkisiin tiedotusvälineisiin...
neljällä eurolla menisin lidliin ja ostaisin sieltä purkin hernaria/papuja tomaattikastikkeessa, jauhopussin, munia ja kaurahiutaleita. Jos jäisi muutama penni niin ostaisin pari irtoporkkanaa tai omenan.
Aamupalaksi söisin kaurapuuroa. Lounaalle leipoisin (porkkana) kaura sämpylöitä ja söisin puolet hernarista sekä yhden keitetyn munan. Illalla söisin munakkaan ja päivällä leivottua leipää. Iltapalaksi puuroa. Kyllä tätä settiä pari päivää syö ja jää vielä jauhoja ja hiutaleita ylikin.