Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ruokaa ostaisin neljällä eurolla pariksi päiväksi?

Vierailija
25.03.2022 |

Muuta ei tosiaan kaapeista löydy kuin mausteita, rasvaa ja hiivaa. Pitäisi pariksi päiväksi saada apetta kasaan noilla hiluilla ja tosi huono olen järkevässä rahankäytössä, kuten huomaatte. Niin auttakaa minua toimiin nyt järkevästi❤️

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mato-ongen ja onkimaan

Vierailija
102/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sipuli, pussi makaronia, pari porkkanaa ja perunaa, tomaattimurskaa ja kuivattuja papuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta lenkkimakkaraa ja pakastevihanneksia. Jaat makkaran neljään osaan, saat joka päivälle pienen palan pannulle paistettavaksi. Sekaan laitat pakastevihanneksia. Saat neljälle päivälle päivällisen.

Vierailija
104/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta

Xtra tomaattimurska 0,24

HK lihapyörykät 360 G (siinä on 3 annosta, jää yksi pastimeen seuraavan pahan päivän varalle) 0,79

Perunoita 500g 0,5

Sipuli 0,2

Porkkanoita 2 kpl 0,2

Reissumies 0,59

Kananmunat 6 kpl 1,09

Omena 2kpl 0,3

Sipulista, tomaattimurskasta ja lihapyöryköistä kastike perunoiden kanssa, porkkanaraastetta kaveriksi. Aamiaiseksi ja iltapalaksi reissumiestä keitetyllä/paistetulla (jollei ole rasvaa, sen voi vispata rikki ka paistaa mikrossa pienellä lautasella) kananmunalla ja välipalaksi omena. Ja jollei piittaa sipulista ja omenoista/porkkanoista, niin nehän voi jättää pois ja vaihtaa Xtran suklaalevyyn, 55 senttiä

Vierailija
105/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Foodien kautta kokeilin niin miltä kuulostais tällainen bolognese:

• Kotimainen sika-nauta 400 g --> 2,25€

• Rainbow valkosipulinen tomaattimurska --> 0,89€

• Sipuli --> n. 0,12€

• Myllyn paras raketti spagetti 400 g --> 0,40€

• Ja jälkkäriks yhdelle illalle yks ahaa-patukka --> 0,35€ 😁

Yhteensä 4,01€

Ap:lta tais puuttua kaikki ruuat. Eli jotain aamuksi ja illaksikin lämpimän ruuan lisäksi.

No eiköhän aikuinen nyt pärjää pari päivää ilman aamu-, välipala- ja iltapalaa. Tärkeempää varmaan saada ruokaa, josta saa proteiinia ja hiilareita eli pitää kylläisenä. Ja ennemmin suosii jauhelihaa kuin tonnikalaa (400g lihaa vs. 105g tonnikalaa) ja syö kaksi lämmintä ateriaa kuin täytepaloja.

Vierailija
106/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Off-topic, mutta kuinka tavallista on, ettei kaapeista löydy mitään muuta kuin mausteita, rasvaa ja hiivaa? Itselläni ainakin kaapit ja pakastin ovat pullollaan niin, että helposti pärjäisin useamman viikon ilman ruokaostoksia jos sellainen tilanne sattuisi eteen.

..sano nyt vielä,että kävit syksyllä marjassa ja sienestämässä😏

En ole AP,mutta itselläni ei ole kaapit täynnä ja pakastinkin on mikron kokoinen.

Kerran viikossa ostan viikon ruoat. Ja on siinä jo jääkaappi ja "pakastin" melkein täynnä.

Aika monella on todellakin se tilanne, että kaapeissa ei ole juuri mitään. Opiskeluaikana joskus oli jääkaapissa tasan mustaviinimarjamehupullo ja ruokaöljypullo. Ei sitä ruokaöljyä olisi tarvinnut jääkaapissa pitää, mutta laitoin sinne, kun siellä oli sitä tilaa niin hyvin.

Nykyään jääkaapissa on paljon muutakin, mutta ruokaöljy ei enää ole siellä.

Alkupäässä oli muutamia tosi hyviä ideoita! Kun aikaa on pari päivää, ei tarvitse kovin kummoisia kokkauksia. Toisaalta voisi olla ihan hyvä, että näistä neljän euron ostoksistakin jäisi jotain vielä käytettäväksi myöhemmin - kun ap itse kertoi, että ei se rahankäyttö ole kauhean hyvin hallussa noin niinkuin keskimäärin ollenkaan.

Eli joku kilon kaurahiutalepaketti on tosi hyvä ostos, koska siitä saa sitä puuroa useamman aamun ajan.

Kaali on vähän hankala, sen kilohinta on edullinen, mutta yksi kaalinpää painaa aika paljon, helposti yli puolitoista kiloa. Kaalia kannattaakin ostaa silloin, kun rahaa on taskussa/lompakossa/tilillä enemmän kuin tuo 4 euroa. Kaali on hyvää ja siitä saa monipuolisesti kaikenlaista - joku on voinut huomata, että kebab-paikoissa pitaleivän väliin laitetaan valkokaalia, ei mitään kiinankaalia tai salaattia. Kaali käy soppaan, laatikkoon, salaattiin...

Noi hävikkilaatikot ja pussit on tosi mahtavia - silloin kun niitä löytää. Perjantai-iltapäivisin todennäköisyys on aika pieni. Täkäläisissä kaupoissa vain Lidlissä noita on edes satunnaisesti, mikään muu kauppa ei ole tuohon ryhtynyt (ei ole kuulemma tarvetta, kun ei tule hävikkiä/hävikille on jo valmiiksi sovittu hakija). Paikallisesti ei toimi ResQ kuin muutamassa ravintolasta, ja joku leipomo näytti nyt liittyneen siihen. Ei paljon ap:tä auta, että leipomosta saisi noutaa vitosella pullapitkon ja sämpylöitä (tuollainen tarjous olisi ollut tänään).

Köyhän opiskelijan herkku oli popkornit. Itsepoksautettuna niille ei hirveästi hintaa tule, siis kun tekee ne kattilassa eikä mikropopkornia, ja yksi pussillinen kestää kauan.

(mutta tämä oli tarkoitettu ideaksi siten myöhemmin, kun rahaa olisi enemmän kuin neljä euroa)

Vierailija
107/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap palaa kertomaan mihin päätyi ja miten pärjäsi. Riittikö ruuat hyvin pitämään nälkää pari päivää. Ainakin tuli vinkkejä muillekin jos pitää pari päivää sinnitellä.

Vierailija
108/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta

Xtra tomaattimurska 0,24

HK lihapyörykät 360 G (siinä on 3 annosta, jää yksi pastimeen seuraavan pahan päivän varalle) 0,79

Perunoita 500g 0,5

Sipuli 0,2

Porkkanoita 2 kpl 0,2

Reissumies 0,59

Kananmunat 6 kpl 1,09

Omena 2kpl 0,3

Sipulista, tomaattimurskasta ja lihapyöryköistä kastike perunoiden kanssa, porkkanaraastetta kaveriksi. Aamiaiseksi ja iltapalaksi reissumiestä keitetyllä/paistetulla (jollei ole rasvaa, sen voi vispata rikki ka paistaa mikrossa pienellä lautasella) kananmunalla ja välipalaksi omena. Ja jollei piittaa sipulista ja omenoista/porkkanoista, niin nehän voi jättää pois ja vaihtaa Xtran suklaalevyyn, 55 senttiä

Tääkin on tosi hyvä. Oletko aikaisemminkin tehnyt näitä listoja, ollaan varmaan tehty samoihin viestiketjuihin niitä :-)

Mä voisin hyvin kuvitella jonkun meidän teineistä tekemässä tän pohjalta ihan oikeasti ruokaa, perunoiden tilalla ehkä makaroonia, ja porkkana tikkuina, mutta silti. Usein suurin ongelma on se ideointi, ei itse toteuttaminen.

Vierailija
109/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prismasta

Xtra tomaattimurska 0,24

Perunoita 500g 0,5

Sipuli 0,2

Porkkanoita 2 kpl 0,2

Reissumies 0,59

Kananmunat 6 kpl 1,09

Omena 2kpl 0,3

Tajusin juuri, että ruoka on oikeasti todella halpaa. Jos olisi pakko, niin tosi pienellä summalla söisi varsin hyvin.

Vierailija
110/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi hyviä vinkkejä. On täällä ihania ihmisiä. ❤️ Nyt sitten kieli pitkällä punnitsen mitä huomenna shoppailen. 😅 Ap

Vierailija
111/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo tänne tehnyt, mut oma opiskelijatyttö on tässä pari kertaa viime viikkoina kysellyt vinkkejä, et mitä kannattais ostaa ruuaksi, kun on vaan joku vitonen rahaa ja 2-3 päivää pitäis pärjätä. Makaroniin hänkin helposti perunan vaihtaa, vaikka kyllä myöntää, että peruna täyttää paremmin. Makkarasta ei oikein piittaa, paitsi pyttipannun muodossa menee, niin oon miettinyt siksi näitä muita vaihtoehtoja.

Vierailija
112/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlistä:

pussi punaisia linssejä 1,69e

Tomaattimurska 0,29e

Kerma 1,00

Pari punasipulia 0,5e

Jotain currymaustetta tms. jos ei ole omassa hyllyssä ?e

Vettä kraanasta

Tadaa! Sinulla on helppo, maukas ja ravitseva linssikeitto josta syö pari päivää, ja linssipussista jää puolet vielä myöhempään käyttöönkin.

Vierailija
113/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paketillinen kaurahiutaleita, sika-nauta jauheliha ja makaronia. Makaronimössöä ja kaurapuuroa.

Ei riitä neljä euroa. Jauhiksen sijaan sipulia, porkkanaa ja hernekeittopurkki, raha voisi riittääkin.

Vierailija
114/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paketillinen kaurahiutaleita, sika-nauta jauheliha ja makaronia. Makaronimössöä ja kaurapuuroa.

Mistä löydät niin halvalla että mahtuisivat 4 euroon nuo kaikki? Pelkkä jauheliha maksaa melkein 4 euroa.

Kaupasta.

Sika-nauta -jauheliha 400g oli viimeksi kun eilen kävin kaupassa niin 2,19€

Siinä on vaan sellainen vitsi, että tuo lihamäärä uppoaa yhteen ruokaan. Yksi ihminen syö tuosta pari-kolme kertaa, mutta pariin vuorokauteen mahtuu useampikin ruokailuhetki. Saati sitten, jos syöjiä on useampi, menee tuo lihamäärä jo yhdessä ruokailussa. Eli mieluummin tuolla rahalla juureksia tms.

Vierailija
115/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismasta

Xtra tomaattimurska 0,24

Perunoita 500g 0,5

Sipuli 0,2

Porkkanoita 2 kpl 0,2

Reissumies 0,59

Kananmunat 6 kpl 1,09

Omena 2kpl 0,3

Tajusin juuri, että ruoka on oikeasti todella halpaa. Jos olisi pakko, niin tosi pienellä summalla söisi varsin hyvin.

Eineslihapullat eivät kyllä ole "varsin hyvin" syömistä. Eikä ne makkarat sun muut mitä täällä on tarjottu. Mutta jos on pakko pärjätä pikkurahalla niin tuohonhan se menee. Onneksi ap:lla kestää vain kaksi päivää, että voi taas ostaa kunnon ruokaa.

Vierailija
116/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse juuri olen vastaavanlaisessa tilanteessa, koska Kela pihtaa päätöstään, joten ostin

Isompi nuudelipaketti (90g) 0,69

Nakkeja 0,95

2 porkkanaa irtomyynnistä 0,2

Näistä tein nakkinuudeliwokin.

Munia 1,09

Reissumies 0,59

Munia keitin leivän päälle

2 Banaania 0,6/ kaurahiutale 0,55

Yht. 4,06 Prismasta

Itsellä oli myös maitoa ja jauhoja kaapissa, joten tein aamupalaksi banaanipannukakkua. Mutta aloittajalla ei niitä ollut, niin hänen sijassaan söisin vain banaanin aamupalaksi tai ostaisin kaurahiutaleita ja tekisin puuroa.

Muut ovat täällä puhuneet, että yksi kunnon ruoka riittää, mutta olen itse niin nälkäkiukku ihminen, että tarvitsen useamman pienen aterian päivän aikana. 

Vierailija
117/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse juuri olen vastaavanlaisessa tilanteessa, koska Kela pihtaa päätöstään, joten ostin

Nakkeja 0,95

Munia 1,09

Reissumies 0,59

Yht. 4,06 Prismasta

Itsellä oli myös maitoa ja jauhoja kaapissa, joten tein aamupalaksi banaanipannukakkua. Mutta aloittajalla ei niitä ollut, niin hänen sijassaan söisin vain banaanin aamupalaksi tai ostaisin kaurahiutaleita ja tekisin puuroa.

Muut ovat täällä puhuneet, että yksi kunnon ruoka riittää, mutta olen itse niin nälkäkiukku ihminen, että tarvitsen useamman pienen aterian päivän aikana. 

Jos on rahapula, niin Lidlistä saa kilon spagettia hintaan 0,39.

Vierailija
118/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Prismasta

Xtra tomaattimurska 0,24

Perunoita 500g 0,5

Sipuli 0,2

Porkkanoita 2 kpl 0,2

Reissumies 0,59

Kananmunat 6 kpl 1,09

Omena 2kpl 0,3

Eineslihapullat eivät kyllä ole "varsin hyvin" syömistä. Eikä ne makkarat sun muut mitä täällä on tarjottu. Mutta jos on pakko pärjätä pikkurahalla niin tuohonhan se menee. Onneksi ap:lla kestää vain kaksi päivää, että voi taas ostaa kunnon ruokaa.

Eivät varmasti olekaan, mutta kuten sanoit, jos pari päivää pitää pihistellä, niin mielestäni vaikuttaa ihan käypäiseltä vaihtoehdolta vatsantäytteeksi. Mielummin itse niitä söisin, kun monessa ehdotuksessa ollutta makkaraa. Ja onhan tässä muuten yritystä terveelliseen ruokaan, tomaattimurskaa, perunaa, porkkanaa, omenaa ja ruisleipää. Linssit, kaali ja juurekset ehdotetuista toki terveellisempi vaihtoehto, mutta ne eivät kyllä kovin hyvin nälkää pidä loitolla. Ehkä tässäkin pätee se vanha viisaus, ei sillä ole niin väliä mitä syöt joulun ja uudenvuoden välissä vaan sillä mitä syöt uudenvuoden ja joulun välissä. Muutamalla päivällä ei ole merkitystä jos perusruokavalio on kunnossa.

Vierailija
119/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet makaroni- tai kaalilaatikkoa ja leivot sämpylöitä.

Jonkun makkarakeitonkin saa väännettyä tuohon budjettiin.

Kuten aiemmin on sanottu, niin aina kun on rahaa pitää täydentää perustarvikevarastoa.

Jauhoja, pastaa, riisiä, liemikuutioita, perusmausteet, kahvit, teet, sokerit, pakkasessa vihannessekoituksia ja keittojuureksia + joku jauheliha, kalapuikkoja, ranuja.

Pari päivää pitäisi pärjätä aina perustarpeilla, vaikkei ole yhtään rahaa.

Vierailija
120/144 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nakkeja 0,95

Munia 1,09

Reissumies 0,59

Yht. 4,06 Prismasta

Muut ovat täällä puhuneet, että yksi kunnon ruoka riittää, mutta olen itse niin nälkäkiukku ihminen, että tarvitsen useamman pienen aterian päivän aikana

Mulla on kans sama. En pärjäisi vain yhdellä ruualla. Vaikka kuinka olisi rahat vähissä, niin yrittäisin silti miettiä, että saa säilytettyä sen ruokarytmin eli vähintään kolme ateriaa ja mielellään ei ihan kaikki samaa ettei tunnu tosi pakkopullalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan