Lapsi on nukkunut koko päivän
Ei ole kuumetta tai vaikuta muutenkaan kipeältä. Aamulla lähti kouluun, mutta oli nukahtanut ensimmäisellä tunnilla. Hain pojan kotiin ja meni heti nukkumaan. On nukkunut kympistä asti. Äsken kävin herättämässä, mutta pyysi että saahan vielä nukkua.
Onko jollakin alkanut joku tauti noin? Poika on 13v
Kommentit (46)
Jep. Selvä tapaus. Oksua pukkaa. Nyt pysytte kotona.
Vierailija kirjoitti:
Lahjakas kaveri kun voi tunnilla nukahtaa 😂
Minun poikani nukahti myös yläasteella kesken oppitunnin. Paljastui, että oli pelannut koko edellisen yön ja oli iltapäivästä jo niin väsynyt, että oli nukahtanut tunnille. Oli kuulemma herännyt siihen kun iski päänsä pulpettia vasten. Oli komea mustelma otsassa ja varmaan sai jonkun "hassun" lempinimenkin tuon johdosta. Oppi kerrasta että yöllä ei valvota, jos seuraavana päivänä on koulua.
Vierailija kirjoitti:
Tehkääpä koronatesti. 95% varma korona.
Oho mikä meedio meillä täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun poikani nukahti myös yläasteella kesken oppitunnin. Paljastui, että oli pelannut koko edellisen yön ja oli iltapäivästä jo niin väsynyt, että oli nukahtanut tunnille. Oli kuulemma herännyt siihen kun iski päänsä pulpettia vasten. Oli komea mustelma otsassa ja varmaan sai jonkun "hassun" lempinimenkin tuon johdosta. Oppi kerrasta että yöllä ei valvota, jos seuraavana päivänä on koulua.
Miten on mahdollista että lapsi pelaa koko yön, eikä vanhemmat huomaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän häntä huimaa?
Ei huimaa eikä ole pää kipeä. Ruoka ei maistu. Jaksoi kuitenkin jo hieman tulla jaloittelemaan. Ap
Oksennustauti. Annappa sille lasi vettä niin alkaa laattaamaan 😂
Miksi naurat sille, että joku on kipee?
Vierailija kirjoitti:
Jep. Selvä tapaus. Oksua pukkaa. Nyt pysytte kotona.
No ap oli jo pakottanut poikansa aamulla kouluun :))
Meillä lapsella oli koronan pääoire tolkuton väsymys, nukkui varmaan 14 h/vrk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista että lapsi pelaa koko yön, eikä vanhemmat huomaa mitään?
Sitä mekin ihmeteltiin. Ei todellakaan tiedetty, että hän oli valvonut. Onneksi nukahti ja jäi kiinni.
Anne2 kirjoitti:
Meilläkin ollut viimeaikoina 5v erittäin unelias ja nukahtanut monena iltana jo ennen hammaspesua ja yöpuvun vaihtoa mitä harvoin tapahtuu.
Miten te yleensä muuten tuolloin toimitte.
Pesettekö lapsen hampaat ja vaihdatteko yöpuvun vaikka nukkuisi jo?
Nukkuvan lapsen iltatoimet-hullu löysi paikalle!
Meillä oli just samanikäisellä poitsulla korona ja oireet tosiaan kova väsymys ja ruokahaluttomuus. Muita oireita oli todella vähän.
Valvonut yön. Onko pelikone huoneessa? Onko stressiä? Juoko energiajuomia? Miten treenit ajoittuu iltaan (jos käy)? Onko hänellä ollut nälkä (kasvavassa iässä)? Onko vatsa kipeä? Jännittääkö mennä kouluun?
Oma kokemus kun olin 10-vuotias: En jaksanut yhtään mitään. Olisin vain nukkunut ja nukkunut. Minut vietiin lääkäriin ja todettiin anemia. Olin hyvästä perheestä, aina oli terveellistä ruokaa. Jostain syystä vain rauta ei ollut imeytynyt kunnolla.
Katso lapsen verensokerit.
Ettei ole hyperglykemia
Mun samanikäinen poika nukahti myös koulun jälkeen viime viikolla ja nukkui monta tuntia kunnes heräsi ja oksensi uuden maton päälle 😩
Uudet oksut tuli sitten taas yöllä ...
Vatsatautia kovasti liikkeellä,sekä tietty flunssaa.
Jos ei ole sairas, noin voimakas väsymys voi viitata kannabiksen käyttöön. Kannattaa olla nyt tarkkana ja seurata tilannetta. Jos väsymys jatkuu tuollaisena, että nukahtelee tunneilla, pitää ottaa nuori tiukkaan puhutteluun ja selvittää, mistä on kysymys. Yläkoulun opettajana tiedän, että nuori ei aina kotona kerro kaikkea ja kohdalleni on sattunut 13 - 16-vuotiaita huumeiden kokeilijoita muutama joka vuosi. Oireena on juuri tuo todella voimakas väsymys, josta seuraa myös poissaoloja.
Vierailija kirjoitti:
Mun samanikäinen poika nukahti myös koulun jälkeen viime viikolla ja nukkui monta tuntia kunnes heräsi ja oksensi uuden maton päälle 😩
Uudet oksut tuli sitten taas yöllä ...
Vatsatautia kovasti liikkeellä,sekä tietty flunssaa.
Sama tauti näyttää olevan täällä... Kuulin kun poika oksensi vessassa. Edelleen on väsynyt. Ap
Oksennustauti. Annappa sille lasi vettä niin alkaa laattaamaan 😂