halveksutaanko mt-potilaita sen takia, että jokainen
tietää, että sama kohtalo voisi käydä myös itselle? voit koska tahansa alkaa kuulemaan ääniä tai joutua tekemään pakko-oireita yms.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 12:40"]
Mä olen myös törmännyt tapaukseen jolla on ainakin masennusta ja joka on ollut koulukiusattu, mutta nykyisin sitten viettää aikaa kiusaamalla muita netissä (töissä ei käy, on mt-ongelmien takia kotona ja ne on todettu ihan lääkärin toimesta). Kiltteys on kuulemma heikkouden merkki. Ja tällä tyypillä on vielä lapsiakin.
[/quote]
Lisään vielä että on ainoa tämänlaatuinen tapaus johon olen törmännyt, yleensä mt-ongelmaiset on tosiaan osoittautuneet keskimääräistä empatiakykyisemmiksi. Tämä taas nauraa esim. niille joiden historiassa on seksuaalista hyväksikäyttöä ja sen aiheuttamia mt-ongelmia.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 10:58"]
Mutta sepä vasta käsittämätöntä onkin, mikäli ihminen jolla on itselläänkin mt-ongelmia, vähättelee, kiusaa ja alistaa muita mt-ongelmaisia. Sellaiseenkin valioyksilöön olen nimittäin kertaalleen törmännyt. Älyä kyllä varmastikin kyseiseltä tapaukselta löytyy, muttei todellakaan vähäistäkään tervettä kykyä empatiaan. Useimmilla mt-ongelmaisilla kyky empatiaan on jopa suurempikin kuin joillain helpompaa elämää eläneillä muilla kansalaisilla. Ja sehän voi jopa olla monien ongelmien alkutekijöinäkin, kun ajatellaan aina helpostikin laajemmin ja pitkälti muidenkin kannalta ja haluttaisiin toimia muidenkin tunteet huomioiden ja lempeästi, mutta saadaankiin sitten joiltain muka-vahvemmilta todella kamalaa kohtelua itselle.
[/quote]
Mä olen myös törmännyt tapaukseen jolla on ainakin masennusta ja joka on ollut koulukiusattu, mutta nykyisin sitten viettää aikaa kiusaamalla muita netissä (töissä ei käy, on mt-ongelmien takia kotona ja ne on todettu ihan lääkärin toimesta). Kiltteys on kuulemma heikkouden merkki. Ja tällä tyypillä on vielä lapsiakin.